کد خبر: ۲۳۸۳۶۳
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲

اردوی امارات هم لغو شد/ دوستی‌مهر: 3 ماه است بازی تدارکاتی خارجی نداشتیم

سرمربی تیم ملی فوتبال جوانان از لغو اردوی امارات این تیم در اردیبهشت‌ماه خبر داد و گفت: متاسفانه این اردو هم لغو شد و تا پایان فروردین تیم جوانان 3 ماه است که بازی تدارکاتی خارجی ندارد!
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: علی دوستی‌مهر در گفت‌وگو با ایسنا، با اعلام آغاز اردوی تیم ملی فوتبال جوانان از امروز (شنبه) درباره آخرین وضعیت آماده‌سازی این تیم، اظهار کرد: تیم جوانان شرایط نسبتا خوبی دارد و اردوهای داخلی ما طبق برنامه انجام می‌شود. در تعطیلات عید اردویی را از هفتم تا دوازدهم داشتیم و یک بازی تدارکاتی هم با تیم سایپا انجام دادیم که یک بر صفر پیروز شدیم. دومین اردوی تیم در سال جدید هم از دیروز آغاز و تا بیست و یکم فروردین ادامه خواهد داشت.

** اولین اردوی تیم ملی با نفرات اصلی از 24 فروردین

وی افزود: این هفته بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک جوانان کشور تمام می‌شود که پس از آن می‌توانیم اردوها را با تمامی بازیکنان اصلی برگزار کنیم. پیش‌بینی می‌کنم اردوی اصلی ما از 24 فروردین با 25 بازیکن اصلی تیم جوانان آغاز شود. در حال حاضر حدود 50 بازیکن جزو لیست تیم ملی هستند که از میان آنها تقریبا اسکلت اصلی تیم مشخص شده است.

** از استعدادیابی‌ هم حداکثر یکی، دو نفر به جمع ملی‌پوشان راه یافته‌اند

دوستی‌مهر در پاسخ به اینکه آیا پروسه استعدادیابی‌های جدید تمام شد و در این برنامه چه تعداد بازیکن باکیفیت شناسایی شدند، به ایسنا گفت: تمام برنامه‌های استعدادیابی مربیان تیم ملی در سراسر کشور انجام شد که در این بین حدود 40 تا 50 بازیکن را شناسایی کردیم.

شاید از این تعداد حداکثر یکی دو بازیکن توانستند به جمع ملی‌پوشان بپیوندند اما مثبت ارزیابی شدن عملکرد این 40 تا 50 بازیکن باعث شد تا آنها به خودباوری برسند و در باشگاه‌هایشان هم به آنها بها داده شود. تمامی این تعداد بازیکن به اردوهای تیم ملی در فواصل مختلف دعوت شدند و دو، سه روز کنار ملی پوشان تمرین داشتند.

ثمره همین دعوت شدن‌ و دیده‌ شدن‌ها این بود که دیدیم اکثر آنها پس از این برنامه توانستند در تیم‌های بزرگسال‌شان حضور پیدا کنند و بعضا در ترکیب اصلی به میدان بروند. به نوعی می‌توان گفت به این بازیکنان نسبت به قبل بها داده شد.

** تاکنون چهار بازیکن از سوئد، فرانسه و انگلیس به تیم ملی آمده‌اند

سرمربی تیم ملی جوانان درباره وضعیت بازیکنان ایرانی شاغل در اروپا نیز به ایسنا گفت: تاکنون 3 بازیکن و یک دروازه‌بان ایرانی شاغل در اروپا در اردوهای تیم ملی حاضر شده و تست داده‌اند. یکی از آنها در تورنمنت سن‌پترزبورگ به جمع ما آمد که برای تیم ملی هم بازی کرد؛ او در فوتبال سوئد شاغل است.

یک بازیکن و یک دروازه‌بان از باشگاه‌های فرانسه بودند که یکی از آنها سابقه حضور در تیم مارسی را داشت و آخرین بازیکن هم که اخیر به اردوی تیم ملی آمد در باشگاه‌های انگلستان فعالیت دارد. هر چهار بازیکن کیفیت نسبتا خوبی داشتند که توانستند در لیست 50 نفره تیم ملی جای بگیرند تا در اردوهای مختلف دعوت شوند. همچنین سیاوش اشکبوس که به نظر رزومه بهتری دارد و در بوندس‌لیگا 2 بازی می‌کند همه به اردو دعوت شده که اواخر فروردین در جمع ملی پوشان تمرین خواهد کرد.

** اردوی امارات تیم ملی جوانان هم لغو شد!

دوستی‌مهر همچنین از منتفی شدن اردوی امارات تیم ملی جوانان هم خبر داد و گفت: متاسفانه این اردوها هم مانند بعضی دیگر از اردوها که قرار بود در بهمن یا اسفند برگزار شود لغو شد. تیم جوانان از بهمن‌ماه تاکنون هیچ اردو و بازی تدارکاتی خارجی نداشته که اگر فروردین را هم به آن اضافه کنیم مدت 3 ماه می‌شود. به هر حال ما تیم ملی را برای حضور در رقابت‌های قهرمانی آسیا و انتخابی جام جهانی آماده می‌کنیم که بهتر است حداقل هر ماه یک اردوی خارجی شامل چندین بازی تدارکاتی با تیم‌هایی از قاره‌های مختلف داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، اردوی امارات تیم جوانان در حالی پس از اردوی قطر، لهستان، مجارستان و... لغو می‌شود که بنابر آخرین تصمیم کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال قرار شده بود تیم جوانان تا پیش از مسابقات قهرمانی آسیا ماهانه یک اردوی خارجی داشته باشد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین