کد خبر: ۲۲۵۳۰۵
تاریخ انتشار : ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵

اخطار به ورزشکارانی که از داروهای رشد عضلانی استفاده می‌کنند

برخی از ورزشکاران از داروهایی استفاده می‌کنند که باعث افزایش رشد عضلات می‌شود. این داروها معمولا دارای آنابولیک استروئید هستند که مواد غیر مجازند و مشکلات و خطرات زیادی را ایجاد می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، انجمن غذا و داروی آمریکا (FDA) به مصرف کنندگان داروهای افزایش دهنده رشد عضلانی توصیه کرده است که مصرف این گونه داروها از جمله داروهایی موسوم به Mass Dentruction را متوقف کنند. این داروها که مکمل‌های برای رشد عضلات هستند دارای مواد آنابولیک استروئید هستند که باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک می‌شود.

FDA به دپارتمان سلامت کارولینای شمالی اخطار داده است که این نوع داروها باعث ایجاد بیماری‌های خطرناک می‌شوند.

FDA نمونه‌هایی را شناسایی کرده است که بعد از دو تا سه هفته‌ مصرف این داروها دچار اختلال در کار کرد کبد شده‌اند و نیازمند پیوند کبد بودند. معمولا مصرف موادی که دارای آنابولیک استروئید هستند باعث ایجاد اختلالات کبد می‌شوند. کسانی که از داروهای افزایش دهند رشد عضلانی استفاده می‌کنند باید با متخصصان سلامت مشورت کنند. به خصوص اگر دچار خستگی، درد در کمر و شکم شوند یا تغییر رنگ در ادرار مشاهده کنند حتما باید با متخصصان و پزشکان مشورت کنند.

هوارد اسکلامبرگ، مدیر FDA می‌گوید: موادی که آنابولیک استروئید دارند خطرناک هستند، اما مکمل‌های رژیمی و مکمل‌های ویتامین همیشه خطرساز نیستند. آنابولیک استروئید مشکلات و خطرات طولانی مدتی را در زنان، مردان و کودکان ایجاد می‌کند. این مشکلات عبارتند از ایجاد اختلال در میزان لیپید موجود در خون، بالا رفتن خطر حمله قلبی، مشکلات جنسی و توقف رشد قد در کودکان.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین