کد خبر: ۲۰۶۷۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸

طرح مجلس برای نجات دریاچه ارومیه در کمتر از 3 سال

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی از طرحی خبر داد که با اجرای آن می توان در کمتر از سه سال، دریاچه ارومیه را نجات داد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی علیلو در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه برای این طرح چندین ماه کار مطالعاتی صورت گرفته و دو پژوهشکده تحقیقاتی نیز این طرح را مورد مطالعه قرار داده‌اند افزود: هزینه این طرح بسیار مقرون به صرفه‌تر از هزینه ۲۴ طرح قبلی است و با عملیاتی شدن آن نه تنها دریاچه ارومیه احیاء می‌شود، بلکه بخش کشاورزی نیز رونق و توسعه خواهد یافت.

علیلو با اشاره به تقدیم این طرح به چیت‌چیان، وزیر نیرو دولت یازدهم گفت: وزیر نیرو و هیات وزیران، در اولین جلسه رسمی خود، احیای دریاچه ارومیه را به عنوان اولین مصوبه و موضوع مورد بحث خود قرار دادند و هیات دولت مصوب کرد کارگروهی برای نجات دریاچه ارومیه با مسئولیت وزیر نیرو تشکیل شود.

وی افزود: مقرر شده است در این کارگروه با استفاده از سوابق مطالعات و اقدامات قبلی به عمل آمده در این زمینه و بررسی‌های تخصصی و میدانی بیشتر، ظرف دو ماه راهکارهای نجات دریاچه ارومیه را تدوین و جهت تصمیم‌گیری نهایی به دولت ارائه کند.

نماینده مردم شهرستان شبستر در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری‌های وزارت نیرو در دولت جدید، به زودی مردم استان‌های شمال غرب کشور خبرهای خوشی را در خصوص دریاچه ارومیه بشنوند.

به گزارش ایسنا: تراز آبی فعلی دریاچه ارومیه 1270.0 سانتیمتر است، این درحالی است که تراز آبی دریاچه ارومیه در سال گذشته 1270.83 بود و این میزان کاهش به خاطر تخریب بالای آب، نشان‌دهنده تشدید وضعیت وخیم این تالاب بین‌المللی و جانوران با ارزش آن است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین