کد خبر: ۲۱۹۶۷۶
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۳۲

آیت الله مکارم: دولت قبل مشکل آفرین بود

یکی از مراجع تقلید با ابراز تاسف از بالابودن آمار بیکاری در کشور، دولت قبلی را مشکل آفرین توصیف کرد و خواستار حذف ۵ دهک بالای جامعه از دریافت یارانه شد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت‌الله العظمی ناصر مکارم شیرازی غروب چهارشنبه در دیدار علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: شما (دولت یازدهم) وارث میراث پیچیده و حل کردن این مشکلات کار سختی است. وی اضافه کرد: تا آنجا که به خاطر دارم هیچ دولتی با این مشکلاتی که این دولت با آنها روبرو است مواجه نبوده است. دولت قبل مشکل آفرین بود نه مشکل‌زا.

این مرجع تقلید با اشاره به مشکلاتی که دولت در عرصه بین الملل با آنها مواجه است اظهار کرد: با این مشکلات، نمی شود انتظار داشت همه مشکلات یک شبه حل شود. دولت باید در مورد مشکلاتی که دارد و کارهایی که انجام می‌دهد به مردم اطلاع رسانی کند. آیت الله مکارم شیرازی به دولتمردان توصیه کرد که اطلاع رسانی را جدی بگیرند تا توقعات مردم افزایش پیدا نکند چراکه افزایش توقعات به نارضایتی منجر می شود.

آمار بیکاری در کشور را نگران کننده است
استاد برجسته حوزه علمیه آمار بیکاری در کشور را نگران کننده دانست و گفت: جوانان تحصیلکرده زیادی داریم که بیکار هستند و می خواهند ازدواج کنند، بنابراین هر چه برای اشتغال زحمت کشیده شود و تولیدات افزایش یابد کار بجایی است.

وی با بیان اینکه پایه ریزی طرح هدفمندی یارانه ها از همان اول غلط بوده است، اظهار کرد: یارانه هایی که به این شیوه پرداخت می شود عاقبت خوبی ندارد. من قبلا در جلسه ای این مسئله را گفته ام. دلیلی ندارد ۷۶ میلیون نفر از ثروتمند و فقیر با یک شیوه یارانه دریافت کنند. آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: اگر الان بخواهند یارانه ها را حذف کنند ممکن نیست و اگر حذف نکنند هم مشکل است.

این مرجع تقلید خطاب به وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: شما راحت می توانید از حساب های بانکی، کارمندان دولت، ثبت اسناد و... به اطلاعات افراد دست پیدا کنید. به گفته وی ممکن است با حذف یارانه یک سری دهک ها، سروصداهایی ایجاد شود ولی دولت باید بحث حذف تعدادی از دهک‌ها از دریافت یارانه را جدی بگیرد و اجرایی کند. آیت الله مکارم شیرازی تاکید کرد: به نظر من پنج دهک باید از دریافت یارانه‌ها حذف شوند و تنها ۵۰ درصد که نیاز دارند یارانه دریافت کنند.

به گزارش مهر؛ وی توجه به مسائل اجتماعی و فرهنگی را در کنار مسائل اقتصادی مهم دانست و تاکید کرد: مشکلات اجتماعی می تواند مشکلات زیادی را از جمله مشکلات سیاسی به دنبال داشته باشد. وی افزود: دلیلی ندارد در نظام اسلامی، آمار طلاق بالا باشد و آمار ازدواج پایین. آیت الله مکارم شیرازی در پایان گفت: مسئله اعتدال را که آقای روحانی مطرح کرد باید مورد توجه وزیران هم باشد و همواره مانند تابلو جلوی رویشان باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین