کد خبر: ۲۳۹۲۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰

پیش‌بینی قیمت طلا در سال جاری

کارشناس بازار طلا و سکه اتحادیه طلا و جواهر کرمانشاه معتقد است: امسال خبری از تغییرات و نوسانات شدید قیمت در بازار طلا نخواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمدعلی نوری در گفت‌وگو با ایسنا، درباره وضعیت بازار طلا در سال جاری پیش بینی کرد، امسال شاهد افزایش چشمگیری در قیمت طلا نباشیم.

وی، قیمت انس جهانی طلا را از مهمترین عوامل تاثیر گذار بر قیمت طلا دانست و خاطرنشان کرد: اگر از این عامل صرف نظر کنیم، نوسانات شدید در قیمت‌ها نخواهیم داشت. البته همواره عوامل سیاسی می‌تواند قیمت طلا و سکه را دچار تغییرات شدید کند.

نوری با اشاره به وضعیت بازار طلای ایران در سال گذشته، توضیح داد: اگرچه در سه ماهه اول سال گذشته روند صعودی قیمت طلا ادامه داشت، اما پس از آن در ماه‌های بعد، کاهش قیمت طلا را شاهد بودیم. در سال گذشته به جز در سه ماهه اول سال، دامنه نوسانات قیمت طلا شدید نبود.

این کارشناس بازار طلا بیان کرد: رکود حاکم بر بازار طلا از دیگر ویژگی‌های این بازار در سال گذشته بود که دلیل آن نیز پایین بودن قدرت خرید مردم بوده است.

نوری درباره تمایل نداشتن مردم به خرید طلا و رکود این بازار در سال جدید، افزود: دیگر مردم به چشم سرمایه گذاری به طلا نگاه نمی‌کنند و تنها افرادی که نیاز واقعی دارند و مصرف کننده هستند، طلا می‌خرند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین