کد خبر: ۲۲۹۷۷۱
تاریخ انتشار : ۱۳ بهمن ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۵
آیت الله هاشمی رفسنجانی در دیدار مدیران دارویی کشور:

تب واردات در دهه اخیر دامن مسایل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت

رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: درآمدهای هنگفت نفتی در دهه اخیر، مسؤولان را به جای توجه به تولیدات داخلی، متوجه کالاهای وارداتی کرد و متأسفانه تب وارداتی کردن کالاها دامن مسایل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: آیت الله هاشمی رفسنجانی روز یکشنبه در دیدار جمعی از مدیران دارویی کشور با بیان این مطلب، امام خمینی (ره) را پرچمدار این نظام الهی خواند و با گرامیداشت یاد و خاطره امام و شهیدان، گفت: باید این میراث گرانبها را منطبق با پیشرفت های روزانه علمی و اقتصادی و مبتنی بر فرهنگ اسلام و تشیّع برای نسل های بعدی به یادگار گذاریم.

 به گزارش آفتاب به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام؛ رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود نیروی انسانی برای همه رشته های پزشکی و داروسازی را سرمایه ایران اسلامی خواند و گفت: اگر در سطوح مدیریتی اراده ای برای استقلال داروسازی باشد، ظرفیت انسانی ایران همیشه جوابگو خواهد بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با طرح چند سؤال دربارة اوضاع تولید داخلی، مواد اوّلیه داروسازی و تجهیزات پزشکی، به برنامه های دوران سازندگی اشاره کرد و گفت: درآمدهای هنگفت نفتی در دهه اخیر، مسؤولان را به جای توجه به تولیدات داخلی، متوجه کالاهای وارداتی کرد و متأسفانه تب وارداتی کردن کالاها دامن مسایل مربوط به سلامت مردم را هم گرفت.

ایشان با بیان مصادیقی از اوضاع تحقیرآمیز دارویی کشور در سالهای قبل از انقلاب گفت: پس از پیروزی انقلاب، در شورای انقلاب به فکر برنامه ریزی برای تأمین دارو در داخل افتادیم که به خاطر اتفاقات سیاسی و مشکلات جنگ، کار عمده ای انجام نشد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: پس از پایان جنگ و با شروع دوران سازندگی توجه به تولیدات داخلی دارو یک مسئله استراتژیک بود تا علاوه بر تأمین نیازهای داخلی، جهان سوم و کشورهای اسلامی را نیز پوشش دهیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی، توجه به مواد اوّلیه را ضرورت استقلال داروسازی دانست و گفت: برای این کار برنامه داشتیم که کارخانه بزرگی را در اصفهان احداث کردیم، ولی به حال خود رها شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام وجود نیروی انسانی برای همه رشته های پزشکی و داروسازی را سرمایه ایران اسلامی خواند و گفت: اگر در سطوح مدیریتی اراده ای برای استقلال داروسازی باشد، ظرفیت انسانی ایران همیشه جوابگو خواهد بود.

ایشان با اشاره به لایحه طرح جامع تأمین اجتماعی در دولت سازندگی، گفت: آن طرح شاخص هایی در مسکن، تحصیل، درمان، غذا و اشتغال داشت که اگر توجه می شد، نیازمندی مردم در ایران بی معنا بود.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تشریح عواقب آن طرح، به نگاه دولت سابق به تأمین اجتماعی و سازمان آن پرداخت و گفت: مسئله چنان برای مسؤلان وارونه شده بود که دست دولت به جیب تأمین اجتماعی رفت و امروزه متأسفانه خبرهای نگران کننده ای از آسیب های جدی آن سازمان را می شنویم.

در آغاز این دیدار ابتدا حجت الاسلام والمسلمین قدس محلاتی به بیان دیدگاه خویش دربارة دهه فجر پرداخت و سپس دکتر سیامک افاضلی، نایب رئیس انجمن صنایع همگن دارویی استان البرز گزارشی از اوضاع دارویی کشور ارائه کرد و به سؤالات آیت الله هاشمی رفسنجانی درخصوص درصد داروهای وارداتی، تولیدات مواد اولیه داروسازی و ضرورت های توجه به خوداتکایی دارویی پاسخ گفت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین