کد خبر: ۲۳۹۳۲۵
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۴

آيت الله هاشمي رفسنجاني: ايران سابقه درخشاني در تحقيق و پژوهش دارد

آيت الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نخبگان و اعضاي باشگاه پژوهشگران و نخبگان، جوانان محقق را سرمايه هاي بزرگي براي اسلام، انقلاب اسلامي و ايران دانست وگفت: جوانان محقق با درك اهميت پژوهش، آگاهانه وارد اين ميدان شدند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سرویس سیاسی - آيت الله هاشمي رفسنجاني پيش از ظهر امروز در ديدار جمعي از نخبگان و اعضاي باشگاه پژوهشگران و نخبگان، جوانان محقق را سرمايه¬هاي بزرگي براي اسلام، انقلاب اسلامي و ايران دانست وگفت: جوانان محقق با درك اهميت پژوهش، آگاهانه وارد اين ميدان شدند.

به گزارش آفتاب، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام دانش را محور چشم¬انداز 20 ساله خواند و با تأكيد بر نقش مؤثر محققان براي اجراي سياست¬هاي كلي آن گفت: در تاريخ بشريت، ملت¬هايي موفق بوده¬اند كه به سوي دانش رفته¬اند.

ايشان با عنوان مصاديقي از كشورهايي كه با توجه و اتكا به علم، دانش و تكنولوژي به پيشرفت و توسعه دست يافته¬اند،گفت: بهره¬وري كه متكي به دانش است، در سايه توجه به دانشمندان ارتقا مي¬يابد.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني با بيان آماري از توليد ناخالص ملي و درصد بهره¬وري در كارهاي علمي و تحقيقاتي، گفت: در سال¬هاي گذشته حركت جامعه نه تنها به سوي تحقق سياست¬هاي كلي نبود، بلكه در بعضي از زمينه¬ها، طريق معكوس بود.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با استناد به آيات قرآني و تمدن اسلام، گفت: مسلمانان نمي¬توانند براي تقويت بنيه¬هاي علمي جوامع خويش، كوشش نكنند؛ چون تأكيد قرآن و سفارش پيامبر(ص) و ائمه(ع) است.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، با بيان سابقة تاريخي دانشگاه جندي شاپور و نقش آن در گسترش علم به ممالك اسلامي، گفت: اين دانشگاه پناهگاه دانشمندان از اقصي نقاط جهان بود كه بعدها با نهضت ترجمه ارتباط دو سويه¬اي بين دانشمندان مسلمان و غيرمسلمان ايجاد كرد.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر جايگاه نخبگان و پژوهشگران در فرهنگ و تمدن ايران اسلامي، به موفقيت¬هاي تحقيقاتي باشگاه پژوهشگران جوان اشاره كرد و با سرمايه خواندن رياست دكتر ميرزاده در دانشگاه آزاد اسلامي گفت: ايشان از دانشمنداني است كه سابقه¬اي درخشان در انجام كارهاي تحقيقاتي و تأسيس مراكز مربوط به پژوهش و تحقيق دارند.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني با اشاره به تعهدات دكتر ميرزاده نسبت به پژوهشگران، گفت: پژوهشگران جوان مي¬توانند در بخش¬هاي آموزشي و تحقيقاتي دانشگاه آزاد اسلامي مشغول شوند و دانشگاه نيز براي تأمين نيازهاي مالي محققان، خود را متعهد مي¬داند.

رئيس هيأت مؤسس و هيأت امناي دانشگاه آزاد اسلامي، راه¬اندازي نهضت اجرايي كردن تحقيقات را ضروري و از برنامه¬هاي اين دانشگاه دانست و گفت: اين كار يك تلاش مقدس شرعي و ملي است كه شرايط سربلندي ايران اسلامي در آينده را فراهم مي¬نمايد.

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام با بازخواني اهداف تأسيس باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، گفت: طرح¬هاي بزرگي در كشور داريم كه حضور عالمانه دانشمندان جوان را   مي-طلبد.

ايشان توجه به تأمين آب براي آيندگان را از زمينه¬هاي ضروري كارهاي علمي دانست و گفت: نمونه¬هايي از طرح¬هاي آبخوان¬داري در فسا وجود دارد كه قابل اجرا در اكثر مناطق كشور است و اين كار هم جلوي مهاجرت روستائيان را مي¬گيرد و هم مهاجرت¬ها را معكوس مي¬كند.

آيت¬الله هاشمي رفسنجاني با تأكيد بر ارادت به نيروهاي نخبه گفت: اميدواريم باشگاه پژوهشگران، پلي براي مطالعات علمي و اجرايي باشد كه از ضرورت¬هاي پيوند تحقيق و پژوهش است.

در آغاز اين ديدار، ابتدا دكتر كريم زارع، رئيس باشگاه پژوهشگران جوان گزارشي از برنامه-ها و فعاليت¬ها ارائه كرد و سپس اميد مرادي، سركار خانم ¬هانا حقيقت فرد، صادق ميرزا محمدي و فرهاد عابديني به عنوان پژوهشگران به بيان ديدگاه¬هاي خويش براي ارتباط بيشتر پژوهشگران با مسؤولين و مردم در جامعه پرداختند و ضمن تشكر از آيت¬الله هاشمي رفسنجاني براي توجه به زيرساخت¬هاي علمي، خواستار تقويت اين نگاه در بين مسؤولين شدند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین