کد خبر: ۲۱۱۰۰۵
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۱۱:۳۲
رییس‌جمهور در مصاحبه با ان.بی.سی:

برای مذاکرات هسته‌ای با غرب اختیار تام دارم/ لحن نامه اوباما مثبت بود

شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا به نقل از حسن روحانی رییس جمهوری اسلامی ایران، اعلام کرد که ایران به دنبال سلاح اتمی نیست و وی اختیار تام دارد تا درباره پرونده هسته‌ای تهران با غرب به توافق برسد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی در گفت‌وگو با شبکه ان.‌بی.‌سی آمریکا همچنین گفت که لحن نامه دریافتی از باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا، مثبت و سازنده بوده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، رئیس جمهور درباره نامه همتای آمریکایی‌اش گفت: بعد از انتخابات ریاست جمهوری و شروع به کار رسمی‌ام، آقای اوباما نامه‌ای خطاب به من نوشتند و تبریک گفتند و برخی مسائل را مطرح کردند. من هم به آن نامه پاسخ دادم و مواضع جمهوری اسلامی ایران را نسبت به برخی مواردی که ایشان مطرح کرده بودند و برخی موارد دیگر، مطرح کردم.

وی افزود: این می‌تواند قدم‌های بسیار کوچکی برای آینده ای مهم باشد. من معتقدم رهبران در همه کشورها باید به فکر منافع ملی باشند و نباید تحت تاثیر گروه‌های افراطی فشار قرار گیرند. امیدوارم شاهد چنین جو و صحنه‌ای در آینده باشیم.

قرار است این مصاحبه اواخر چهارشنبه به وقت شرق آمریکا از شبکه ان.‌بی.‌سی پخش شود.

به گزارش آفتاب، پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری نیز در همین زمینه نوشت: نامه نگاري رؤساي جمهوري ايران و آمريكا، مذاكرات هسته اي، برنامه سفررييس جمهور به نيويورك، سرنوشت سوريه و دورنماي روابط ايران و آمريكا از اصلي ترين محورهاي مصاحبه شبكه ان بي سي با دكتر روحاني بود. 

دكتر روحاني در پاسخ به يكي از سوالات خبرنگار آمريكايي مبني بر ديدار احتمالي او با باراك اوباما در نيويورك گفت: ديدار با اوباما در دستور كار سفر من نيست اما هرچيزي در دنياي سياست امكان پذير است البته بسته به شرايطي كه بوجود مي آيد. 

رييس جمهور در پاسخ به سوال ديگري درباره سفر به نيويورك نيز گفت :‌ ما مي خواهيم مواضع‌مان را در مجمع عمومي سازمان ملل، راجع به سياست خارجي، مسائل بين المللي و از جمله مسائل هسته‌اي و مسائل منطقه‌اي به صراحت بيان كنيم. انتظار ما اين است كه دنيا صداي ما را بخوبي بشنود.

دکتر روحاني با تاكيد بر انتخابات اخير رياست جمهوري در ايران ادامه داد:‌ صداي من در واقع تكرار صداي ملت ايران است. ملت ايران در اين انتخابات مسير اعتدال و ميانه روي را برگزيد و اعتدال و ميانه روي در سياست خارجي به معناي تعامل سازنده با كشورهاي جهان است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین