کد خبر: ۲۱۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۹
در بیانیه‌ای با امضای همه نمایندگان مجلس صورت گرفت؛

حمایت قاطع مجلس از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای

همه نمایندگان حاضر در جلسه علنی صبح امروز(چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی بیانیه‌ای را در پنج بند در حمایت از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای در مذاکرات ایران و 1+5 صادر کردند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

1-جمهوری اسلامی ایران همواره بهترین مسیر حل و فصل موضوع هسته‌ای را مذاکره دانسته و همیشه بر لوازم مذاکرات پایبند بوده است.

2-جمهوری اسلامی ایران حقوق هسته‌ای خود را در چارچوب قواعد بین‌المللی و ان.پی.تی و پادمان پیگیری نموده و همکاری همه‌جانبه با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای داشته است.

3-با یک نگاه آسیب‌شناسانه به روند بیش از یک دهه مذاکرات هسته‌ای کاملا هویدا است که هرگاه مذاکرات در مسیر رسیدن به یک توافق نزدیک شده به ناگاه رژیم صهیونیستی و بعضی قدرت‌های بزرگ در ایفای نقش خود جهت اخلال در مذاکرات حرکت کرده و عملاً مذاکرات را به بن‌بست کشیده است.

4-اینک با توجه به مذاکرات هسته‌ای در ژنو اعلام می‌کنیم که ایران به هیچ‌وجه از حقوق هسته‌ای خود عقب‌نشینی نخواهد کرد و برخی سردمداران غربی به جای خط و نشان کشیدن برای مذاکرات جهت خوشنودی رژیم صهیونیستی باید بدانند این فرصت فراخ نبوده و چنانچه بخواهد مذاکرات را به یک روند فرسایشی و وقت‌کشی مبدل نمایند مجلس شورای اسلامی تصمیاتی مبتنی بر مطالبه ملت ایران اتخاذ کرده و حتی در نوع همکاری‌های جدید با آژانس بین‌المللی انرژی هسته‌ای نیز تجدیدنظر خواهد کرد.

5-ضمن اعتماد به مذاکره‌کنندگان هسته‌ای خود به خصوص وزیر محترم امورخارجه، مجلس شورای اسلامی روند مذاکرات را رصد کرده و بر ایستادگی قدرتمندانه بر روی مذاکرات کامل بر روی حقوق کامل هسته‌ای ملت ایران تاکید می‌نماید.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین