کد خبر: ۲۳۸۹۱۵
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۴۶

بنیاد مسکن مجری طرح های مسکن اجتماعی می شود

وزیر راه وشهرسازی گفت: براساس سیاست بازگشت به رهنمودهای حضرت امام خمینی (ره) در حوزه مسکن و سیاست هایی که از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده ، این وزارتخانه تلاش می کند که بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را به عنوان مجری طرح مسکن اجتماعی در بافت فرسوده تعیین نماید.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: عباس آخوندی روز پنج شنبه درهمایش روسای بنیاد مسکن سراسر کشور به مناسبت سالروز افتتاح حساب 100 امام (ره ) و تاسیس این نهاد اظهار داشت: اجرای طرح مسکن اجتماعی در بافت های فرسوده، علاوه بر بهسازی آنها، امکانات زیر بنایی نیز در دسترس قرار دارد .

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: طرح مسکن اجتماعی در چارچوب نظام تأمین اجتماعی باید مورد بررسی قرار گیرد و برای گروه هایی که پایین ترین سطح درآمدی را دارند، مسکن اجتماعی ساخته شود.

آخوندی با بیان اینکه تاکید حضرت امام (ره ) براین بود مسکن در مناطق مرغوب و قابل سکونت احداث شود ، گفت : بزرگترین مشکلی که با مسکن مهر داشتیم ، این بود که در برخی جاها مکانیابی درستی نداشته است.

آخوندی بزرگترین معضل مسکن مهر را خارج سازی مردم از مسئولیت ساخت وساز ذکر کرد و گفت : دولت وارد این عرصه شد .

به گفته این مقام مسئول ، دولت باید از درگیری مستقیم با ساخت و ساز خودداری کند و در عین این که باید برای محرومان خانه سازی توسط خود مردم صورت گیرد.

آخوندی افزود: فروش اقساطی یک میلیون واحد مسکن مهر به پایان رسیده ، امسال نیز فروش اقساطی 700 هزار دستگاه انجام می شود و تلاش می کنیم مسائل و مشکلات ساخت و سازهای مسکن مهر را تا پایان سال 1394 برطرف سازیم .

به اعتقاد وی ، در شرایط کنونی و در مرحله جدید هدفمندی یارانه ها مسئله مسکن باید در چارچوب مبارزه با فقر به مورد اجرا گذاشته شود .

وی به لزوم تدوین طرح اجتماعی مبارزه با فقر اشاره کرد و گفت: سیاست مبارزه با فقرآموزشی، بهداشت، اشتغال و مسکن باید در یک مجموعه دیده شود .

وزیر راه وشهرسازی در بخش دیگری از سخنان خود در ارتباط با وضعیت پایتخت کشور اذعان کرد: امکانات زیستی موجود در تهران جوابگوی جمعیت افزون بر هشت میلیون نفری آن نیست ، در حالی که بیش از سه دهه قبل جمعیت پایتخت حدود سه میلیون نفر ارزیابی شده بود .

وی تصریح کرد: طرح هایی که برای تهران تهیه و مقرر شده جمعیت تهران در مرز هفت میلیون و 500 هزار نفر ثابت شود .

به گفته آخوندی ، امروز ساخت و سازهایی که در پایتخت به مورد اجرا گذاشته شده و یا در حال ساخت قرار دارد ، جمعیت این شهر را به حدود 12 میلیون نفر خواهد رساند که بسیار نامطلوب است .

وی خاطرنشان ساخت : رشد تمرکز بالای جمعیت، پیامد ناگوار افزایش سهم زمین در مسکن را به دنبال دارد و در شرایط کنونی سهم زمین در مسکن بالای 55 درصد است.

وزیر راه وشهرسازی افزود : تمرکز جمعیت در کلانشهرها مانع از خانه دار شدن فقرا خواهد شد و باید نسبت به این مهم توجه شود .

آخوندی در ارتباط به حوزه روستا نیز اظهارداشت : طرح منظومه های روستایی برای مدیریت ساخت و سازها در روستاها ، امکان توسعه روستاها با این طرح وجود دارد.

به گزارش ایرنا, وزیر راه وشهرسازی در ادامه از واریز مبلغی به حساب 100 امام (ره ) برای همکاری در ساخت مسکن برای نیازمندان خبر داد .

21 فروردین ماه سالروز فرمان تاریخی امام خمینی (ره ) مبنی بر افتتاح حساب 100 به منظور تامین مسکن محرومان و تاسیس نهاد بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین