کد خبر: ۲۳۸۸۵۰
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۵
در دیدار وزیر ارتباطات با رییس جمهور آذربایجان مطرح شد

توسعه همکاریهای اقتصادی و سیاسی ایران و آذربایجان

در جریان دیدار رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با آقای الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان طرفین بر توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی و فرهنگی میان دو کشور ایران و آذربایجان تاکید کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: دکتر محمود واعظی در دیدار با رییس جمهوری آذربایجان گفت: با توجه به اراده و خواست مقامات دو کشور در قالب کمیسیون مشترک همکاریهای اقتصادی با هدف گذاری افزایش سقف تجاری و اقتصادی دو کشور گام برداریم.

همچنین الهام علی اف در این دیدار با تاکید بر جایگاه و نقش کشور ایران به عنوان یک کشور قدرتمند و بزرگ در منطقه به پیشرفتهای علمی و صنعتی ایران اشاره کرد و خواستار فعال شدن هرچه زودتر کمیسیونهای مشترک همکاریهای اقتصادی دو کشور به منظور افزایش همکاریهای دو جانبه شد.

وی گفت: اراده دولت و ملت آذربایجان بر توسعه همه جانبه روابط کشورش با ایران بوده و اعتقاد به سرمایه گذاری در پروژه های مشترک داریم و ایران علاوه بر حضور در بازارهای این کشور می تواند قابلیتهای صنعتی و علمی خود را در اختیار کشور آذربایجان قرار دهد.

علی اف با اشاره به موضوع همکاریها در زمینه‌های گوناگون مانند انرژی، حمل و نقل مرزهای مشترک دو کشور را نقطه قوتی دانست و گفت: با توجه به این که دو کشور از نظر فرهنگی، دینی و تاریخی پیوندهای مشترکی دارند می توانند از ظرفیتهای بالقوه خود حداکثر استفاده را ببرند.

علی اف در این جلسه از دکتر واعظی دعوت کرد تا در آینده نزدیک طی سفری به باکو با هماهنگی سایر مقامات آذربایجانی برنامه مشترکی در چارچوب روابط آتی تنظیم تا در سفر دکتر روحانی به باکو به تایید روسای جمهوری دو کشور برسد.

به گزارش ایسنا؛ همچنین علی اف به همکاریهای چند جانبه در زمینه‌های مختلف تجاری صنعتی خدمات مهندسی و سرمایه گذاری در حوزه انرژی مشترک با کشورهای ترکمنستان روسیه و ترکیه اشاره و اظهار کرد: این گونه همکاریها موجب تقویت منطقه و همچنین نمادی از دوستی و همکاری بین کشورهای منطقه خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین