کد خبر: ۲۲۴۳۶۵
تاریخ انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۳

آیت‌الله مکارم‌شیرازی: جلوی طغیان قلم برخی نویسندگان گرفته شود

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به لزوم حفظ حرمت قلم و فرهنگ سازی در این زمینه، تاکید کرد: باید جلوی طغیان قلم برخی نویسندگان گرفته شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: این مرجع تقلید در دیدار جمعی از ائمه جماعات، مسئولین و معتمدین شهرستان نائین که در رابطه با اهانت نویسنده مقاله توهین‌آمیز روزنامه بهار با مراجع عظام تقلید دیدار و اعتراض خود را نسبت به حرکت موهن این نویسنده اعلام کردند، با اشاره به این‌که «قلم هم بهترین خدمت‌ها و هم بدترین خیانت‌ها را به بشریت انجام می‌دهد» تاکید کرد: باید جلوی طغیان قلم برخی نویسندگان گرفته شود.

وی افزود: روزنامه بهار که به ساحت مقدس حضرت علی(ع) اهانت کرد، به کل شیعه نیز اهانت کرده و شیعیان را انسان‌های جاهل نامید، معنای حرف آن‌ها این است که همه فقها، علمای شیعه و اصحاب ائمه(ع) هم در جهالت بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی افزود: این مسئله از نظر ما مسئله‌ای مهم و قابل تعقیب است، به خصوص این که بعضی مسئولین از این مقاله دفاع کرده و از توقیف روزنامه اظهار تاسف می‌کنند!

وی خطاب به روحانیون و معتمدین شهرستان نائین خاطرنشان کرد: صدای خود را به گوش مسئولین برسانید و طومار اعتراض‌آمیزی را برای تک‌تک مراجع عظام، جامعه مدرسین و دفتر مقام معظم رهبری ارسال کنید؛ چرا که اثر بیشتری خواهد داشت و امیدواریم خدای متعال شر این‌ها را از سر مسلمانان کم کند.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید همچنین با ابراز تاسف از تلقی برخی انسان‌های نادان از معنای وحدت، خاطرنشان کرد: معنای وحدت شیعه و سنی این نیست که یک طرف تسلیم دیگری شود و از عقاید خود دست بردارد، درحالی که نویسنده مقاله روزنامه بهار ادعا می‌کند شیعه باید تسلیم شود و از عقاید خود برای ایجاد وحدت دست بردارد!

در ابتدای این دیدار، حجت‌الاسلام والمسلمین امینی، امام جمعه نایین، گفت: مردم ولایت‌مدار و شهید پرور این شهرستان، با اعلام انزجار شدید از حرکت موهن نویسنده روزنامه بهار، خواستار پیگرد قانونی، محاکمه و مجازات این فرد هستند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین