کد خبر: ۲۰۹۹۷۴
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲

ویلیام هیگ: برای حل سیاسی بحران سوریه تلاش می‌کنیم

وزیر امور خارجه انگلیس در سخنرانی امروز خود در پارلمان این کشور تاکید کرد که کشورش در راستای ایجاد راه حل سیاسی در سوریه تلاش خواهد کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، ویلیام هیگ، وزیر امور خارجه انگلیس در این سخنرانی تاکید کرد که کشورش در راستای برگزاری کنفرانس ژنو 2 تلاش خواهد کرد.

وی مدعی شد که تاکنون گزارش‌هایی که منتشر شده نشان از آن دارد که دولت سوریه مسئول حمله شیمیایی 12 اوت در غوطه دمشق است و سطح حملات به قدری گسترده بوده که نشان می‌دهد نیروهای نظام در آن دست داشتند و موشک‌های ارتش سوریه به مناطق تحت کنترل مخالفان اصابت کرده است. در نتیجه دولت سوریه مسئول این حمله شیمیایی است و جامعه جهانی نمی‌تواند در قبال چنین اقداماتی سکوت کند. ما با دید مثبت به نشست امروز جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا و سرگئی لاوروف، همتای روسش نگاه می‌کنیم.

وی خاطرنشان کرد: باید نسبت به مقاصد و نیات دولت سوریه هوشیار باشیم و تمام تلاش خود را برای کنترل بین‌المللی بر تسلیحات شیمیایی سوریه به کار خواهیم گرفت و باید مانع تکرار چنین فجایعی شویم. در این راستا جامعه جهانی باید به اعمال فشارهای خود بر دمشق ادامه دهد.

وزیر خارجه انگلیس عنوان داشت که اعمال فشارهای روز افزون بین‌المللی بر نظام سوریه و تهدید آمریکا به حمله در پی استفاده از سلاح‌های شیمیایی تاثیرهایی داشت.

وی ادعا کرد که هرگونه تعهد نظام سوریه باید با هوشیاری بسیار مورد توجه باشدچرا که آن سال‌هاست که دروغ گفته است و به بازرسان بین‌المللی اجازه ورود به خاک کشورش را نداده بود.هیگ تصریح کرد که ما با اوباما توافق کردیم که طرح روسیه به امکان استفاده از سلاح‌های شیمیایی بدون اعمال خشونت پایان دهد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین