کد خبر: ۲۲۹۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۸

خاوری از کانادا هم فرار کرد

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ادامه داد: در آخرین پیگیری‌های ما از پلیس کانادا این کشور اعلام کرد که احتمالا خاوری از کانادا خارج شده و به کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کاراییب گریخته است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت: به گفته پلیس کانادا، خاوری از کشور کانادا خارج شده و احتمالا به کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کاراییب فرار کرده است.

سرهنگ مسعود رضوانی با اشاره به آخرین وضعیت پرونده محمود خاوری اظهار داشت: پلیس کانادا در ابتدای پیگیری این پرونده اعلام داشته که خاوری به احتمال زیاد وارد کشور کانادا شده ولی از محل دقیق آن اطلاعی نداریم که پلیس ایران اطلاعات دقیق محل وی  و حتی آدرس منزل خاوری را در اختیار پلیس کانادا قرار داد.

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی ادامه داد: در آخرین پیگیری‌های ما از پلیس کانادا این کشور اعلام کرد که احتمالا خاوری از کانادا خارج شده و به کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کاراییب گریخته است.

وی با بیان اینکه پلیس ایران خروج خاوری از کانادا را تأیید نمی‌کند تأکید کرد: خروج خاوری از کشور کانادا آخرین اطلاعاتی است که پلیس کانادا از این فرد در اختیار ما قرار داده است.

رضوانی با تأکید بر اینکه ما کماکان به دنبال دستگیری خاوری هستیم، افزود: آنچه که مورد نظر ما است این مطلب است که تمام مجرمان فضای بین‌الملل را برای خود ناامن احساس کنند و در این فضا فعالیت‌های مجرمانه خود را از سر نگیرند.

رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی در بخش دیگری از سخنان خود در واکنش به برخی اظهارنظرها مبنی بر اینکه تا زمانی که حکم قضایی برای مجرمی صادر نشده باشد، اینترپل قادر به پیگیری آن نیست گفت: در مورد خاوری اعلان‌قرمز صادر شده و تمام کشورها با توجه به صدور این اعلان، موظف به شناسایی، دستگیری و استرداد وی هستند.

وی ادامه داد: البته ممکن است خاوری با عناوین جعلی و با استفاده از چهره مبدل به کشورهای دیگر وارد شده باشد ولی تردد مجرمان در هر کشوری نشانه‌ای از ضعف پلیس آن کشور است.

به گزارش تسنیم، رضوانی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به گزارش کشور کانادا مبنی بر خروج خاوری از آن کشور، ما مشخصات وی را در اختیار کشورهای آمریکای جنوبی و حوزه کاراییب قرار داده‌ایم تا نسبت به شناسایی، دستگیری و استرداد آن همکاری‌های لازم را داشته باشند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین