کد خبر: ۲۲۴۰۲۴
تاریخ انتشار : ۲۹ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۶

اسپری‌های محو شونده تکنولوژی جدید فیفا برای جام جهانی 2014

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، از اسپری‌های محو شونده به عنوان تکنولوژی جدید فیفا در جام جهانی 2014 خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: جام جهانی 2014 برزیل تابستان آینده در مهد فوتبال جهان (برزیل) برگزار خواهد شد و 32 تیم راه‌یافته به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان به رقابت‌ خواهند پرداخت.

در حالی که فیفا پیش از این از تکنولوژی خط دروازه به عنوان فناوری جدید در جام جهانی 2014 رونمایی کرده بود، سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا به تازگی از اسپری های محو شونده به عنوان وسیله‌ای برای کمک به داوران در جام جهانی 2014 رونمایی کرد.

این اسپری‌ها به داور کمک می کنند تا خط دیوار دفاعی را تنظیم کنند و بازیکنان نتوانند از این خط جلوتر روند. البته با توجه به خاصیت محو شوندگی آنها یک دقیقه پس از زدن ضربه، این خط رنگی محو می شود.

بلاتر درباره این اسپری ها گفت:‌ فکر می کنم این اسپری ها راه حل خوبی برای دنیای فوتبال باشد. خیلی‌ها می‌گویند با این وسیله وقت بازی گرفته می‌شود و من نیز در ابتدا کمی نسبت به آن بدبین بودم اما داور‌هایی که از این اسپری ها استفاده کرده‌اند همگی از آن راضی بودند و در جام جهانی 2014 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا، این اسپری ها چندی است در کشور‌های برزیل و آرژانتین مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث شده است بحث‌هایی درباره اینکه دیوار دفاعی کجا باید شکل بگیرد از بین رفته است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین