کد خبر: ۲۰۶۸۸۴
تاریخ انتشار : ۳۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
ادعای تامل‌برانگیز وزیر امور استراتژیک رژیم صهیونیستی:

بعید است ایران حمله اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای‌ خود را تلافی کند!

وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل در برآورد تامل‌برانگیزی مدعی شد اگر اسرائیل به تاسیسات هسته‌ای ایران حمله کند، تهران واکنش چندانی نشان نخواهد داد و اقدام تلافی‌جویانه آن دو یا سه روز پرتاب موشک خواهد بود!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش فارس، «یووال اشتاینیتز» وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل در گفت‌وگو با روزنامه «تایمز اسرائیل»، مدعی شد: بعید است ایران در واکنش به حمله نظامی علیه تاسیسات هسته‌ای‌اش، جنگی را آغاز کند.

طبق برآورد ادعایی وی، در این صورت، مقابله‌ به مثل احتمالی ایران، دو یا سه روز پرتاب موشک علیه اسرائیل یا اهداف غرب در منطقه خواهد بود که خسارات محدودی به بار خواهد آورد.

اشتاینیتز در بخش دیگری از مصاحبه خود، پیش‌بینی کرد، حسن روحانی، رئیس جمهور کشورمان گام‌های اعتمادساز اندکی پیشنهاد خواهد داد تا تمایل خود برای توافق بر سر مسئله هسته‌ای ایران را نشان دهد. وی افزود: در واقع، او خواستار کاهش تحریم‌ها خواهد شد و همزمان به سوی برنامه تسلیحات هسته‌ای پیشروی خواهد کرد.

از این رو بود که وزیر اطلاعات و امور استراتژیک اسرائیل از جامعه بین‌المللی خواست با سخنان میانه‌رو و معتدل روحانی فریب نخورند و در عوض، ضرب‌الاجلی تعیین کنند که اگر ایران از آن عبور کرد، تاسیسات نظامی این کشور را تخریب کنند.

اشتاینیتز که از متحدان نزدیک بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل به شمار می‌آید، بعید دانست که آمریکا در حال حاضر مایل به حمله علیه تاسیسات هسته‌ای ایران باشد. وی در این باره گفت: اما اگر چنین شود، ارتش آمریکا قادر است به آسانی یا حداقل به سرعت و به طور موثر، تاسیسات هسته‌ای ایران را تخریب کند.

وزیر امور استراتژیک اسرائیل در ادامه مدعی شد: فکر نمی‌کنم، حمله به ایران به جنگ جهانی یا حتی جنگ منطقه‌ای منجر شود. به نظر من، احتمال اینکه ایران مقابله به مثل کند، بسیار کم است. همچنین به نفع آنها نیست که جنگی طولانی را با آمریکا شروع کنند. در کل، اقدام تلافی‌جویانه آنها در منطقه منطقی‌تر به نظر می‌رسد. به گمان من، ایران دو یا سه روز موشک بر اسرائیل یا پایگاه‌های آمریکا در خلیج فارس پرتاب خواهد کرد که صدمات بسیار محدودی در پی خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، ارزیابی اشتاینیتز با برآوردهای قبلی برخی از وزرای اسرائیلی در تضاد است؛ وزرایی که گفته بودند اگر اسرائیل به ایران حمله کند، پاسخ تلافی‌جویانه ایران، صدها نفر تلفات خواهد داشت. به عنوان مثال، ماتان ویلنای، وزیر دفاع غیرنظامیان اسرائیل سال گذشته گفته بود اگر اسرائیل به ایران حمله کند، هر روز صدها موشک و راکت بر سر اسرائیلی‌ها فرود خواهد آمد که هر روز 500 کشته نیز بر جای خواهد گذاشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین