کد خبر: ۲۳۹۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۳

با خوردن این چای جوان بمانید

چای سبز با دارا بودن ترکیبی خاص پوست را محافظت و از پیری آن جلوگیری می‌کند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مریم کشاورزی کار‌شناس گیاهان دارویی گفت: چای با نام علمی camellia sinensis گیاهی از تیره theaceae است.

این گیاه در رویشگاه‌های طبیعی خود به ارتفاع ۵ تا ۱۰ متر هم می‌رسد ولی فرم کشت شده آن به دلیل هرس مداوم در حد یک بوته باقی می‌ماند. برگهای چای متناوب همیشه سبز و گل‌های آن منفرد و شیری رنگ است.

وی در ادامه افزود: شیوه خشک کردن چای است که آن رابه دو شکل سبز و سیاه در می‌آورد و هرکدام خواص ویژه‌ای دارند.

کشاورزی به چند خاصیت چای سبز اشاره کرد و افزود: این چای حای ترکیبی به نام گالوکاتچین گالات است که عملکردی عایق مانند دارد و از اتصال ویروس ایدز روی سلول‌های سیستم ایمنی بدن جلوگیری می‌کند و مانع ایجاد ضعف در سیستم ایمنی بدن می‌شود، بنابراین در جلوگیری از ابتلا به ایدز می‌تواند موثر باشد.

وی با اشاره به وجود آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز بیان داشت: آنتی اکسیدان‌های سلول‌های پوست را در مقابل آسیب‌ها به ویژه رادیکال‌های آزاد که یکی از عوامل ایجاد افتادگی و آسیب به پوست هستند محافظت می‌کنند. به این ترتیب چای سبز مانع از بروز سرطان، افتادگی و چروک خوردن پوست به ویژه پوست صورت می‌شود.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، کار‌شناس گیاهان دارویی با بیان اینکه چای سبز حاوی ماده‌ای به نام فلورین است، اظهارداشت: فلورین سبب می‌شود تا ساختار داخلی دندان‌ها محکم شود از تضعیف مینا و پوسیدگی دندان جلوگیری به عمل آید. به این ترتیب درصد بالای فلوراید در چای سبز می‌تواند استخوان‌های دندان‌ها را در مقابل آسیب بویژه پوسیدگی و پوکی محافظت کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین