کد خبر: ۲۱۳۷۰۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۴

به دستور روحانی شکایات از 16 رسانه پس گرفته شد

50 شکایت از 16 رسانه که توسط دولت احمدی نژاد انجام شده بود از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری و با دستور دکتر حسن روحانی بازپس گرفته شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: پس از بررسی ها و پیگیری های خبرنگار مهر لیست رسانه هایی که معاونت حقوقی ریاست جمهوری در دولت یازدهم شکایات دولت قبلی را از آنها پس گرفته است مشخص شد.

روز گذشته الهام امین زاده معاون حقوقی رئیس جمهور در گفتگویی اعلام کرد که 50 شکایت که در دولت گذشته درباره افراد و رسانه های مختلف طرح شده بود از سوی این معاونت بازپس گرفته شد.

بر این اساس معاونت حقوقی ریاست جمهوری این شکایت ها را از رسانه ها و اشخاص حقیقی طی نامه های جداگانه بازپس گرفته و این موضوع را به شعب مربوطه ارسال و اعلام می شود .

با پیگیری های خبرنگار مهر مشخص شد که نام روزنامه هایی همچون کیهان، آرمان و مردم سالاری و همچنین خبرگزاری های مهر، فارس و ایلنا جزو رسانه هایی بودند که برخی شکایت های دولت گذشته از آنها بازپس گرفته شده است.

همچنین معاونت حقوقی ریاست جمهوری برخی شکایت ها از سایت های خبری فرارو، بازتاب، الف، انتخاب، عماریون، شفاف، پارسینه، رصد، مشرق و عصر ایران را بازپس گرفته و تعدادی از اشخاص حقیقی که دولت قبلی از آنها شکایت کرده بود مورد گذشت قرار گرفته اند.

رئیس جمهور چندی قبل الهام امین زاده معاون حقوقی ریاست جمهوری و محمدرضا صادق مشاور رئیس جمهور را مامور کرده بود تا شکایت هایی که در دولت قبل به صرف نقد از افراد و رسانه ها شده بود را پس از انجام بررسی مورد گذشت قرار دهند.

در همین زمینه خبرنگار مهر در تماسی با محمدرضا صادق دلایل بازپس گیری این شکایات از 50 رسانه و افراد حقیقی توسط دولت یازدهم جویا شد که وی پاسخ داد شکایت هایی که پس گرفته شده بر اساس دستور رئیس جمهور و آنچه مربوط به حق حقوقی ریاست جمهوری بوده است، می شود.

وی توضیح داد: اگر از رسانه و افرادی به صرف انجام نقد مقامات دولت شکایتی صورت گرفته پس از بررسی ها این شکایات توسط دولت تدبیر و امید مورد گذشت واقع شد چرا که دولت به نقد سازنده اعتقاد داشته و از آن واهمه ای ندارد.

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین