کد خبر: ۲۲۹۹۰۴
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۲

ایمیل صوتی اختصاصی ساخته شد

محققان دانشگاه برلین موفق به ساخت یک فضای صوتی اختصاصی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به نقل از پایگاه ساینس، این فضای صوتی اختصاصی که با عنوان BoomRoom شناخته می شود، متشکل از 56 بلند گو است که قابلیت متمرکز کردن امواج صوتی را در یک موقعیت ثابت یا سیار دارند.

فضای صوتی موردبحث به 16 دوربین پیشرفته با قابلیت تشخیص حالت مجهز است که امکان کنترل نحوه پخش صدا را در اختیار کاربر قرار می دهند. بدین ترتیب یک فضای صوتی اختصاصی ایجاد می شود که فقط کاربر توانایی شنیدن آن را دارد.

فضای BoomRoom با استفاده از فناوری سنتز میدان موجی عمل می کند. این فناوری در دانشگاه فنی دلفت توسعه یافته است و قادر است با بهره گیری از الگوریتم های خاص، موج های سازنده و ویرانگر را تقویت یا خنثی کرده و در نتیجه میدان های صوتی سه بعدی ایجاد کند.

با استفاده از این فناوری می توان میدان صوتی را دقیقا در محل موردنظر (فرضا روی گوش کاربر) ایجاد کرد.

به اعتقاد محققان یکی از کاربرد های این فضای اختصاصی صوتی، ایجاد و ارسال ایمیل های صوتی است که تنها کاربران مورد نظر قادر به شنیدن آن هستند.

با بهره گیری از این فناوری، ویرایش قطعات موسیقی، پخش صدا های دلخواه و حتی پاسخگویی به تلفن به سادگی حرکت دادن دست ها خواهد بود.

با استفاده از این فناوری نیاز ما به بسیاری از تجهیزات و ابزار های فعلی رفع می شود، مبلمان و اشیای موجود در محل زندگی افراد معلول یا نابینا موقعیت خود را با صدا اعلام می کنند و زندگی این افراد بسیار ساده تر می شود.

محققان در حال ساخت بلندگوهایی هستند که با قابلیت نصب درون دیوار ها و ارتباط بی سیم با دوربین ها و سایر تجهیزات و دستگاه ها به زودی تمام این امکانات را در اختیار می گذارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین