کد خبر: ۲۱۸۸۲۰
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۷

کرباسچی: رییس قوه قضاییه اعمال ماده 18 درباره روزنامه هم میهن را پذیرفت

مدیر مسوول روزنامه هم میهن از اعمال ماده 18 درباره این روزنامه از سوی رییس قوه قضاییه خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، ˈغلامحسین کرباسچیˈ روز جمعه در حاشیه مراسم بزرگداشت والده ˈ محمد علی نجفی ˈرییس سازمان میراث فرهنگی در جمع خبرنگاران درباره آخرین وضعیت انتشار روزنامه هم میهن گفت: اداره کل مطبوعات داخلی با انتشار این روزنامه مشکلی ندارد اما اختلاف بین مسولان قوه قضاییه است. 

وی ادامه داد:برخی از مسوولان قوه قضاییه نسبت به این روزنامه منع تعقیب اعلام کرده بوده اما برخی دیگر بعد از گذشت شش سال تازه یادشان افتاده به منع تعقیب اعتراض کنند.

کرباسچی با یادآوری اینکه رییس قوه قضاییه اعمال ماده 18 در خصوص این رونامه را پذیرفته است گفت: از نظر بسیاری از حقوق دانان منع تعقب قابل اعتراض نیست و تنها در مورد احکام قضایی می توان اعمال ماده 18 کرد. 

مدیر مسوول روزنامه هم میهن در پاسخ به این پرسش که آخرین پیگیری ها در خصوص انتشار روزنامه هم میهن به کجا رسیده است؟، اظهارداشت: منتظرپیگری های وزارت ارشاد هستیم.

وی در پاسخ به این پرسش که گفته می شود اگر انتشار این روزنامه به سرانجام نرسد قرار است هفته نامه آسمان به روزنامه تبدیل شود؟، تاکید کرد: این مساله بستگی به نظر وزارت ارشاد دارد.

وزیر ارشاد: انتشار روزنامه «هم میهن» مانعی ندارد

همچنین «علی جنتی» در حاشیه مراسم بزرگداشت والده محمدعلی نجفی رییس سازمان میر اث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در محل مسجد نور افزود: مهلتی که برای توقیف روزنامه «هم میهن» صادر شده بود به پایان رسیده و انتشار این روزنامه مشکلی ندارد.

رییس شورای فرهنگ عمومی کشور با بیان اینکه حتی پیش شماره نخست این روزنامه منتشر و به دکه های روزنامه فروشی راه پیدا کرده بود، افزود: دلیل اینکه چرا جلوی انتشار این روزنامه گرفته شده هنوز برای ما مشخص نیست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین