کد خبر: ۲۱۶۸۷۷
تاریخ انتشار : ۰۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۱

داوری مسابقه عکس فوتکس با حضور عباس کوثری، سیف‌الله صمدیان و ابراهیم صافی

بخش داوری نخستین مسابقه عکس فوتکس 2013 با موضوع سفر با ترکیبی از داوران شناخته شده حوزه عکاسی به پایان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: ترکیب سه نفره هیات داوران نمایشگاه عکس فوتکس 2013  که شامل عباس کوثری، ابراهیم صافی و سیف الله صمدیان و  دبیر اجرایی لیلا افشار  بود پس از یک هفته آثار برگزیده را انتخاب کردند.

این جلسه با حضور هیات  داوران و اعضای کار گروه نمایشگاه محسن مطهر ، بهمن بهروز ، احمد جباری ، علیرضا نامی و نیز حامد حدادی مدیر روابط عمومی شرکت اطلس جت برگزار شد .

به گزارش خبرآنلاین، علیرضا نامی دبیر نخستین جشنواره و نمایشگاه برندهای برتر عکاسی در نشست داوری مسابقه فوتکس گفت: « انجمن صنفی واردکنندگان دوربین و تجهیزات عکاسی و فیلم‌برداری و اتحادیه عکاسان و فیلم برداران تهران از چندی پیش تصمیم به برگزاری نمایشگاه گرفته و با برگزاری جلسات و سیاست گذاری‌های جدی، توانستند برترین برندهای دوربین عکاسی را در این نمایشگاه معرفی کنند. »

وی ضمن اشاره به این موضوع که هدف از برگزاری این نمایشگاه و مسابقه  منافع مالی برگزارکنندگان نبوده است گفت: « یکی از نکات اصلی و اهداف مهم برگزاری نخستین نمایشگاه برندهای برتر عکاسی، حضور نمایندگان اصلی برندها و مورد تایید هر کمپانی است که این به مصرف کنندگان کمک می‌کند تا با محصولات جدید برندهای اصلی آشنا شوند. همچنین یکی دیگر از اهداف برگزاری این نمایشگاه نیز اطلاع رسانی از جدیدترین تکنولوژی‌ها و کمک به فرهنگ سازی عمومی برای استفاده از دوربین‌های عکاسی و فرهنگ آن است. در حاشیه افتتاح نمایشگاه فراخوان مسابقه عکاسی با موضوع سفر ارائه شد  که علاقه مندان توانستند آثار خود را ارسال کنند. » 

گفتنی است بر اساس اظهارات مسئولان برگزاری نمایشگاه فوتکس جذابیت آثار ارسال شده با موضوع سفر سبب شد تا آنان به سراغ ترکیبی شناخته شده از فعالان عکاسی بروند . به گفته لیلا افشار دبیر هیات  داوری که در بخش عکس خبرگزاری خبرآنلاین فعالیت دارد اعضای هیات داوری بخش مسابقه فوتکس  را عباس کوثری، سیف الله صمدیان و  ابراهیم صافی  بوده اند که سابقه قابل دفاعی در حوزه عکاس و فیلم و گرافیک  دارند. به گفته وی جذابیت و تعداد آثار ارسال شده سبب شد تا از ترکیبی شناخته شده برای داوری عکس ها طلب یاری کرد.

افشار در گفت و گو با 24 آنلاین در رابطه با  مسابقه عکاسی فوتکس گفت: « جذابیت عکاسی در دنیای امروز به گونه ای است که بسیاری از شهروندان حتی بدون تجهیزات حرفه ای و با  بهره گیری از یک دوربین ساده موبایل علاقه دارند تا عکاسی کنند. نمود این واقعیت را می توان در تعداد آثاری که به مسابقه عکس فتوکس ارسال شد می توان مشاهده کرد. بر این اساس تعداد قابل توجهی عکس توسط مردم جهت شرکت در مسابقه عکس ارسال شد. »  

دبیر داوری بخش عکاسی برند های برتر( فوتکس ) ادامه داد: «  موضوع سفر به دلیل مجاورت با زندگی بسیاری از شهروندان مسئولان برگزار کننده مسابقه فتوکس را بر آن داشت تا محوریت این مسابقه را سفر تعریف کنند. در همین راستا استقبال قابل توجهی از مسابقه عکاسی با موضوع سفر صورت گرفت و همین امر ما را بر این داشت تا از افراد شناخته شده درخواست کنیم تا داوری آثار ارسال شده را بر عهده بگیرند. »

او افزود: « از آقایان کوثری، صمدی و صافی درخواست کردیم که داوری بخش مسابقه نمایشگاه فوتکس را بر عهده گیرند. بر این اساس از تعداد 2270  اثر ارسال شده اعضای هیات داوری پس از ساعت ها  همفکری در نهایت 60 عکس  را برتر انتخاب کردند. »

افشار جزییات بیشتر داوری بخش مسابقه عکاسی فوتکس را اینگونه مطرح کرد: « این مسابقه در دو بخش داوری شد که در مرحله اول عکس هایی که با موضوع سفر  نبود در مرحله اول حذف شدند  و 1342 اثر به مرحله نهایی راه یافت . پس از ساعت ها بحث و بررسی در نهایت 20 نفر برتر انتخاب و 30 نفر دوم هم به رسم یابود هدیه ارزنده اهدا و  به بخش نمایشگاه عکس فوتکس راه یافتند . به گفته ایشان قرار است در مراسمی از نفرات برتر تقدیر و جایزه ارزنده ای از سوی  برندهای برتر عکاسی در مجموعه صنوف و اتحادیه عکاسان اهدا شود.»

در ادامه مختصری از فعالیت داوران مسابقه عکس فوتکس که آمده است: 

*عباس کوثری

-  دبیر بخش عکس روزنامه شرق، دبیر بخش عکس ماهنامه فرهنگی هنری شبکه آفتاب، دبیر بخش عکس ماهنامه اندیشه پویا

-  دبیر بخش عکس روزنامه اعتماد،1385-1388  ، دبیر بخش عکس مجله فرهنگی هنری هفت  ، دبیر بخش عکس ماهنامه همشهری ماه ، همشهری معماری ، همشهری الف ، عکاس خبری روزنامه‌های جامعه، توس، ‍زن، انتخاب، صبح‌امروز، فتح، جام‌جم

 - عضو هیات داوری سومین دوره جایزه عکاسی مستند شید ، عضو هیات داوری سومین دوره جایزه کاوه گلستان ، عضو هیات انتخاب و داوری نمایشگاه جوانه‌های بم

روشنایی، گالری آران 1391

رنگ آب، رنگ خاک- گالری آران 1387

نمایشگاه گروهی

نمایشگاه نور خاورمیانه ، موزه ویکتوریا و آلبرت ، لندن 2012

فستیوال دو سالانه عکس بردا- هلند 2010

نمایشگاه سی سال عکاسی خبری ایران- پاریس 2009

دومین فستیوال دوسالانه فتوکه- موزه که برنلی-پاریس 2009

یکی از دوازده عکاس برگزیده نهایی جایزه پری پیکته- پاریس 2009

یکی از هفت هنرمند برگزیده نهایی جایزه مجیک آو پرشیا- لندن 2009

*سیف اله صمدیان

- سردبیر و مدیر مسئول مجله تصویر ( نشریه تخصصی هنرهای  تصویری) از  1371

- مدرس عکاسی در دانشگاههای: ایران از1365

- دبیر جشن تصویر سال و جشنواره فیلم تصویر هنرمند از سال 1383

-عضو هیئت داوری مسابقه عکس یونسکو (آسیا و اقیانوسیه) ژاپن / 1989

-دبیر چهارمین نمایشگاه سالانه عکس ایران1370

-عضو هیئت داوری جشنواره فیلم فجر (1371)

-عضو هیئت داوری جشنواره فیلم میلان (2002)

- عضو هیئت داوری جشنواره فیلمهای کوتاه اروپایی/ آلمان 2005

نمایشگاههای انفرادی و گروهی عکاسی

رومانی 1981 و1987

سوئیس 1995

 سنت اتین 1995

ژاپن:1987 و 1988

 چین: 1987 و 1988

زاگرب: 1988

 ورلدپرس فتو: 1991

ماه عکاسی در پاریس 1996 

 فتو گالرهای فنک در نقاط مختلف دنیا 2004 تا 2001

نمایشگاه گروهی عکاسان ایرانی در پاریس 2001

باربیکن سنتر لندن2001

جشنواره عکس آفریقا- باماکو( مالی) 2001

مرکز هنرهای معاصر کمپر فرانسه2003

نمایشگاه هنرمندان بدون مرز (بورژ- فرانسه)2006

مرکز هنری شارلتونبرگ- کپنهاک 2006

*ابراهیم صافی

-  عضوشورای سیاست گذاری جشنواره دوسالانه عکس ایران

-  داور جشنواره های متعدد عکاسی از جمله دوسالانه عکس ایران

 - رئیس هیئت مدیره انجمن عکاسان میراث فرهنگی و عضو رسمی انجمن عکاسان صنعتی و تبلیغاتی و موسسسه توسعه هنرهای تجسمی ایران
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین