کد خبر: ۲۳۰۲۸۶
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۸

یونسی: روستاها جلوتر از تهران به روحانی رای دادند

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی گفت: اصلاح‌طلبی حزب خاصی نیست. ممکن است بسیاری از افراد عضو هیچ حزب و گروهی نباشند اما تفکری اصلاح‌طلبانه داشته باشند و جالب است که بدانید اصول‌گرایان هم اصلاح‌طلب شده‌اند چرا که می‌دانند مهم‌ترین ویژگی اصلاح‌طلبان، مردم‌باوری است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام و المسلمین علی یونسی امروز پنج‌شنبه در همایش سراسری شورای اصلاحات استان اصفهان با عنوان اصلاح‌طلبی و دهه چهارم انقلاب اسلامی، اظهار کرد: اکنون که در بالای سن قرار گرفتم با دیدن این جمعیت شوکه شدم و فکر نمی‌کردم چنین جمعیتی را ببنیم و البته از دوستان اصلاح طلب اصفهانی نیز چنین امری دور ذهن نبود.

وی به سخنان ‌آیت الله طالقانی در خصوص امام راحل اشاره کرد و افزود: امام دارای سه ویژگی علمی،‌ دینی و مردمی است و این سه ویژگی باعث شددر سال 57 بار دیگر کشور ایران به جایگاه شایسته خود برساند.

دستیار ویژه رئیس‌جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های دینی و مذهبی ادامه داد: امام همیشه برای بیان مطالبش از مثال‌های ساده و قابل تفهیم استفاده می‌کرد. ایشان به عنوان مثال همیشه ایمان را با مرگ همراه می‌کردند تا همه افرادی که در سخنرانی ایشان حضور دارند متوجه موضوع ایمان شوند.

یونسی افزود: ایمان واقعی‌تر توهم را از بین می‌برد و امام با آرامشی که داشت محصول ایمان واقعی بود و شما می‌بینید که امام قبل از که به حکومت برسد با امام بعد از حکومت هیچ تغییری نکرده است؛ چرا که ایشان وظیفه خود را خدمت به مردم می‌داند.

وی با بیان اینکه ایمان به مردم تفاوت اساسی دو جریان سیاسی است افزود: یک جریان سیاسی ایمان به مردم را برای خدمت به مردم مصرف می‌کند اما جریان دیگر فکر می‌کند که ایمان به مردم ضد دین است و در جهت خلاف آن حرکت می‌کند.

دستیار ویژه رییس جمهور به سه حقیقت در جریان ایمان به مردم اشاره کرد و گفت: ایمان به مردم یعنی همگامی با مردم، رفتار درست با مردم و در راستای خدمت به مردم قرار داشتن است و هر شخص،‌ جریان و حزبی در کشور حول این محور حرکت کند، پیروز خواهد بود.

یونسی با اشاره به دو جریان سیاسی اصلاح‌طلب و اصول‌گرا در کشور افزود: این دو جریان، دو جریان اصیل ایران هستند که متاسفانه جریان‌های افراطی از این دو جریان سوء استفاده می‌کنند و خود را به آن‌ها می‌چسبانند. این جریان‌های افراطی مثل ضایعات و زباله‌های این دو جریان اصیل می‌باشند و باید به زباله‌دان فرستاده شوند.

وی با بیان اینکه اصول‌گرایی و اصلاح‌طلبی از قبل از انقلاب وجود داشته است افزود: پس از انقلاب این دو رقیب همواره با هم رقابت کرده‌اند و دعوای سیاسی داشته‌اند، اما استخوان یکدیگر را بیرون نینداخته‌اند و حرمت یکدیگر را همواره نگه داشته‌اند.

وی به سخنرانی‌های رهبری و حضرت امام (ره) اشاره کرد و گفت: هر دو بزرگوار مکررا و مکررا تاکید کردند این دو جریان لازم هم هستند و نمی‌شود هیچ کدام را حذف کرد. در حالی که عده‌ای 4 سال گذشته فکر می‌کردند جریان اصلاح‌طلبی تمام شده، اما تا کوچک‌ترین فرصتی به اصلاح‌طلبان داده شد، در عرض 10 روز حماسه‌ای سیاسی محقق کردند. 24 خرداد را ایجاد کردند، حرف رهبری را به کرسی نشاندند و اصلاح‌طلبانه در جایگاه خود قدرت نشستند.

یونسی به منظور خود از اصلاح‌طلبان اشاره کرد و گفت: اصلاح‌طلبی حزب خاصی نیست. ممکن است بسیاری از افراد عضو هیچ حزب و گروهی نباشند اما تفکری اصلاح‌طلبانه داشته باشند و جالب است که بدانید اصول‌گرایان هم اصلاح‌طلب شده‌اند چرا که می‌دانند مهم‌ترین ویژگی اصلاح‌طلبان، مردم‌باوری است.

وی ادامه داد: هر جریانی که جایگاه مردم را بفهمد و درک کند و خود را نبیند بلکه صحبت‌های مردم را بشنود پیروز خواهد بود و آن‌هایی که منم منم می‌کنند این منم‌ها آن‌ها را به شکست نزدیک می‌کند.

دستیار ویژه حسن روحانی افزود:‌ در انتخابات 24 خرداد اصلاح‌طلبان در اوج شعور سیاسی و از خودگذشتگی منم‌ها را کنار گذاشتند و حسن روحانی نیز با تشخیص اینکه مردم چه می‌خواهند، شرایط تغییر را آغاز کرد.

یونسی افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته شرایط خفقان گفتمان احساسی و پر از تشویش، گفتمان جنگ طلبی و سخت‌گیرانه و سخنان مردم فریب، مردم را وادار کرد تا به تغییر رای بدهند و انتخاب حسن روحانی یعنی رسیدن مردم به هدف‌شان.

وی تاکید کرد: اگر به انتخابات 24 خرداد نگاه کنیم می‌بینیم که تفاوت میان تهران و شهرهای کوچک از میان رفته است و تحلیل‌ها و ادبیات سیاسی مردم کشور یکی شده است چرا که قبل از انتخابات تصور بر این بود که روحانی در روستاها رای ندارد اما روستاها جلوتر از تهران به روحانی رای دادند.

به گزارش ایسنا، دستیار ویژه روحانی با هشدار به افراطیون گفت: امروز ملت ایران از اندیشه‌های فردگرایانه و اقلیت محور فاصله گرفته است. آن‌ها همان گونه که از پیروز شدن تیم ملی‌شان در فوتبال خشنود می‌شوند، از انتخاب رییس جمهور تغییر هم خوشحال می‌شوند و به خیابان‌ها می‌آیند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین