کد خبر: ۲۳۵۰۱۴
تاریخ انتشار : ۲۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۳

کیهان امروز در یک نگاه

روزنامه کیهان تیتر خبر نخست روز سه شنبه خود را ˈمذاکره یا مداخله، اشتون در ایران دنبال چیست؟ˈ، اختصاص داده است.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: این روزنامه در ادامه آورده است: کمتر از سه ماه پیش هیئت پارلمانی اتحادیه اروپا در سفر به تهران، مخفیانه با دو تن از فتنه گران و محکومان فتنه 88 در سفارت یکی از کشورهای اروپایی دیدار کرد. این دیدار اگر چه با موجی از انتقادات داخلی مواجه شد اما بالاخره مسائل و هماهنگی های پشت پرده این دیدار روشن نشد و مجلس و وزارت امور خارجه توپ را به زمین دیگری انداخته و هر کدام به نحوی از پاسخگویی درباره ماجرا شانه خالی کردند.

نکته درخور تأمل آنکه هیئت پارلمانی اروپا در بازگشت از تهران، علی رغم دیدار با برخی از بلند پایه ترین مقامات کشورمان، دیدار با فتنه گران را مهم ترین بخش سفر خود عنوان کردند.

اکنون در حالی که تصور می شد دستگاه های مربوط به خصوص وزارت امور خارجه و وزارت اطلاعات از ماجرای آن سفر و دیدارهای کذایی درس های لازم را گرفته و از یک سوراخ دوبار گزیده نشوند، اما سفر مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به تهران، نشان می دهد این اتحادیه پروژه فشار به ایران در قالب به اصطلاح «حقوق بشر» را دنبال می کند و متأسفانه برخی جریانات و نگرش های داخلی نه تنها در این زمینه هوشیار نیستند بلکه شواهد نشان می دهد عده ای در برخی موارد در حال همراهی و تسهیل پروژه جدید غرب برای جمهوری اسلامی نیز هستند.

کاترین اشتون که شامگاه شنبه هفته جاری وارد تهران شده بود، همان شب راهی یکی از سفارتخانه های اروپایی شد و با هفت زن دیدار کرد.


در ستون یادداشت روز کیهان نیز مطلبی تحت عنوان ˈاجاره برای یک مأموریتˈ، به چشم می خورد.

محمد ایمانی در بخشی از ستون یادداشت روز، نوشته است: آقای ابراهیم اصغرزاده از اعضای شورای شهر اول تهران است؛شورایی که دو طیف اصلاح طلب آن بی سابقه ترین ناکارآمدی ها و دهن کجی ها را به مردم نشان دادند تا آن جا که دولت اصلاحات مجبور شد با انحلال آن، مانع از آبروریزی بیشتر شود. در بحبوحه همان کشمکش ها وقتی آقای عطریانفر گفت نمایندگان مجلس (ششم) به گزارش هیئت تحقیق و تفحص از شورا خندیدند، داد آقای کروبی رئیس مجلس درآمد که من یادم نمی آید نمایندگان به گزارش خندیده باشند اما شما در شورا به رئیس 7-8 میلیونی مردم تهران خندیدید و اصلاح طلبان را سرافکنده کردید.

اکنون آقای اصغرزاده از اعضای همان شورا با یک روزنامه مدعی حمایت از دولت- قانون- مصاحبه می کند و با تایید اینکه حذف آقای عارف از سوی اصلاح طلبان به خاطر احتمال رای نیاوردنش بود هرچند که سیاست روحانی را نمی پسندیدند، می گوید «چند وقت پیش به دوستانی به شوخی گفتم این [دولت] رحم اجاره ای برای پرورش یک نطفه است... البته قرار بود آدم های قوی تر از آقای خاتمی را به انتخابات بیاوریم اما آن قدر عقب نشینی کردیم که آقای خاتمی شد هاشمی، هاشمی شد روحانی. آقای روحانی متعلق به جناح محافظه کار است...


روزنامه کیهان در بخش اخبار ویژه روز سه شنبه نیز این مطالب را دارد:

- 250 هزار میلیارد تومانی که نظام نگذاشت فامیلی شود

- موضع صریح یک اصلاح طلب علیه فتنه گران و پادوهای مشارکت

- توقع 150 میلیون دلاری مرعشی از وزیر اقتصاد دولت اصلاحات

- وزیر ارشاد در عمل جبران کند
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین