کد خبر: ۲۲۱۸۷۳
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۴

حيرت خانواده توريست آلمانی از انساندوستی ايرانی‌ها

توريست آلماني كه به خاطر سرقت مداركش چند روزي است در تهران و كرج سرگردان شده با ابراز شگفتي از محبت ايرانيان، همراهي و همكاري آن‌ها را باورنكردني توصيف كرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایران، كريستين ايوان، توريست آلماني كه با همسر و دو فرزندش سوار بر خودروي شخصي‌اش به ايران سفر كرده، چندي پيش مورد دستبرد يك دزد جوان قرار گرفت و مدارك و اسنادش به سرقت رفت. اين توريست آلماني پس از مراجعه به پليس كرج فيلم دوربين مداربسته خود را كه در آن چهره دزد جوان كاملاً مشخص است در اختيار پليس قرار داد ولي متأسفانه با وجود ديده شدن چهره دزد و مشخص بودن او، تا امروز پليس نتوانسته دزد را دستگير كند.

همين مسأله هم باعث شد كريستين ايوان با حضور در دفتر روزنامه ايران و در گفت‌وگو با شوك از سارق بخواهد مداركش را به وي پس دهد. انتشار گزارش اين سرقت باعث واكنش‌هاي متفاوتي از سوي پليس و مردم شد و همه را براي كمك به اين توريست آلماني بسيج كرد. در همين رابطه پليس استان البرز چند اكيپ ويژه از مأموران پليس آگاهي را براي شناسايي و دستگيري سارق مدارك كريستين ايوان تشكيل داد. سردار احمدعلي گودرزي رئيس پليس استان البرز در اين رابطه گفت: به دنبال شكايت كريستين ايوان، توريست آلماني و باتوجه به حساسيت موضوع، چند اكيپ 
از مأموران پليس آگاهي تشكيل شده و رسيدگي به موضوع را در دستور كار خود قرار دادند. 

تحقيقات محلي و اقدامات اطلاعاتي جامع در اين‌خصوص انجام گرفت و مشخص شد سارقان با استفاده از موتورسيكلت اقدام به سرقت كرده‌اند و تلاش پليس براي شناسايي آن‌ها ادامه دارد.
سردار گودرزي همچنين اضافه كرد: درخصوص ارائه مدارك هويتي افراد اين خانواده ازجمله گذرنامه، تسهيلات ويژه‌اي از سوي پليس گذرنامه و مهاجرت درنظر گرفته شده است.

اما واكنش مردم نسبت به اين سرقت هم در نوع خود جالب بود، كريستين ايوان با ابراز شگفتي از محبت ايرانيان گفت: از توجه مردم به مشكلي كه برايم رخ داده متحير مانده‌ام و نمي‌دانم چگونه پيام‌هاي همدردي و محبت آن‌ها را پاسخ دهم.

وي در اين گفت‌وگو خواست پيام تشكر او را به مردم ايران بويژه مردم كرج برساند و اضافه كرد:‌عاشق ايران و مردم اين كشور هستم و هرگز از سفرم پشيمان نشدم، در آينده باز هم به ايران سفر مي‌كنم. فعلاً به دنبال يافتن مداركم هستم چرا كه اين مدارك برايم اهميت ويژه‌اي دارد و نمي‌توانم تصور كنم آن‌ها را از دست داده‌ام.

 من قبلاً در كشورهاي مختلف با سارقاني مواجه شده‌ام و اين اتفاق عجيبي برايم نيست اما مداركي كه گم كرده‌ام اگرچه براي سارقان مهم نيست ولي زندگي مرا دچار مشكل كرده است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین