کد خبر: ۲۲۴۱۸۱
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۶
خوش ‌چهره:

وجدان عمومی عذر مرتضوی را نمی‌پذیرد

هر نوع واکنش تهاجمی از جمله متهم کردن نهادهای بررسی کننده یا نهادهای نظارت کننده نمی‌تواند توجیه عقلی و منطقی داشته باشد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نماینده پیشین مجلس از سوء استفاده برخی افراد از وقایع انتخابات 88 ابرازتاسف کرد و گفت: وجدان عمومی مردم دیگر این نوع عذرها را نمی‌پذیرد.

محمد خوش‌چهره در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، درباره اظهارات سعید مرتضوی در خصوص سیاسی‌کاری اعضای هیات تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی و اینکه وی تاوان برخورد با فتنه‌گران را پس می‌دهد، اظهار داشت: قطعا مردم نسبت به هر نوع انحراف مالی یا هر نوع فساد اقتصادی در بین مسئولین حساس هستند.

وی افزود: اکنون باید این واقعیت را بپذیریم که درباره سازمان تامین اجتماعی و وقایع مطروحه افکار عمومی حساس و درانتظار شفافیت بیشتر در این زمینه هستند. بنابراین هر نوع تحقیق و تفحص و هر نوع حساب‌کشی که منجر به شفافیت امور گردد به نفع نظام و مردم است.

این کارشناس اقتصادی تاکید کرد: هر نوع واکنش تهاجمی از جمله متهم کردن نهادهای بررسی کننده یا نهادهای نظارت کننده نمی‌تواند توجیه عقلی و منطقی داشته باشد.

وی با بیان اینکه حتی بروز هر نوع خطا در قضاوت‌ها می‌تواند فرصتی برای پاسخگویی داشته باشد،‌اظهارداشت: بنا بر ضرب المثل مشهور فارسی آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است. حتی در صورت خطای محاسبه گر، نظام فرصت پاسخگویی را از ما نگرفته است، به این اعتبار نباید شاهد این نوع برخوردها باشیم.

خوش چهره ادامه داد: باید جلوی استفاده ابزاری از انتخابات و فتنه 88 که توسط برخی افراد یا سلائق سیاسی مطرح می‌شود گرفته شود. به ویِژه در این روزها که نظام سلطه و در راس آن آمریکا به غلط معتقد است که اختلالات اقتصادی موجود ناشی از تحریم‌ها بوده و به این امر دل بسته‌اند. البته تحریم تهدیدی بود که به علت ضعف تصمیم گیری داخل و غفلت و جهالت در برخی سطوح این اختلالات را ایجاد کرده است.

این فعال سیاسی در ادامه افزود: این روزها شاهدیم که از انتخابات و فتنه 88 استفاده ابزاری می شود و گاهی مثلا در مجلس در بحث وزارت علوم گفته می شود که چون فلانی دوست کسی است که در وقایع 88 حضور داشته پس صلاحیت تصدی این مسئولیت را ندارد. این تفکر در شرایط فعلی می تواند انتخاب مدیران توانمند را با اخلال مواجه کند.

این نماینده مجلس هفتم در پایان با اظهار تاسف از این امر گفت: وجدان عمومی مردم دیگر این نوع عذرها را نمی‌پذیرد. خوب است دوستان ما این نوع ادبیات را به کار نبرند. آن را که حساب پاک است باید شادمان شود از اینکه دستگاه نظارتی مانند مجلس وارد شود و بررسی عملکردها بپردازد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین