کد خبر: ۲۲۹۵۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
تکرار یک اقـدام نادرست و سطحی

تکرار ماجـرای غیرموجه ماکت مقوایـی امـام/چه کسی پاسخگوست؟+تصویر

همواره لحظه های حساس و بزنگاه های خطیری هستند که از حافظه تاریخی ملت فراموش نشده و بر تارک اذهان در تلالو هستند. لحظاتی که نسل های مختلف و لایه های متکثر جامعه با آن پیوند وثیق یافته و بخشی از ذهنیت تاریخی آنان را تشکیل می دهد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: همواره لحظه های حساس و بزنگاه های خطیری هستند که از حافظه تاریخی ملت فراموش نشده و بر تارک اذهان در تلالو هستند. لحظاتی که نسل های مختلف و لایه های متکثر جامعه با آن پیوند وثیق یافته و بخشی از ذهنیت تاریخی آنان را تشکیل می دهد.

بی گمان لحظه ورود تاریخی امام خمینی(ره) از زمره اتفاقات نادر و بی تکراری است که هیچگاه از ذهن مردم ایران پاک نخواهد شد. پس از 2500 سال حکومت شاهنشاهی مبارزی نستوه با حمایت خیل میلیونی افکار عمومی تار و پود ساختار خودکامه دیکتاتوری را در هم پاشید و در میان استقبال بی نظیر ملت پس از سال ها مجاهدت به ایران بازگشت.

این لحظه تاریخی در طول تمامی سال های پس از انقلاب با سبک و سیاق های مختلفی پاس داشته شده و ارج ویژه ای داشته است اما در این میانه برخی از اقدامات ناموجه و غیراصولی پیرامون این اتفاق بزرگ رخ نمایانده که نه در شان امام و نه در قواره ملت بزرگ ایران و این حادثه سترگ است.

 به گزارش خرداد، دو سال پیش در بهمن ماه سال 90 مراسمی در پاسداشت ورود امام(ره) به کشور برگزار شد که سوال های بسیاری را در اذهان عمومی به دنبال داشته و از وجاهت لازم برخوردار نبود. تمثال امام بر روی مقوایی نقش بسته بود و توسط همراهان به شک نمادین حمل می شد. این اقدام با اعتراض های گسترده مردمی روبرو شده و واکنش های متعددی را از سوی سیاسیون در بر داشت . با این اوصاف به نظر می رسید دیگر شاهد چنین بزرگداشت های نامناسب و سوال برانگیزی که اذهان عمومی را پیرامون این رویداد بزرگ مکدر می کند، نباشیم اما پس از دو سال یکبار دیگر در بخشی هایی از کشور اقدامی همسان و همسو با همان المان ها به منصه ظهور رسید. 

 تصاویر انتشار یافته از مشهد و یاسوج حاکی از آن است که یکبار دیگر مراسم استقبال از ورود امام(ره) به شکل نمادین با تمثال مقوایی برگزار شد. نکته عجیب در این میانه آن است که اینبار مراسم موصوف به شکل عجیب تر و سوال برانگیز تر برگزار شده است.

 در مشهد مقدس نه تنها تمثال مقوایی امام را حمل کردند بلکه هواپیمای بادی نیز همراه با گارد ویژه برای این مراسم به کار گرفته شد. در شهر یاسوج نیز علاوه بر تمثال از بنر هواپیما برای برگزاری مراسم استفاده شده است.

 حال سوال بزرگ اینجاست که چه کسانی مسئولیت اینگونه اقدامات را بر عهده داشته و چرا به چنین شکل نا موجه و نامتعارف مراسمی چنین مهم را برگزار می کنند؟ آیا کشور ما برخوردار از امکانات درست و تفکری مطلوب و ایده هایی مناسب نیست که چنین مناسبت هایی را با وجهی آبرومند و درخور برگزار کنند؟ آیا اینگونه اقدامات وهن امام و نظام و کشور نیست؟ چرا با این اقدامات خوراک تبلیغاتی برای رسانه های برون مرزی و مخالف فراهم شده و دل دوستداران انقلاب را جریحه دار می کنند؟

 چه خوب است نهادهای ذیربط در این خصوص پاسخگو بوده و متخلفین مورد بازخواست قرار گیرند تا دیگر شاهد این چنین اقداماتی نباشیم. 

مراسم 12 بهمن 1390 در تهران

 

 

مراسم 12 بهمن 1392 در مشهد

 

 

مراسم 12 بهمن در یاسوج 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین