کد خبر: ۲۲۹۸۳۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۲

فریب و سوءاستفاده از 300 دختر نوجوان

هكر 25 ساله‌يي كه با هك صفحات فيس‌بوك دختران نوجوان در قبال ارائه پسورد از آنان تقاضاي برقراري ارتباط نامشروع و غيراخلاقي مي‌كرد، در دام پليس فتا گرفتار شد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرهنگ محمدمهدي كاكوان رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت در تشريح جزييات اين خبر گفت: حدود يك ماه پيش دختري 18 ساله با مراجعه به پليس فتا عنوان كرد كه صفحه شخصي‌اش (Page) در فيس‌بوك توسط فردي هك شده است و از آنجايي كه اين فرد در صفحه فيس‌بوكش عكس‌هاي شخصي خود را بارگذاري كرده بود، اين مساله مورد سوءاستفاده يك هكر جوان قرار گرفته بود.

 وي با بيان اينكه اين دختر جوان در اظهارات خود عنوان داشت كه هكر صفحه فيس‌بوكش ضمن برقراري تماس تلفني با وي، تهديد كرده است كه در صورت عدم تمكين به خواسته‌هاي غيراخلاقي وي، عكس و مطالب شخصي وي را منتشر مي‌كند، گفت: با توجه به حساسيت موضوع، بلافاصله كارآگاهان پليس فتا با انجام بررسي‌هاي تخصصي و مهندسي معكوس توانستند رد‌پاي اين متهم را در يكي از شهرستان‌هاي استان قزوين بيابند.

كاكوان با بيان اينكه ماموران پليس با اخذ دستور قضايي و نيابت توانستند اين متهم 25 ساله به نام «ميثم» را شناسايي و دستگير كنند، گفت: ماموران پليس در بررسي رايانه شخصي وي، پرده از راز بزرگي برداشتند، چرا كه مدارك و ادله موجود در رايانه «ميثم» نشان مي‌داد كه اين فرد بيش از 300 نفر را طعمه خود كرده بود.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت با بيان اينكه بررسي‌ها از اين متهم 25 ساله نشان داد كه وي از طريق آموزش‌هاي اينترنتي، روش هك كردن را فرا گرفته است، گفت: اين فرد در فيس‌بوك خود لينكي تحت عنوان «آسان به فيس‌بوك برويد» را منتشر كرده و پس از مراجعه افراد به اين صفحه جعلي فيس‌بوك، User و رمز عبور اين افراد را ذخيره و پس از دستيابي به اين اطلاعات، نسبت به تغيير رمز و هك كردن آن اقدام مي‌كرد و با تهديد دختران جوان نسبت به انتشار عكس‌هاي شخصي‌شان، از آنها مي‌خواست كه با وي از طريق چت و پيامك رابطه غيراخلاقي برقرار كنند.

 كاكوان با بيان اينكه اين فرد عمدتا طعمه‌هاي خود را از بين دختران نوجوان انتخاب مي‌كرد، گفت: بررسي‌ها نشان داد كه عمده طعمه‌هاي اين فرد، دختران بين 16-12 ساله بودند كه به دليل ترس از خانواده و منتشر نشدن عكس‌هايشان، تن به خواسته‌هاي اين فرد مي‌دادند.

 وي با بيان اينكه «ميثم» علاوه بر برقراري ارتباط جنسي از طريق چت و پيامك با اين دختران جوان، آنها را وادار به ارائه كارت شارژ‌هاي 20 هزار توماني مي‌كرد، گفت: تاكنون اين فرد به 300 فقره بزه بدين شيوه اعتراف كرده و تحقيقات نشان داده است كه اين فرد درشهر‌هايي همچون تهران، كرج، هشتگرد، كيش، نهاوند، مشهد، اراك، ساري، رويان، چالوس، خرم‌آباد، گرگان، كرمان، كرج، سنندج، قزوين، مرو‌دشت، سبزه‌وار، گنبدان، نيشابور، جيرفت، بوكان، گناب، ايلام، اصفهان و اروميه چتر اقدامات مجرمانه خود را گسترانده بود. كاكوان با بيان اينكه پليس فتا پس از دستگيري متهم، با account و شماره متهم، به تمامي افرادي كه مورد ظلم قرار گرفته‌اند، خبر دستگيري «ميثم» را اطلاع مي‌دهد، گفت: از خانواده‌ها تقاضا مي‌شود كه در كنار فرزندانشان هنگام پرسه‌زني در دنياي مجازي قرار گيرند و دقت لازم را داشته باشند.

رييس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات پايتخت با اشاره به تاثيرات منفي اين اقدام شوم «ميثم» در روحيه دختران نوجوان، گفت: پليس فتا ضمن اطمينان از افشاي اطلاعات، به دختراني كه بدين شيوه مورد آزار قرار گرفته‌اند، از آنان درخواست مي‌كند براي ثبت شكايت به پليس فتاي تهران و يا پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان مربوطه مراجعه كنند. به گفته وي، متهم با بهانه پاسخگويي به سوالات دختران جوان، شماره‌ تلفن‌هاي اين افراد را اخذ مي‌كرده است.

وي با بيان اينكه «ميثم» در پرونده خود سابقه درگيري و نزاع با تبر را دارد، گفت: با توجه به نوع عملكرد اين فرد مبني بر ارائه درخواست‌هاي غيراخلاقي و جنسي از دختران نوجوان 16-12 ساله، دادستاني دستور ويژه‌يي را مبني بر پيگيري اين پرونده ارائه كرده است و متهم پس از تكميل تحقيقات، در اختيار مقام قضايي قرار خواهد گرفت.

در هنگام تهيه اين خبر تعدادي از شكات اين پرونده كه عمدتا دختران دبيرستاني بودند نيز در محله حضور داشتند كه يكي از اين دختران كه در رشته تجربي در مقطع دوم دبيرستان تحصيل مي‌كرد، با تاكيد بر اينكه نمي‌خواهد نامش فاش شود، گفت: در مدرسه ما 30 نفر از دانش‌آموزان طعمه اين مرد شياد شده بودند؛ به گونه‌يي كه اين فرد با هك فيس‌بوك يكي از دانش‌آموزان، توانسته بود آدرس مابقي دانش‌آموزان را اخذ و با بهانه اينكه آسان به فيس‌بوك برويد، لينك جعلي فيس‌بوك را براي مابقي فرستاده و از اين طريق توانسته بود ضمن نفوذ به صفحه فيس‌بوك 30 نفر، از آنها به روش‌ فوق‌الذكر اخاذي كند و آنها را به خواسته شوم خود راضي كند.

 اين دختر 16 ساله با بيان اينكه «ميثم» در تماس‌هاي مكرر، از من درخواست كارت شارژ 20 هزار توماني مي‌كرد، گفت: او پس از مدتي عنوان كرد كه يا به خواسته‌هاي شوم او تن داده و با او ارتباط برقرار مي‌كنم و يا اينكه تصاوير شخصي من را در سايت‌هاي مبتذل منتشر مي‌كند.

به گزارش اعتماد، «ميثم» نيز با بيان اينكه دانشجوي انصرافي رشته كامپيوتر هستم، ادعاي دروغيني مبني بر رضايت شكايت پروانه را مطرح كرد و گفت: بعد از آنكه نسبت به هك و نفوذ به فيس‌بوك دختران نوجوان اقدام مي‌كردم، در صورت خوش‌رفتاري آنها، accountشان را به آنان بازمي‌گرداندم، اما اگر بدرفتاري كرده و يا فحاشي مي‌كردند، مجددا به شيوه‌يي بدتر و سخت‌تر مزاحم‌شان مي‌شدند، چرا كه من از فحش خوشم نمي‌آيد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین