کد خبر: ۲۳۹۰۲۱
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۷

ساعت مچی نابینایان که زمان را با حس لامسه اعلام می‌کند/ عکس

بیشتر افراد نعمت دیدن ساعت را ندیده می‌گیرند؛ در حالیکه برای افراد نابینا، دانستن زمان یک چالش واقعی بوده و ساعت‌های گویا نیز برخی مواقع کاربردی نیستند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش ایسنا، اکنون یک ساعت لمسی جدید وارد بازار شده که تنها با لمس آن می‌توان زمان را فهمید.

ساعت «گاه‌شمارBradley » از یک نمای تیتانیومی حداقلی با نشانه‌گذاری‌های کمی بیرون زده برخوردار است. این در حالیست که هیچ عدد و عقربه‌ای در این ساعت مچی وجود ندارد.

ویژگی منحصربفرد این محصول، بلبرینگهای تنظیم شده در شیارهایی است که کاربران می‌توانند با لمس آنها زمان را اعلام کنند.

توپ موجود در شیار مرکزی برای نمایش دقیقه گردش کرده و توپ دیگر در کنار گاه‌شمار Bradley به نمایش ساعتها می‌پردازد.

هیونگسو کیم، سازنده این ساعت و مدیرعامل شرکت E-onetime در واشنگتن، این ساعت را در زمان تحصیل در موسسه فناوری ماساچوست طراحی کرده است.

وی اظهار کرد: بیشتر ساعتهای مچی و دیواری نیازمند بینایی برای آگاهی از زمان هستند و افراد نابینا برای این کار با چالشهای بزرگی روبرو می‌شوند. این گاه‌شمار مانند ساعت نیازی به دیدن برای اعلام زمان ندارد.

به گفته کیم، این ساعت از کاربردهای زیادی برخوردار بوده وبرای مثال در محافل رسمی یا جلسات اداری که نگاه کردن به ساعت کاری بی‌ادبانه محسوب می‌شود، آگاهی از زمان با لمس می‌تواند راه‌گشا باشد.

گاه شمار Bradley نام خود را از یک ورزشکار پارالمپیکی دارای مدال طلا با نام بردلی سیندر گرفته که بینایی خود را در افغانستان از دست داده بود.

این گاه‌شمار که در سه رنگ به بازار ارائه شده، قرار است به عنوان یکی از 76 کاندید رقابت طراحی سال نمایش در موزه طراحی لندن به نمایش درآید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین