کد خبر: ۲۳۸۴۹۰
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۹

هاشمي در ديدار دكتر رضايي: كينه جويان با ادعاي دفاع از اسلام، مسلمانان را به جان هم مي اندازند

آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار دكتر رضايي، معاونان، روسا و دبيران كميسيون¬ها و جمعي از كاركنان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب اسلامي را حجت خدا در زمان ما دانست وگفت: در اين انقلاب، اختلافات باندي آن¬قدر ارزش ندارد كه وحدت ملي را مخدوش نماييم.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت‌الله هاشمي رفسنجاني صبح امروز در ديدار دكتر رضايي، معاونان، روسا و دبيران كميسيون¬ها و جمعي از كاركنان دبيرخانه مجمع تشخيص مصلحت نظام، انقلاب اسلامي را حجت خدا در زمان ما دانست وگفت: در اين انقلاب، اختلافات باندي آن¬قدر ارزش ندارد كه وحدت ملي را مخدوش نماييم.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با بيان تفاوت¬هاي انتقادات مصلحانه و اختلافات سليقه¬اي با تنازعات كينه¬جويانه، گفت: در تاريخ اسلام مقاطع فراواني داريم كه كينه¬جويان با ادعاي دفاع از دين اسلام، هم زمينه سوء استفاده دشمنان را فراهم مي¬كنند و هم مسلمانان را به جان هم مي¬اندازند.

ايشان با يادآوري جايگاه علمي و فقاهتي آيت¬الله العظمي بروجردي در حوزه علميه قم، گفت: آن علامه دهر كه استاد مراجع فعلي و سابق ما بودند، در كلاس¬هاي درس همگان را از دامن زدن به اختلافات مذهبي پرهيز مي¬دادند.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني افزود: آيت¬الله بروجردي خلافت و حجيت ائمه معصوم را دو مسئله شيعيان با اهل سنت مي¬دانست و براي خلافت تأكيد مي¬كرد كه دامن زدن به يك مسئله تاريخي چه دردي را دوا مي¬كند و براي حجيت ائمه (ع) نيز دارالتقريب را تأسيس كرده بودند كه كارهاي ايشان و شيخ شلتوت بايد سرمشق علماي شيعه و سني در همه زمان¬¬ها باشد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با تبريك آزادي سربازان مرزبان ايراني به تشريح چرايي و چگونگي ربوده شدن آنها و دل¬نگراني¬هاي همه ايرانيان در ايام نوروز پرداخت و گفت: چرا بايد امت و ملتي كه دين، كتاب و كشور مشترك دارند، بگذارند عده¬اي تندرو برداشت¬هاي غلط خود از دين و مذهب را به اسم اسلام معرفي و بر اساس آن اقدامات خصمانه كنند؟

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني با ستايش از نقش علماي اهل سنت، در اين ماجرا، گفت: اين تلاش¬ها در راستاي عمل به بيانات قرآن كريم است كه مسلمانان را دعوت به وحدت       مي¬نمايد.

ايشان با بيان مستنداتي از حضور جوانان اهل سنت در 8 سال دفاع مقدس و تقديم شهداي گرانقدر به انقلاب اسلامي گفت: همدلي و همكاري اهل سنت و شيعيان ايران مي¬توانست الگويي براي همه جوامع مسلمان باشد كه بعضي از تندروهاي دو طرف خواسته يا ناخواسته دارند آب را به نفع دشمنان اسلام گل¬آلود مي¬¬كنند.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با تأكيد بر اين نكته كه «غرب و شرق دنياي استكباري هيچ¬وقت راضي به وحدت كشورهاي اسلامي نيست» به امكانات بالقوه و بالفعل     ويژگي¬هاي جغرافيايي، منابع سرشار و جمعيت 7/1 ميلياردي مسلمانان در دنيا اشاره كرد و گفت: اگر مسلمانان با هم باشند، قوي¬ترين مجموعه در سازمان¬هاي بين¬المللي خواهند بود.
در آغاز اين ديدار دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در سخناني با تبريك سال نو، به بيان ديدگاه¬هاي خويش درباره مسايل داخلي، منطقه¬اي و جهان اسلام پرداخت و سپس آقايان واعظي و سليم آبادي گزارشي از فعاليت¬ها و برنامه¬هاي كميسيون¬ها و دبيرخانه مجمع تشخيص در سال جديد ارائه كردند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین