کد خبر: ۲۲۵۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۵

درخواست ازظریف برای پیگیری قتل ماجد

برخی از نمایندگان مجلس در تذکر شفاهی از ظریف درخواست کردند تا علت قتل تروریست سعودی را پیگیری کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 5 تن از نمایندگان مجلس تذکرات شفاهی خود را در صحن علنی مطرح کردند.

حجت الاسلام سید علی طاهری نماینده مردم گرگان در مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی در صحن علنی مجلس اظهار داشت: با توجه به انفجار در مقابل سفارت ایران در لبنان و مرگ مشکوک عامل اصلی این انفجار از وزیر امور خارجه درخواست می‌کنیم که علت مرگ ماجد الماجد را پیگیری کند.

وی ادامه داد:  استان گلستان جزء محروم ترین استان‌های کشور است و همه فکر می‌کنند که استان برخورداری است اما انتظار داریم که دولت در بودجه 93 توجه بهتری به بخش کشاورزی و صنعت این استان داشته باشد. همچنین وام‌هایی که برای اشتغال از طریق کمیته امداد و صندوق مهر امام رضا (ع) تعلق می‌گیرد، باید بالاتر برود تا بیکاری رفع شود.

نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه پتروشیمی در گلستان برای رفع محرومیت و اشتغال باید در اولویت باشد، گفت: متاسفانه بعد از 5 - 6 سال است کلنگ زنی این پروژه مشکلات اجرایی آن باقی است.

حجت الاسلام طاهری در خصوص تورم و گرانی اظهار داشت: دولت در ابتدای کار خود قول داده بود در مدت کوتاهی وضع بازار را به ثبات برساند در حالی که برخی قیمت مواد و کالاهای اساسی روزانه و هفتگی افزایش می یابد. لذا از وزارت صنعت می خواهیم که جلوی رشد قیمت‌ها را بگیرد.

در ادامه زمانیان نماینده مردم شهر کرد در مجلس در تذکر شفاهی با اشاره به شهادت جمعی از افرادی که توسط سلفی‌های تکفیری در چهارمحال و بختیاری به شهادت رسیدند، گفت: هنوز جنازه دو تن از این شهیدان به خانواده‌های آنها تحویل نشده است لذا درخواست رسیدگی به خانواده آنها را دارم.

وی از رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست درخواست کرد که در مورد تخلفات برخی دستگاه‌ها که بدون مجوز قانونی در زاینده رود و کارون فعالیت دارند و همچنین در مورد حفر تونل در بهشت آباد پیگیری کند.

نماینده مردم شهر کرد در پایان گفت: از وزیر راه می‌خواهم که نسبت به تعطیلی فرودگاه چهارمحال و بختیاری اقدام لازم را انجام دهند.

حسن پور نماینده مردم سیرجان درمجلس شورای اسلامی در تذکری به وزرای اقتصاد و صنعت گفت: چرا اجازه می‌دهید بورس کشور بدون در نظر گرفتن حقوق مردم صرف حمایت از تعداد انگشت شماری شود در حالی که روستاییان اطراف معادن سنگ آهن هر روز وضعیت بدتری دارند.

وی ادامه داد: در حالی که نان و داروی مردم آزاد شده است چرا سنگ اهن به قیمت یک چهارم قیمت جهانی به فروش می‌رسد؟ این رانت در اختیار چه کسانی است که اجازه نمی‌دهند که سنگ آهن از طریق بورس در اختیار قرار گیرد.

نماینده مردم سیرجان در مجلس به وزیر بهداشت تذکر داد تا به وضعیت بیمارستان‌ها به صورت فوری رسیدگی کند و در این خصوص گفت: مدتی است که برخی از بیمارستان ها از پذیرش بیمار جلوگیری می‌کند. بیمارستان سیرجان چهار تا پنج ماه است که حقوق کارمندان خود را پرداخت نکرده است.

حسن‌پور از وزیر نیرو و راه در خواست کرد تا هیئتی برای رسیدگی به وضعیت نابسامان پروژه‌های سیرجان به این شهر بفرستند و همچنین از وزیر خارجه درخواست داشت که قتل مشکوک جاسوس سیا که اجیرشده سعودی است را به صورت جدی در دستور کار خود قرار دهد.

کمال علیپور نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی طی تذکر شفاهی در صحن علنی با اشاره به سبد کالا اظهار داشت: به قشر کارگران فصلی و کشاورزان در زمینه ارائه سبد کالا توجه‌ای نشده است و امیدواریم رئیس جمهور به این موضوع توجه داشته باشد.

وی ضمن درخواستی از قوه قضاییه تاکید کرد: قوه قضاییه باید با ویژه خواران اقتصادی و افرادی که پول بیت المال را غیرقانونی در حساب خود ذخیره می‌کنند مانند امثال بابک زنجانی پیگیری کند.

جعفرزاده ایمن آبادی نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی با اشاره به حضور وزیر جهاد کشاورزی در جلسه غیرعلنی امروز مجلس اظهار داشت: امروز آقای حجتی در جلسه از همه چیز حرف زد به جز برنج؛ من انتظار داشتم وی در خصوص اینکه در زمینه استانداردسازی برنج چه کارهایی انجام داده است، توضیحاتی ارائه دهد.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه کودشیمیایی هم اکنون بسیار گران در اختیار کشاورزان قرار می‌گیرد و کمیاب است، گفت: وزارت جهاد کشاورزی در تامین منابع آبی فاقد برنامه است و بیمه اراضی شالیکاران گران است. همچنین نبود کارخانجات شالیکوبی مدرن باعث شده محصول برنج ما نابود شود .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین