کد خبر: ۲۲۷۶۳۷
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۲

سیاست جدید دولت در کارگروه فیلترینگ اعلام شد/ توافق بر بی‌اشکالی نرم‌افزار ارتباط موبایلی

وزیر ارتباطات گفت: در نشست اخیر کارگروه فیلترینگ رویکرد و سیاست دولت جدید، به اطلاع اعضای کارگروه رسید و توافق شد که تنها سایت‌های غیر اخلاقی محدود شود و سایت‌هایی که مورد نیاز مردم برای افزایش آگاهی است، دچار مشکل نشوند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: فارس نوشت: محمود واعظی از تشکیل جلسه کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه (فیلترینگ) با حضور وزرا و برخی اعضا اصلی خبر داد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات افزود: با توجه به رویکرد دولت تدبیر و امید لازم بود، با تشکیل جلسه‌ای، رویکردها و سیاست‌های دولت جدید، به اطلاع سایر اعضای کارگروه می‌رسید.

وی این جلسه را مثبت ارزیابی کرد و توضیح داد: در این جلسه بر اصول کلی تفاهم وجود داشت، بر این اساس که سایت‌های ضد دین یا غیر اخلاقی که معمولا مورد مخالفت عموم مردم و خانواده‌ها است محدود شوند و سایت‌هایی که مفسده انگیز نیست و مورد نیاز مردم برای افزایش آگاهی است، دچار مشکل نشوند.

واعظی همچنین در مورد نرم افزارهای ارتباطی تلفن همراه نیز، گفت: استفاده از این نرم افزارها مشکلی ندارد، مگر اینکه حریم خصوصی افراد را مورد تهاجم قرار دهد که در این صورت نیز تنها همان بخشی که به حریم خصوصی لطمه می‌زند، غیر فعال می‌شود و سایر بخش‌های آن باید قابل استفاده باشد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات یادآور شد: در گذشته نیز نظر کارگروه بر بسته و مسدود شدن شبکه‌ها به دلیل ملاحظات اقتصادی و درآمدزایی برای اپراتورها نبوده و در آینده نیز نخواهد بود.

وی اظهار امیدواری کرد: با وجود روحیه تفاهم در جلسه، تصمیمات مورد رضایت مردم فهیم و هوشمند ایران باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین