کد خبر: ۲۳۲۵۷۹
تاریخ انتشار : ۰۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۹

تهیه‌کننده «مناظره»: وجدانم قبول نکرد ادامه دهم

سعید نبی، مستند‌ساز و تهیه‌کننده سابق «مناظره» با خداحافظی از این برنامه، یادداشتی را رسانه‌ای کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: در متن نامه این برنامه‌ساز که در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است:

«ابتدا اجازه دهید از زحمات همه شما خبرگزاری‌ها، سایت‌ها و روزنامه‌های وزین که به مناظره و حقیر بسیار لطف داشتید و در این اتفاق تاریخی رسانه‌ای کنار ما بودید، حتی لحظه به لحظه، تشکر کنم.

برای شروع و پیشبرد برنامه مناظره که برنامه‌ای ملی بود زحمات زیاد گروهی کشیده شد و شب بیداری‌ها و استرس‌های فروان که تا دو ماه نیز ادامه داشت، به عوامل پروژه مناظره وارد شد. در ابتدا ارگان‌ها و نهادها علاقه‌ای به حضور در این برنامه نداشتند و با توجه به اینکه فرهنگ مناظره هنوز در میان جامعه ما جا نیافتاده بود، مشکلات یکی پس از دیگری و هفته به هفته برای پروژه مناظره رقم می‌خورد و فرسایشی عمل می‌کرد. اما به لطف خدا و حمایت‌ها و تدابیر مدیر محترم شبکه یک این برنامه با قدرت در مدت زمان کوتاه کمتر از شش ماه جان گرفت و پرمخاطب شد.

همه چیز ادامه داشت تا حدود دو ماه پیش که از «مناظره» استعفاء دادم؛ چرا که در این مدت حاشیه‌هایی بود که دیگر وجدانم قبول نمی‌کرد ادامه دهم، باید پای اصول مناظره می‌ایستادم. در این بین آسیب بدنی زیادی دیدم و منتظر موافقت با این استعفاء از سوی مدیر محترم شبکه یک بودم که هر بار با تاکید بر بی‌طرف بودن تمامی لحظات برنامه نسبت به تفکری خاص و لطف، محبت، امید و روحیه دادن به من و حمایت بی‌دریغشان انرژی مجدد می‌گرفتم و به این مسیر سخت و پر پیچ و خم نو ادامه می‌دادم.

فشارهای کاذب و بعضا رفتارهای غیرحرفه‌ای برخی دوستان که غریبه هم نبودند دیگر در این اواخر بسیار زیاد شده بود و نمود ظاهری نیز پیدا می‌کرد که کار را به جایی رساند که هم جسمم را آزرد و به این نتیجه رسیدم که شاید بهتر باشد من بروم تا لااقل شرمنده‌ی وجدانم، مردم و مدیر محترم شبکه یک نباشم، خصوصا در چهار - پنج هفته اخیر و بخصوص برنامه هزینه‌های خدمات درمانی؛ البته اکنون هم که «مناظره» در این مدت زمان کوتاه به برنامه‌ای پرمخاطب، مهم و جریان ساز تبدیل شده، از خوشحالی برخی دوستان خوشحالم که طبق اسناد با استعفاء و رفتنم از تاریخ 25-11-92 موافقت شد و از سوی گروه اقتصاد شبکه یک، فردی لایق، کاربلد، پیشکسوت و امتحان پس داده ادامه مسیر می‌دهد. (البته از آنجایی که تهیه‌کننده جدید آماده نبود از من خواسته شد تا تاریخ 2-12-92 یعنی مناظره با موضوع سینما، ادامه دهم). با آروزی موفقیت برای برنامه مناظره ...

با تشکر - سعید نبی - 4-12-92»

***

برنامه‌ «مناظره» از این هفته با تهیه‌کننده جدیدی به روی آنتن می‌رود.

علیرضا اسکندری - تهیه‌کننده برنامه‌های «بدون حاشیه»، «با شما»، «اقتصاد و انرژی» و ... از این پس تهیه‌کنندگی «مناظره» را بر عهده دارد.

وی در گفت‌وگو با ایسنا، عنوان کرده است که علاقه‌مند بوده سعید نبی، تهیه‌کننده پیشین «مناظره» که این کار را شروع کرده، خود نیز آن را ادامه دهد. اما به درخواست شبکه یک و پیشنهاد گروه اقتصاد این شبکه، تهیه‌کنندگی برنامه «مناظره» را بر عهده گرفته است.

اسکندری همچنین درباره تغییرات «مناظره» با تهیه‌کنندگی جدید گفته است: بهترین ساختار را آقای نبی چیدند و من ادامه‌دهنده‌ی راه ایشان هستم اما اگر امکان داشته باشد درصدد تغییراتی در شیوه‌های تولید برنامه خواهیم بود.

«مناظره» جمعه (9 اسفند ماه) با موضوع بررسی بازرسی و نظارت کالاها و خدمات ساعت 16 با اجرای مرتضی حیدری به روی آنتن می‌رود.

«مناظره» این هفته با موضوع سینما پخش شد که با حاشیه همراه شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین