کد خبر: ۲۱۰۱۰۳
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۶

سرپرست حجاج ایرانی: از دامن زدن به اختلاف میان شیعه و سنی پرهیز شود

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه پرهیز از اختلاف میان شیعه و سنی ضروری است گفت: باید در حج، به اختلاف‌ها وارد نشویم و روی مشترکات تأکید و از اسلام درست دفاع کنیم.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر، حجت الاسلام سید علی قاضی عسگر نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج پیش از ظهر امروز(جمعه) در سخنرانی پیش از خطبه های  نمازجمعه تهران گفت: کسانی که به حج می‌روند باید مراقب باشند در آنجا وحدت امت اسلامی را به‌نمایش بگذارند. مبادا آن‌ها به تفرقه‌ها دامن بزنند و در دام دشمنان دین گرفتار شوند.

وی تصریح کرد: در فرمایش‌های مقام معظم رهبری در دیدار اخیرشان ایشان به دوری از جدال در ایام حج به معنی جدال نداشتن برادران دینی با یکدیگر اشاره کردند و عنوان کردند که پرهیز از جدال منظور هم شامل جدال زبانی و هم تنافر قلبی میشود.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج با اشاره به این مطلب که امروز یکی از توطئه‌های گسترده آمریکا و اجانب و همپیمانانش ایجاد اختلاف در جوامع اسلامی است گفت: دامن زدن به جنگ‌های فرقه‌ای و طائفه‌ای و درگیر کردن مسلمانان با یکدیگر تا منافع آنها را غارت کنند و خون مسلمانان را بریزند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج تصریح کرد: گرو‌های تکفیری نه در برابر اسرائیل و آمریکا و نه در برابر اندیشه‌های خرافی موجود در دنیا قدم بر نمی‌دارند تنها شیعه را نامسلمان قلمداد می‌کند و این نشان دهنده این است که این توطئه توطئه‌ای استکباری است که از جهل مردم برای بدنام کردن اسلام استفاده کرده‌اند.

وی گفت: در این شرایط خطرناک که علیه شیعه تبلیغ می‌کنند و با پول آمریکا و لندن نشینان شبکه‌های شیعی به راه انداختند و به سنی‌ها حمله می‌کنند باید اندیشید که چه باید کرد.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج گفت: امروز آنها مسئله جهاد نکاح را مطرح می‌کنند و حرمت زن مسلمان را می‌شکنند و به زنان اجازه دادند که بیایند در اختیار یک مشت هوسران قرار بگیرند حال می‌شود دیگر از این دین و اسلام حمایت کرد؟

قاضی عسگر گفت: اینها هدفشان این بود که اسلام را بدنام کنند برای اینکه به شیعه لطمه وارد کنند در حالی که منطق تشیع منطقی تمدن بخش به بشریت است و به دنبال توسعه علمی و رفاه اجتماعی است.

وی ادامه داد: ما باید در روی چند نکته تکیه کنیم محور اول روی مشترکات تکیه کنیم و از اختلاف بپرهیزیم و محور دوم این است که پرهیز کنیم از اهانت به دیگران.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج افزود: محور سوم پرهیز از تکفیر و نسبت دادن شرک به دیگران است. و این ۳ محور کمک می‌کند ما از این فتنه سالم خارج شویم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج به استفتاء انجام شده از مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: اعمال جاهلانه برخی از عوام شیعیان و اهل سنت در اهانت به مقدسات طرف مقابل هم خلاف قانون و هم خلاف شرع است.

وی به نظر آیت الله مکارم شیرازی اشاره کرد و گفت: ایشان برای ما نوشتند که ما مکرر گفتیم که وحدت بین مسلمانان از مهمترین امور در شرایط کنونی است و بعد می‌فرمایند اهانت به مقدسات دیگران شرعا جایز نیست.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج به نظر آیت الله صافی گلپایگانی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند هرکس به وحدانیت خداوند و خاتمیت رسول الله اعتقاد دارد و شهادت داده او مسلمان است و حیاتش محترم است و آبرویش و مالش هم محترم است و روا نیست که به مقدساتش اهانت کنند.

وی به نظر آیت الله سیستانی اشاره کرد و گفت ایشان در فتوای خود هم عنوان کردند اهل سنت از نظر شیعیان مسلمان هستند و اموال و خون و آبروی‌شان محترم است به غیر از خوارج.

قاضی عسگر گفت: همه چه حاجیان و چه افراد عادی موظفند به پرهیز از اختلاف و دوری از اهانت زیرا ما استدلال داریم و قرار نیست فحاشی کنیم.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج گفت: این عبادت بزرگ که عبادت عمر لقب دارد به بیان مقام رهبری می تواند کار یک امت را سامان دهد و انسان را برای یک عمر بیمه کند دربرابر خطرهایی که جان و روح انسان را تهدید می‌کند.

قاضی عسگر تصریح کرد: این اجتماع سالیانه برای این است که مسلمانان آنجا با هم آشنا شوند و نسبت به هم شناخت پیدا کنند و از مشکلات هم با خبر شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین