کد خبر: ۲۲۴۱۸۳
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۱

مرتضوی: احمدی‌نژاد گفت نگران نباش

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سایت جهان نوشت:

مديرعامل سابق تامين اجتماعي اتهامات متعدد در پرونده تحقيق و تفحص موجب شده است که در اين ‎روز‎ها به‎دنبال تبرئه و دفاع از خود باشد. به همين دليل با لهجه يزدي‎اش خيلي گرم از پيشنهاد ما استقبال ميکند. به‎دليل پست قضايي که در کارنامه خود دارد، هميشه چند محافظ همراه دارد. چندين و چندبار مکان مصاحبه را عوض کرده و حالا در ساختماني خالي از سکنه، حوالي خيابان آزادي ميزبان ماست.

نسبت به فلش دوربين‎ها حساس است و تمرکزش را از دست مي‎دهد. قانون را خوب ميداند خيلي برايش زمان مهم نيست. آنچه مهم است دفاع کامل از خود است؛ پس دور از انتظار نيست که مصاحبه با وي پنج ساعت طول بکشد.

سابقه فيلمبرداري از فاضل لاريجاني را نيز در کارنامه دارد و همين امر سبب ميشود ناخودآگاهمان در ميانه مصاحبه به‎دنبال دوربين جاسازي شده و ميکروفون بگردد!

متن پیش رو خلاصه بخش هایی از این مصاحبه ۵ ساعته است که متن کامل آن در هفته نامه پنجره منتشر شده است:

*من با اين‎که حکم را سياسي و غيرحقوقي و غلط مي‎دانستم، پس از اعلام قطعيت حکم توسط ديوان عدالت اداري به دولت اعلام کردم که از فردا به‎عنوان مديرعامل به تأمين اجتماعي نمي‎روم.

*وقتي پاستور رسيدم آقاي احمدي نژاد خيلي گرم استقبال کرد و گفتند شما اصلا نگران نباشيد، من فردا از شما دفاع ميکنم، شما به‎جاي آمدن به اين‎جا بايد ميرفتيد سرکارتان و وقت خود را براي اين کار‎ها هدر نميداديد. ديدم آقاي احمدي‎نژاد اصلا در فضاي استعفاي من نيست. نامه را به ايشان نشان دادم و توضيح دادم که آقاي حداد گفته‎اند مصلحت نظام است که کناره‎گيري کنم. آقاي احمدي‎نژاد گفتند من فرد دوم مملکت هستم، مصالح نظام را من بهتر مي‎دانم يا نمايندگان تهران؟ الان لازم است که شما براي خدمت به بيمه‎شدگان تأمين اجتماعي آستين بالا بزنيد و شبانه روز کار کنيد،‎ من هم حمايت مي‎کنم. شما در اين سنگر خدمت کنيد. اگر امروز بر سر شما کوتاه بياييم اين‎ها فردا در رابطه با افراد ديگر مدعي مي‎شوند. آقاي احمدي‎نژاد خيلي محکم برخورد کردند و من هم بعد از جلسه با آقاي احمدي‎نژاد همه وقايع را براي آقاي حداد بازگو کردم و صراحتا گفتم که ايشان استعفاي مرا نپذيرفتند.

*بابک زنجاني از طرف دولت يا باند و گروه خاصي معرفي نشده بود. بنده يک دوست مذهبي و هيئتي داشتم که با من تماس گرفت و مدعي شد رفيقي دارد که قصد خريداري شرکت‎‎هاي تأمين اجتماعي را دارد. او گفت که زنجاني در خارج از کشور سرمايه‎‎هاي کلان و بانک خصوصي دارد که توانايي خريد اين شرکت‎ها را نيز دارد و به واسطه تحريم‎ها مجبور است سرمايه خود را به داخل کشور منتقل کند. بعد از اين معرفي، ملاقاتي با زنجاني انجام دادم كه پيشنهادهاي وي منطقي و خوب به‎نظر رسيد. بعد از اين ملاقات با مسئولين ذيربط در وزارت اطلاعات تماس گرفتم تا ادعاي بابک زنجاني را از طريق آن‎ها استعلام کنم. آن‎ها در تماس تلفني و جلسات حضوري در محل سازمان اعلام کردند که زنجاني براي انجام اين معامله مورد تأييد ماست و ارزي که از طريق اين قرارداد وارد کشور ميشود يک فرصت است که نبايد آن را از دست داد. البته مشورت من با بانک مرکزي هم منجر به همين نتيجه شد و آن‎ها هم موافق اين تفاهمنامه و انتقال ارز به کشور بودند.

*موضوع غيرشمول اختصاص به سازمان تأمين اجتماعي ندارد و در همه وزارتخانه‎ها و سازمان‎ها اين موضوع هست يا مثلا رياست محترم مجلس در همين سال جاري شنيده‎ايم طبق قانون رقمي در حدود ۳۰ ميليارد تومان بودجه غيرشمول دارد که مي‎تواند به اشخاص حقيقي و حقوقي بنا به تشخيص خودشان بدهند. حتي آقاي باهنر در جلسه گفت که ماهي ۳۰۰ هزار تومان به نمايندگان مي‎دهيم که در حوزه انتخاباتي به آدم‎‎هاي محروم بدهند كه يک نفر از نمايندگان در همان جلسه تکذيب کرد که آقاي باهنر، اين را به ما نمي‎دهيد! چرا توقع ايجاد مي‎کنيد. پس معلوم است آن‎جا هم اين ابهامات وجود دارد.

*طبق قانون مطبوعات، اگر هر بحثي در رابطه با اداره‎، انتشار و تيتراژ روزنامه مطرح شود به عهده مديرمسئول است. اين يک اصل است؛ پس او بايد پاسخگو باشد ضمن اين‎که براي واحد‎هاي مختلف تأمين اجتماعي روزنامه هميشه مجاني بوده است. از اول تا به حال مجاني مي‎فرستند. زمان آقاي نوربخش مديرعامل فعلي نيز مجاني مي‎فرستند. در زمان انتخابات همه روزنامه‎ها به‎طور طبيعي تيراژشان بالا مي‎رود. آن هم که دست من نيست که تيراژش بالا رفته يا پايين. خودش مي‎داند او بايد جواب بدهد. اين را بايد مدير مسئول جواب بدهد. اگر تيراژ روزنامه‎اي بالا برود حسن کار اوست و عيبي محسوب نمي‎شود.

*همه پرداختي‎‎هاي دوره يک و نيم ساله من مربوط به مجلس نهم است. عدد اعلامي توسط آقاي محجوب دروغ است و از روي سوء نيت به منظور ابهام آفريني عدد ۳۷ را ذکر كرده است.

*ما سه تا ليست کلي داريم. علت اين‎که اسامي را به آقاي محجوب ندادم اين بود که کارمند ايشان مطالبي را به من گفت و متوجه شدم ايشان مي‎خواهد رقباي خود را تخريب کند. آن‎ها پيشنهاد دادند در رابطه با يکي از نمايندگان، مدرکي به آن‎‎ها بدهم. بعد با من در حذف برخي از موارد همکاري کنند. احساس کردم که مي‎خواهند سوء‎استفاده کنند. الان شما مي‎بينيد مدارک و اسناد داخل سازمان تأمين اجتماعي روي ميز رسانه‎‎هاي ضد‎انقلاب خارج از کشور است و مانور تبليغاتي خودشان را مي‎دهند. مقصر آقاي محجوب است و او اين اسناد را غيرقانوني منتشر كرده و در اختيار ضد‎انقلاب قرار داده است. پس من حق داشتم و الان هم حق دارم نسبت به آن قسمت از اسنادي که فقط در اختيار خودم است ايشان را محرم ندانم و به او سندي ندهم. البته به دادگاه و مراجع ذيصلاح و امين در موقع خود ارائه مي‎کنم.

*پرداخت حقوق هيچ ارتباطي با مديرعامل ندارد. اين حقوق در هيئت امنا و در هيئت مديره تصويب شده و اجرا ميشود و براساس آن، امور اداري و مالي سازمان، حقوق مديران و کارمندان را محاسبه و ابلاغ ميكند. مديرعامل هيچ دخالتي در تعيين ميزان حقوق معاونين خود ندارد.

*برادر خانم بنده کارمند پيماني سازمان تأمين اجتماعي بوده است. براي اين‎که بتوانيم اشراف بهتري به شرکت ايرانول داشته باشيم با درخواست انتقال ايشان از سوي شرکت ايرانول موافقت شد و مصوبه آن نيز هيچگونه خدشه و ايرادي ندارد. مگر آقاي روحاني برادر خودشان را به سمت بازرسي رياست‎جمهوري منصوب نكردهاند؟ مگر آقاي ربيعي نزديكان خود را در بخش‎‎هاي مختلف مديريتي وزارتخانه و تأمين اجتماعي منصوب نکردهاند؟ برادر خانم اينجانب در مصوبه هيئت مديره به شركت ايرانول به مدت يكسال مأمور به خدمت شده است.

*چرا تحقيق و تفحص از دوره‎‎هاي گذشته نيمه کاره ر‎ها شد؟ اگر دنبال منافع خود و ساخت و پاخت نبودند چرا در آن دوران هيچ گزارشي تنظيم نشد؟ چرا زونکن اسناد دوره مجلس ششم هيچ‎گاه مورد بررسي قرار نگرفت؟ من آن زونکن را ديدم که همه سران جبهه مشارکت مبالغ بسيار کلاني را دريافت کرده‎اند که پرداختي‎‎هاي ما در قبال آن هيچ است. الان شنيدهام هيچکس جرأت بررسي و انتشار اين زونکن را ندارد و آن را لاک و مهر کردهاند و خارج از مدارک سازمان در گاو صندق نگهداري ميکنند. با ورود آقاي محجوب، زونکن مجلس ششم حکم هولوکاست را پيدا كرده است و کسي حق دخالت و ورود به آن را ندارد! شنيدهام كليد آن گاوصندوق را به آقاي وزير دادهاند تا كسي در سازمان به اسناد دسترسي نداشته باشد.

*طرف امروز همه کاره رسانه‎اي دولت شده است مرا اتفاقي در مراسم تحليف ديد و گفت يادتان هست مرا بازداشت کرديد؟ و من هم گفتم يادم هست. تو هم يادت هست که چه خيانت‎‎هايي انجام دادي که بازداشت شدي؟! من بيصبرانه منتظر برگزاري دادگاه هستم و صحن علني دادگاه صحنه رسوايي اين گروه خواهد شد. من پشت پرده اين جريانات را به لطف الهي با ارائه اسناد و مدارك رسوا خواهم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین