کد خبر: ۲۳۷۲۱۳
تاریخ انتشار : ۰۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۴
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد؛

تاکید رییس‌جمهوری بر پیگیری شهادت خلیلی

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران اعلام کرد: رییس جمهوری بر پیگیری حادثه شهادت «علی خلیلی» طلبه ناهی از منکر تاکید و دستور تهیه سریع گزارشی در مورد نحوه شهادت وی را صادر کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام و المسلمین سید محمد علی شهیدی عصر پنج شنبه در حاشیه مراسم ختم شهید «علی خلیلی» طلبه ناهی از منکر که با حضور جمعی از مسوولان کشور، مردم، خویشاوندان و دوستداران وی در مسجد جامع سمنگان واقع در نارمک تهران برگزار شد، در جمع خبرنگاران تصریح کرد به عنوان نماینده رییس جمهوری در این مراسم شرکت کرده است.

وی اضافه کرد: دکتر روحانی امروز پیش از عزیمت به افغانستان تاکید کرد که به عنوان نماینده ایشان در این مراسم شرکت کنم.

شهید اظهار داشت: احتمالا رییس جمهوری پس از بازگشت از سفر افغانستان پیامی را در این خصوص صادر خواهند کرد.

معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه خلیلی شهید عرصه فرهنگ است، گفت: دشمنان ما زمانی که نتوانستند در عرصه نظامی کاری کنند وارد حوزه فرهنگ شدند.

شهیدی افزود:برای پیروزی در عرصه فرهنگی نیز نیاز به خون و شهادت داریم که شهید خلیلی اولین شهید این عرصه در سال جدید محسوب می شود.

وی در پاسخ به ایرنا در خصوص اینکه آیا شهید خلیلی از طرف بنیاد شهید به عنوان شهید محسوب می شود؟ اظهار داشت: گرچه من وی را شهید می دانم، اما باید توجه داشت که یک کمیسیون تخصصی احراز شهادت که من نیز در آن تنها یک رای دارم باید در این خصوص تصمیم گیری کند.

شهیدی اضافه کرد: مدارک مربوط به روز حادثه باید توسط نیروی انتظامی و مدارک پزشکی توسط خانواده این شهید به کمیسیون احراز شهادت ارایه شود.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران خاطر نشان کرد:به طور قطع خلیلی در این کمیسیون شهید محسوب خواهد شد.

وی در خصوص جانباز ندانستن وی در دوران پس از مصدومیت، نیز اظهار داشت:در گزارشی که رییس جمهوری از من خواستند تا در مورد این حادثه تهیه شود، مشخص شد که چندین دفعه از خانواده این شهید درخواست شده بود که مدارک لازم برای احراز جانبازی ارایه شود، اما اقدامی از سوی خانواده وی انجام نشده بود.

شهیدی خاطر نشان کرد: اگر چه من تنها 6 ماه است که مسوولیت بنیاد شهید را تقبل کرده ام، اما می دانم که در دوران مدیریت گذشته بنیاد شهید نیز در این خصوص کوتاهی صورت نگرفته است.

وی در خصوص وظیفه قوه قضاییه برای پیگیری این حادثه نیز گفت: دادستان کل کشور اعلام کرده اند که پرونده این حادثه مفتوح و در حال پیگیری است.

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: قوه قضاییه باید تمهیداتی بیندیشد تا آمران به معروف و ناهیان از منکر بتوانند به وظیفه خود عمل کنند.

شهیدی اضافه کرد: همه دستگاه ها و از جمله قوه قضاییه وظیفه دارند در سالی که رهبر معظم انقلاب به عنوان سال فرهنگ نامگذاری کردند شرایط را برای امر به معروف و نهی از منکر فراهم کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین