کد خبر: ۲۳۹۵۶۴
تعداد نظرات: ۲۱۰ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۸
هر روز یک بحران برای دولت اعتدال از سوی افراطیون

رسوایی دیپلمات ایرانی در برزیل «ننگ دیپلماتیک» بود یا دفن فرای در اصفهان؟

کسانی که در هشت سال اخیر اجازه کوچکترین اظهارنظر و انتقاد به سیاست‌های احمدی‌نژاد را نمی‌دادند و در برابر اعتراض‌های دلسوزانه صاحبنظران و منتقدان به عملکرد دولت‌های نهم و دهم، با انوع برچسب‌ها و اتهامات ناروا آ‌ن‌ها را سرزنش، حذف و خانه‌نشین می‌کردند حالا در انتقاد و مخالفت با دولت یازدهم چنان شتاب می‌کنند که انگار خود در وضعیت فعلی هیچ نقشی نداشته و تازه وارد عرصه سیاسی کشور شده‌اند. سیاست‌ و رفتار این گروه‌ها در مواجه با دولت اعتدال یادآور عملکرد برخی گروه‌های فشار در دوره دولت اصلاحات است که «هر 9 روز یک بحران» برای دولت سیدمحمد خاتمی ایجاد می‌کردند. گویا حالا هم می‌خواهند هر روز یک بحران برای دولت تدبیر و امید به‌وجود بیاورند.
آفتاب‌‌نیوز :
 سپهر کیانفر بعد از ایجاد چالش‌های فراوان برای دولت یازدهم، هم‌اکنون مسئله وصیت‌ ریچارد فرای ایرانشناس آمریکایی و خاکسپاری او در کنار زاینده‌رود به بهانه‌‌ای برای گروه‌ها و رسانه‌های محافظه‌کار و تندرو جهت انتقاد از دولت تبدیل شده است. اعتراض‌هایی که باید در اصالت و واقعی بودنشان از جانب مطرح‌کنندگان آن تردید کرد.

به‌نظر می‌رسد که این مسئله دستاویزی شده است تا برخی تندروها برای دولت حاشیه ایجاد کنند وگرنه دفن یک ایرانشناس که اتفاقاً سال‌ها نیز برای شناخت و معرفی فرهنگ و تاریخ ایران به جهانیان تلاش کرده است، چه ضربه‌ای می‌تواند به منافع ملی بزند، اگر پای منافع شخصی و خصومت‌های سیاسی در میان نباشد؟

داستان وصیت ریچارد فرای و واکنش‌ها نسبت به آن در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است. در کنار موافقت‌های گسترده با وصیت فرای، عده‌ای نیز به مقبره دو ایرانشناسی که سالیان درازی است در حاشیه زاینده‌رود دفن شده‌اند حمله کرده و ضمن مخالفت با دفن فرای در اصفهان، تهدید کرده‌اند در صورت موافقت دولت با این موضوع، مقبره آرتور پوپ را نیز تخریب خواهند کرد. اما همه این مسائل به‌کنار، نامه‌ای که اخیراً با امضای جمعی از نمایندگان اصفهان در این‌خصوص منتشر شده است تأمل‌برانگیز است.


در این نامه که با امضای حجت‌الاسلام احمد سالک، حسینعلی حاجی‌دلیگانی، حسن کامران، مجید منصوری، علی ایران‌پور، حجت‌الاسلام موسوی لارگانی، نیره اخوان و حمیدرضا فولادگر، در رسانه‌ها منتشر شده، خطاب به رئیس‌جمهور نوشته‌ شده است: با توجه به مسائل مطرح‌شده پیرامون انتقال احتمالی جسد جاسوس آمریکایی  "ریچارد فرای" و طراحی دفن ایشان در اصفهان، به اطلاع می‌رساند با توجه به فضای فرهنگی و اعتقادی و سیاسی اصفهان و طرح این موضوع در اجتماعات مذهبی به‌خصوص در نمازجمعه این هفته اصفهان توسط حضرت آیت‌الله مهدوی نماینده محترم مردم اصفهان در مجلس خبرگان و امام جمعه موقت استان و عکس‌العمل شدید مردم شریف استان و جریحه‌دار شدن غیرت دینی و ملی مردم، انتظار می‌رود حضرت‌عالی با تدبیر خود دستوری لازم به وزارت خارجه و اطلاعات و میراث فرهنگی صادر فرمایند که به هیچ عنوان تن به این ننگ دیپلماتیک و تحمیل زورمدارانه ندهند که با عکس‌العمل شدید کنترل نشده مردمی مواجه خواهید شد. 
 
در بخش دیگری از این نامه آمده است: اگرچه ریشه‌های این تحمیل در دولت‌های قبلی ایجاد شده ولی در شرایط فعلی اصلاً نباید این تحمیل را پذیرفت لذا ما نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با ارسال این نامه تکلیف اولیه خود را به‌نمایندگی افکار عمومی مردم همیشه مبارز و غیرتمند و متدین استان انجام داده و هشدار لازم را ارائه و در آینده متناسب با عملکرد دولت وظایف خود را قاطعانه انجام خواهیم داد. 



همانگونه که این نمایندگان نیز گفته‌اند، ریشه این مسئله به دولت‌ محمود احمدی‌‌نژاد برمی‌گردد. و زمانی که همین افراد به عنوان نماینده اصفهان در مجلس حضور داشتند؛ در حضور احمدی‌نژاد از ریچارد فرای تقدیر و دستور داده شد خانه‌ای به وی در اصفهان هدیه دهند. اما واکنش‌ این نمایندگان و مخالفان کنونی دولت اعتدال در آن زمان تنها سکوت و بعضاً حمایت بوده است. حال چه شده که ناگهان تغییر موضع داده‌اند و نگران «جریحه‌دار شدن غیرت دینی و ملی مردم» شده‌اند جای بسی تأمل دارد. اینکه سالیان‌سال در برابر رنج روزافزون مردم و به قهقرا رفتن کشور سکوت پیشه کنیم و حال دولت برآمده از رای مردم که سخت در تلاش است تا آسیب‌های حاصل سالیان گذشته را رفع کند، به «عکس‌العمل شدید کنترل‌نشده مردمی» تهدید کنیم، چیزی جز کینه و خصومت سیاسی بیش نیست. اگر ریچارد فرای جاسوس بوده، زنده‌‌اش تهدید بوده نه پیکر بی‌جانش.

 مگر می‌شود دعوت ریچارد فرای به ایران و تقدیر از او را نادیده گرفت و حال در برابر دفن پیکر بی‌جان او اینچنین برآشفت و دولت منتخب مردم را تهدید کرد! اگر این افراد معتقدند که فرای جاسوس آمریکا بوده پس چرا آن زمان این نمایندگان احساس تکلیف نکرده بودند تا به دولت اصولگرا هشدار بدهند که چرا وی را به کشور دعوت کرده و مورد تقدیر قرار داد‌ه‌اند؟ این نماینده‌ها چرا هنگامی که احمدی‌نژاد درآمدهای نفتی را به حساب‌های شخصی واریز می‌کرد و در جای‌جای کشور اختلاس و فساد مالی و مدیریتی و کمرنگ شدن ارزش‌ها و اخلاق در جامعه به‌شدت مشاهده می‌شد اعتراض نمی‌کردند؟ آیا می‌توانند پاسخ بدهند هنگام مخدوش شدن چهره ایران در جهان و رسوایی دیپلمات ایرانی در برزیل و ده‌ها مورد دیگر از این دست، کجا بودند که اکنون نگران «ننگ دیپلماتیک» شده‌اند؟ 

نکته جالب اینجاست که زمانی پای منافع و آبروی ملی در میان باشد، این گروه‌ها به ایجاد جنجال و مخالفت و کارشکنی می‌پردازند اما زمانی که پای منافع جناحی‌‌اشان در میان باشد، خود را مدافع سرسخت حقوق ملت جای می‌دهند و از زبان مردم سخن می‌گویند در صورتی که اگر به آراء و خواسته‌های مردم رجوع شود، خلاف آن مشاهده خواهد شد. 

بار اول نیست -و قطعاً نخواهد بود- که این افراد و گروه‌ها این‌گونه رفتارهای دوگانه و عدم ثبات فکری و سیاسی از خود در برخورد با مسائل مختلف نشان می‌دهند اما بی‌شک این‌ نوع عملکرد نه مناسب جایگاه این افراد است و نه برای کشور که جهت برون‌رفت از بحران‌های کنونی نیاز به آرامش سیاسی و وفاق ملی دارد، مطلوب است. خطی که این گروه‌ها دنبال می‌کنند، در جهت تضعیف دولت و منحرف کردن افکار عمومی و خلاف بهبود وضعیت کشور است. بنابراین انتظار می‌رود که مخالفان اگر انتقاد و اعتراضی هم نسبت به عملکرد دولت دارند، ضمن توجه به منافع ملی و در چارچوب اخلاق به بیان آن‌ها بپردازند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲۱۰
سیدحسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
852
75
سلام. اولا که نظری راجع به این مطلب مشاهده نکردم.البته شاید به خاطره اینه که توی این دولت حرف منتقدین شنیده نمی شود ویا اگر هم شنیده شود ترس ازاین دارین که زیرسوال برید.اززمان روی کار آمدن این دولت متاسفانه مثل روال دولتهای اصلاح طلب دیگر(تاکیدمی کنم اصلاح طلب چون عقبه فکری و استراتژیک این دولت بخواهید یا نخواهیداصلاح طلبان هستند)فقط به فکر تخریب ، سیاه نمایی و سرکوب دولتهای قبلی هستند واز عملکرد خودشان که بویی از تدبیر و امید به مشام نمی رسد سخنی نمی گویند.
مطمئن باشید این دولت هم روزی عمرش به سرآمده و آن وقت است که بایدپاسخگوی عملکرد خوب یا بدش باشد.البته می دانم که این نظر هم نثل سایرنظرهای انتقادی درج نخواهدشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مگه دولت قبل پاسخگو بود؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خجالت هم خوب چیزیه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
مثلا روی بنای به این زیبای با اسپری رنگ شعار نوشتن راهکار مدنی مورد تایید شماست،در خصوص سیاه نمایی اگر خوب فکر کنید تا قبل از دولت آقای اجمدی نژاد همه رژیم شاه رو تخریب می کردند اما دولت آقای احمدی نژاد این سنت رو باب کرد ثالثا جناب آقای احمدی نژاد هشت سال فرصت برای پیاده سازی ایدئولوژیشون داشتند با هزینه ملت و ملی اگر مخالفینی داشتند حامیان قدرتمندی هم داشتند این دولت هم همین طوره ،پس برادر من اگر ملاک انتفاد و طرفداری عقلانی باشد هر دو سوی ماجرا همیشه لازم بوده و هست، پس در راستای منافع ملی مطابق شرع مبین و فرهنگ غنی ایرانی اسلامی عقلانی و متفکرانه و نه متعصبانه و با در نظر گرفتن همه طیف هایی که فارغ از گرایشات دینی و سیاسی خودشون رو ایرانی میدونند انتقاد یا طرفداری کنید تا ایرانی سربلند باشد و دولت بعد بهتر از این دولت و همین طور تا ظهور بقیه الله اعظم انشالله
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
خیلی خوبه که گاهی فقط با یک پاراگراف نوشته میشه به ابعاد مغز نویسنده پی برد...از جمله آخر کاملا مشخصه که خیلی چیزا میدونی ولی.........
ناشناس
| Kazakhstan |
۱۵:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دولت نهم و دهم مملکت را ... و هیچ کس حق اعتراض ندارد و اگر کسی اعتراض بکنند برچسب خائن همدست با خارجیها ... دولت یازدهم هرچه ایراد دارد مردم قبولشان دارد چرا چون مردم با دل جان آمدند رای دادند قبولش دارند پس آقاییکه از دولت یازدهم ایراد میگیرید لطفا ...
امیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
... دست بردار هم نیستید...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
واقعا تو از روز جزا ترسی نداری؟ حرف نویسنده کاملا واقعی است. ... خودتان را پشت اصول گرائی مخفی کرده اید. ...
شاهد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
الان شما تحلیل ارایه کردین؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
هشت سال بدبختی برای این ملت کافی نیست؟؟؟؟ ای دوست ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
یکی نگفت حالا دفن این بابا چه فایده ای دارد؟
صادق
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
انحصار طلب تاكيد ميكنم انحصار طلب چون عقبه فكري شما 8 سال انحصار طلبي بود از طرفدارانت با امتياز مثبت مشخص است چقدر در اجتماع جايگاه مردمي داري
سیاوش
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
من یک اصفهانی هستم و یک ایرانی. کسانی باید از این موضوع دفن یک ایرانشناس آمریکایی در اصفهان ناراحت شوند که مخالف ایران و فرهنگ ایرانی هستند. چون این مرحوم که اتفاقا در جهت شناساندن فرهنگ و تمدن ایران در جهان تلاش و تحقیق کرده است. از همه مهمتر اینکه ایشون یک آمریکایی بوده که ایران را به جهان معرفی میکرده. یک ایرانی وطن دوست و واقعی باید از این تصمیم خوشحال بشه. پس در ایرانی بودن و ایراندوست بودن تو و امسال تو که این نامه را نوشتند باید شک کرد.
محسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
اولا اینکه خبرگزاری آفتاب چرا یاد گرفتی دلت‌ ها رو بکوبی ؟
دوما ربطی نداره که مقصر کی بوده الان مسئله اینه که دفن ایشون درست هست یا نه ؟
سوما ... ما ایرانی ها که فقط بلدیم ژست آدم های متفکر رو بگیریم اما نگاه نمی کنیم که همین امریکایی ها بخاطر بزرگ نشون دادن خودشون و خار کردن مردم ایران به صورت واقعا غیرقانونی از ورود نماینده ایران در سازمان ملل جلو گیری می کنن بعد ما میاییم از این آمریکایی به عنوان یک فرد وطن دوست تعبیر می کنیم
چهارما یه عده انگار تو مردم نیستن هنوز یک سال نشده طرفداران این دولت نصف شدن برای اثبات هم می تونی یه سر به قیمت های بازار بزنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
وااای امتیاز منفیهارو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
... احمدی‌نژاد با این کاره وفسادهای مالی بی سابقه در دولتش چرا محاکمه نمیشه جای تعجب داره بابک زنجانی وسعید مرتضوی نمونه ای از خروار فساد در دولت دهم است
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
خدا این فرد آمریکایی رو رحمت کنه و جایگاهی متناسب با اعمالش در اون دنیا بده که از دست بعضی ها راحت بشه . به زنده ها بچسبید باور کنید از یک مشت استخون مرده چیزی در نمی اد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
دفن افرادی مانند فرای در یک کشور نه تنها موجب شرمساری وخجالت یک ملت نیست بلکه به آن ملت آبرو واحترامی مضاعف در جهان میبخشد ملت ما به این امر واقف است . اما یک تعداد از افراد که متاسفانه فاقد ثبات فکری وبدتر از آن شخصیتی میباشند. حاضرند تا بدترین تصمیمات را بگیرند .یادتان باشد بخاطر کوره های آدم سوزی پس از سالهای بسیار هنوز تاریخ به زشتی از هیتلر یاد میکند .پس بدانید که میراث ... برای بازماندگان خود در دل تاریخ به یادگار خواهید گذاشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
امتیاز منفی فعلا بگیر ....
جبار
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
اولاً نظر ...جنابتان درج شد اینجا هم ... نیست فقط نظر سیل عظیم موافقان خودشون را که شکر خدا هیچوقت بیشتر از 3 نفر نیست درج کنند.
دوماً دوستان چرا در آغوش کشیدن مادر شهید هوگو چاوز رو نمی گید رسوایی برزیل مال ...
ناشناس
| Netherlands |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
بدشانسی آوردی نظرت رو منتشر کردن، منفی هاتو بشمار!
بنی آدم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
26
544
به نام خدا

من یک اصفهانیم و برای اثبات ایرنی و مسلمان بودنم و نشان دادن اینکه عاشق صلح و وحدت در سرتاسر عالم بشریت هستم و مضطر بر پایی حکومت جهانی امام عصر(عج) که بر پایه عشق و وحدت و یکتابینی است هستم با دفن ایشان در اصفهان موافقم .
بنی ادم اعضای یک پیکرند که در آفرینش زیک گوهرند (سعدی جهانی)
پاسخ ها
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
من هم اصفهانیم و متاسفم که نمایندگان اصفهان فرهنگی ، دچار بازی سیاسی هستند!
من و دوستانم مشکلی با دفن ایشان نداریم.
اتفاقا برایمان افتخار است که جهانیان انقدر به اصفهان احترام می گذارند
محمد درویش
| Germany |
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
جناب بنی آدم اصفهانی عزیز و نکته سنج میخوام بپرسم پس چرا اونموقع که عده ای ... ریختن تو مقبره و جولان دادن هیچ اصفهانی وطن پرستی جلو ... وای نستاد و جوابشون رو بده؟
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
.. راستي خاوري و زنجاني تو چه دوره تاريخي ايران به بار نشستند؟! شما ها كه ايران و ايراني رو نابود كردين نبايد پاسخگو باشين؟ بترسيد از عذاب خدا و آه بنده خدا
من
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
... فقط بلدن تو خونه هاشون و يا پاي اينترنت حرف بزنن، تو خيابون ولي كسي جرات نداره!
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
11
357
قربون برم خدا را یک بوم و دو هوا را - این ور بوم سرما را اون ور بوم گرما را اختمالا حضراتی که در حال حاضر به عنوان نماینده اصفهان اقدام به نامه نگاری نموده اند ...به خطر افتاده است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
بزرگوار چه زمانی دست از این خط کشی ها بر میدارید؟ فکر کنم دیگر فهمیده اید توهین کردن مشکلی از مملکت حل نمیکند!!!
ناشناس
|
Afghanistan
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
16
435
من یکی از مردم اصفهان هستم. به نمایندگی از خودم و بسیاری از دوستان و همکارانم می گویم که نه تنها مشکلی با دفن این خادم به فرهنگ ایران در اصفهان نداریم بلکه از آن حمایت میکنیم ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
خب شما ها هم برید اونجا تجمع کنید ....ببین چه به روز اون بنا آوردن آدم شک میکنه ...
ايراني
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بابا پس چرا نمي ريد اونجا تجمع كنيد و حمايت تون رو از اين كار نشون بديد ، نكنه منتظريد ما از تهرون بيايم اين كارو بكنيم!
بيژن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
12
302
با سلام در جواب نظر آقاي حسيني بايد بگم شما چشم را بر روي واقعيت بسته ايد. در مقابل تمام نابساماني هاي دولت قبل هيچ كس قدرت صحبت و انتقاد نداشت . دولت فعلي ويرانه ايي تحويل گرفته كه نياز به سالها وقت وممارست جهت آباداني دارد. لطف كنيد واقع بين باشيد. در دولت قبلي به آقاي فراي منزل تحويل شد ولي صداي كسي بلند نشد چه شده حالا در مقابل يك جسد بيجان ...اين نماينده به اصطلاح دلسوز ... . اينها نياز به پاسخگويي دارند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
13
340
مرده "جاسوس" خطر دارد یا زنده آن؟مشکل جسد فرای نیست مشکل منافع شخصی کسانی است که منافعشان در بحران تأمین می شود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
در همان مسکن مهری که دولت قبل به ایشان واگذار کرده دفنش کنند اونکه دیگه ملک شخصیش حساب میشه
ممد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
مشکل جسدبی جان فرای نیست مشکل ... کسانیه که ازش تقدیرکردن وکسانی که ازدفنش حمایت میکنن.هردوگروه برخسران هستید
امین
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
12
265
واقعا که!!!
کی میشه از این طرز تفکرا راحت شیم؟
یعنی مجلسیا عوض شن درس میشه؟
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
431
25
یا شما ها تعصب ملی و دینی ندارید یا فراموش کردید(مرگ بر امریکا)
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
دفن کسی که حداقل از جنابعالی بیشتر به این مملکت خدمت کرده و سالها کتاب و مقاله در مورد فرهنگ بالای ایران نوشته چه ربطی به تعصب ملی و دینی داره؟ این تعصب کورکورانه تا کی ادامه داره؟
احمد
| Japan |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
کاش تعصب را با شعور و فهم همراه می کردید . و تعصب کور که یادگار خوارج نهروان است را کنار می گذاشتید
پیمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
بله هر کسی مواف شما نباشد بی تعصب، بی دین، بی غیرت و خیلی چیزهای دیگه خوانده میشه!
ما به این الفاظ در جواب مخالفت با حرفهای امثال شما عادت داریم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
تعصب ملی یعنی من و دوستان باشم بقیه... و من ناراحتم از اینکه این خود به خود بجوشان هررزگاهی در دولت قبل کجا بودند که خبری ازشون نبود انگار 7 ماه نه ببخشید 7 سال مرخصی با حقوق رفته بودن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
شما هم یا علم ندارید یا تعصب علمتان را کور کرده
سام نژاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
این بنده خدا خیلی بیشتر از امثال من و تو به ایران وایرانی خدمت کرده.حالا یه وجب زمین در ایران آرزوش بوده ...
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
شما که میگی مرگ بر آمریکا... آمریکا اصلا" کجای دنیاست؟ می شناسی... تا حالا خودت با خودت راجع بش فکر کردی!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
شمایی که تعصب ملی داشتی مقایسه کن نتیجه عملکرد چندین سال گذشته تون رو با کشورهای همسایه .یقینا با حاکم بودن اینچنین تفکری وضع بدتر از این هم خواهد شد
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
حالا کی گفته تعصب داشتن خوبه که شما انقدر بخاطر متعصب نبودن ما آتیشی شدی؟تعصب و تحجر ابزار ادمایی که خرد و عقل ندارن.
حمید از اصفهان
|
Germany
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
7
166
بنده یک مسلمان مسلمانزاده هستم از زمان کودکی تاکنون شنیده ام واز طرف روحانیون ومومنین خیلی سفارش شده که کسی نباید پشت سرآدم مرده حرف بزنه خوب اگر این آفایون مسلمان تر از همه مسلمانان دنیا میگن این بنده خدا جاسوس بوده چرا در زمان حیاتش چنین ادعایی نکردن وتوسط مرادشان به این مرحوم ملک اصفهان راهم هدیه فرمودند خوب اشکالی نداره آدمیزاد بعضی وقتها اشتباه می کنه ولی من خواهشم ازین بندگان خالص و اسلام دوست وخداپرست این است که حداقل حالا که متوجه شدند قبلا در بی اطلاعی ویا خدای ناکرده درجهل بودند وحالا حقایق بر آنان آشکار گردیده و رله رستگاری خودشون وما ملت شهید پرور اصفهان را می خواهند رستگار کنند لطف ومرحمت کنند دلایل روشن و االبته واضح جاسوسی این بنده خدا راهم منتشر فرمایند وگرنه این جماعت ...حداقل هیچ گونه وکالتی برای صحبت کردن ودفاع و دلسوزی برای دین و وطن بنده ندارند و بدانند که دیگر حنای وا اسلامای این جماعت نزد مردم شریف ایران رنگی ندارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
اخه از زنده اش میترسیدند
حسن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
199
... متاسفم و یک سوال از آنها دارم چرا وقتی ریچاردفرآی زنده بود وبه قول خودشان جاسوس بود مراسم اهدای خانه برای ایشان داشتند ولی حالا از دفن میت ایشان میترسند؟ واقعا خدارا فراموش کردید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
120
واقعا این رفتارهای غیر اخلاقی و غیر فرهنگی عده ای که خود را نماینده اکثریت مردم شریف اصفهان میدانند غیرقابل قبول است. این مقاله بسیار گویا و روشن از رفتار دوگانه نمایندگان و ... و برخی افراد دلبسته به دولت قبل تحلیل کرده و این افراد باید برای رفتار خود دلیل موجهی ارادئه دهند. آنچه که بخوبی روشن است اینکه جریان مخالف دولت و کسانیکه آنها را هدایت میکنند فقط در پی حاشیه سازی و ایجاد بحران برای دولت هستند و دغدغه ی منافع ملی و حیثیت جمهوری اسلامی برای آنان بی معناست. از خدا میخواهیم که به آنان فهم و درک شرایط کشور را عطا نماید.
فلانیوز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
75
بعضیا دیگه زیادی تند میرن :)))
بابک
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
6
121
شاخص بورس مملکت تو یک هفته 5000 واحد!!!!!!!!!! سقوط کرده...کسی پاسخگو نیست..اونوقت سر جسد یه نفر اینهمه بلوا درست کردند.....نرود میخ آهنین در سنگ....
ناشناس
|
Netherlands
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
7
115
به نظرم مخالفت با دفن فرای تنها نشانگر نوعی عدم عقلانیت ما خواهد بود که نسبت به دوست و دشمن یک جور رفتار می کنیم.
پاسخ ها
سینا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
وقتی یه خونه بهش اهدا شد نیومد که چند صباحی زندگی کنه حالا وصییت برا دفن جسدش می کنه ؟!!!!
ahmad
|
Japan
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
5
142
یک نفر از حمله کننده گان به مقبره پروفسور پوپ همکار من است .... این آقا را در محیط کار همه به عنوان ... می شناسند . واقعا کارهایش عادی ... نیست. ...
چه کسانی عقبه این جریانات و راه اندازی این گونه افراد هستند که نام این حرکات را هم خودجوش نهاده اند. به عنوان یک اصفهانی از این اقایان تبری می جویم.
سپندار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
8
162
به یزدان که گر ما خرد داشتیم کجا این سرانجام بد داشتیم.و این نیز بگذرد.............
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
گل گفتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
دمت گرم حقمونه
اسدالله خان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
5
154
خیلی متاسفم برای نمایندگان اصفهان که دارند سرنا را از سر گشاده می‌زنند!!
پاسخ ها
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
خدا نگهدارشون باشه
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
7
115
بابا قبول مرگ بر آمریکا
اما شما بچه مسلمون نخوندین قرآن رو که به عهد خود وفاکنید
پیامبر و اهل بیت چقدر وفادار بودند به امانت داری و عهد با کفار
خدایا ... خسته شدم چقدر تحجر. اگه دشمن خونی هم هست وفای به عهد واجبه
پاسخ ها
حامد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
وفادار به عهد ! شما باهاش عهد بستی؟
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
نخیر دولتی باهاش عهد بست که روزی هزار مرتبه خودشو نماینده ملت ایران میدونه!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
9
212
لطفا اصفهانیها خوب و نازنین نظر خود را در مورد دفن فرای در اصفهان اعلام نمایند
موافق=+
مخالف=-
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
+
مختار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
موافق
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
+
علی
| United States of America |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
+
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
+
صابر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
اعتماد بنفست ما رو کشته
ناشناس
| Germany |
۱۱:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
+
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۳
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
+
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
2
149
نمایندگان مردم اصفهان؟؟؟؟؟
واقعا چنددرصد مردم اصفهان این حضرات رو به نمایندگی قبول دارن؟ اصلا کدوم یک از این ...نمایندگان و امضا کنندگان نامه مذکور، ارزش ذره ای از عظمت خدمات فرای به ایران و ایرانی و فرهنگ ایرانی رو واقعا میدونه و میفهمه؟؟؟؟
جهل تا کی؟تا کجا؟تا چه حد؟؟؟؟؟
پاسخ ها
پسر ایرونی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
خودتو معرفی کنید کدوم دانشمند یا استاد دانشگاه هستید؟
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
96
چرا پای دینو و مذهبو میارید وسط بابا دین و مذهب یک مسئله کاملا شخصیه انسان باشید تبری که شما برداشتید به ریشه دین می زنید کافران زمان پیامبر این کارو نمیکردند اونا رودر رو ابراز دشمنی میکردن شما هر... که میخواهید بکنید فوری پای دین و مذهبو میکشید وسط به فرموده امام حسین اگر مسلمان نیستید ازاده باشید
پاسخ ها
هانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
به قول دوستتون ایرانی، جهل تابه کی؟؟؟ این همه سال زندگی کردی و هنوز نمی دونی دین یعنی مسیر زندگی ؟؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
هانی جان : دین یعنی راهنمای مسیر زندگی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
75
آفتاب اينو بزار اول تيتر خبرت: آقا بياييد از مردم اصفهان رفراندم بگيريد ...بهترين راه‌حله..!! اگر بخواد عقايد و ارزش‌هاي كسي با دفن يك جسد زير سئوال بره بايد فاتحه اون عقايد و ارزش‌ها رو خوند..
اتفاقا اين اوج عقلانيت و احترام ايرانيان براي تفكرات هر انسانيست..حتي منتقدان آنها.
دوستان حالا مشكلات زنده‌هارو گذاشتيم كنار چسپيديم به مرده ها...واي خدايا تو چه قرني زندگي ميكنيم..
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
من موافقم این آقا اگه خودش وصیت کرده حتما دفن بشه ولی یه چیز جالب دیگه نظرمو جلب کرد به نظرات موافق و مخالف دقت کنید؟ اکثر قریب به اتفاق موافقن دفن بشه و اکثرشونم از درک پایین این ملت میگن اینکه تا کی تحجر؟متاسفم. شعورت کمه و .... من موندم ما اینقد آدمای با شعور دور و برمون ریختن چرا اینجاییم واقعا؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
76
من نمیدونم چرا ما ایرانیها اینطوری هستیم؟!!! در موردمون بد مینویسن میگیم عوامل استکبار و ..... خوب مینویسن میگیم جاسوس، اصلا چیزی نمینویسن میگیم بهمون حسادت میکنن.!!!1 بابا یه ذره منطق و عقلانیت هم خوب چیزیه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
76
اقای سالک و دیگر ان باچنتا رای خودتون رانماینده مردم اصفهان میدانیدهشت سال نکبت بار گذشته کجابودید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
مرخصی با حقوق ملت بیجاره که خدا از اهمال کاری گذشته شان نگذرد
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
امسال پر برکت!!!! برو برج 36 طبقه ی منهتن و بخر
مرتض
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
2
50
بابا خجالتی ... با این ... آخه مرده چه ضرری برای منافع ملی دارد کجا معلوم ... مملکت صاحب داره ...
پاسخ ها
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
منظورت چیه؟جاسوسا خطرناکن! یه وقت دیدی شبا که همه خوابن، مرحوم فرای از قبرش بلند شد راه افتاد تو شهر اصفهان جاسوسی کرد، اونوقت شما میای جلوشو بگیری!
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
55
هر ملتی باید قدرشناس خدمتگذارانش باشه، ایشون هم واقعا به این مرز و بوم خدمت کرده، شاید خیلی بیشتر از اونايي که ادعاش رو دارن یا داشتند،عمل به وصیت ایشون واقعا باعث افتخاره و نشان دهنده احترام این ملت به همه دوستدارانشه.
عبداله از اصفهان
|
Japan
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
60
آثار و فرهنگ غنی اصفهان را کسانی همچون فرای ها در جهان نمایان نمودند مردم شریف اصفهان برای این دانشمند از خداوند طلب مغفرت می نمایند
عمار صالحی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
45
سالهاست نخوردن و نپوشیدن و نداشتن و نخواستن و از صفات مومنی و سلوک شریعت .. و مراقبند که نشاید از بغل بادیگاردشان خدشه ای به وجود مبارکشان وارد آید ... . خودشان زنده و به رای مردم روشن اصفهان راهی مجلس شده اند و ردای وکالت پوشیده اند تا اینگونه از دفن جنازه‌ای جنایتی بسازند و از باستانشناسی جاسوس بسازند و بوقت تکمیل منافعشان که در مواقع بحرانیست .... که باز هم باشیم مانند سالهای گذشته و عقبتر و عقبتر و عقبتر که نکند خدای ناکرده گامی به جلو برداریم و به جا پای آقایان برسیم که ... چه برسد به تخریب گوری و نوشتن شعار به بدترین شکل بر روی دیوار جنازه‌ای که سالها به احترام خاکی که برای آن خاک خورد از خاک خودش دور بود بنا شده است.......ما دیگر نمیخواهم مردمان گذسته باشیم. دین ما روشن و ولایتمان به حق است. ما با افراط نیامده‌ایم و بر افراط بوده‌ایم.این مرام مذهب ماست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
58
بیچاره ... خاکش کنین هر کی فک کرد بده نمیره سر مزارش این چند نفرم بفرسین اثار هنریشونو از درو دیوار پاک کنن زشته به خدا نمارو خراب کردن
منصف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
32
17
من میگم هم کار دولت قبل اشتباه بود و هم کار این دولت
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
51
... با کسی که برای شناسوندن این مملکت زحمت کشیده چه آبروریزی که نمیکنند...الحق ... همه جا هست...اشکالش فرق داره. من که ایرانی الاصل نیستم.اما شماها که هستید چقدر بی‌تعصبید....این مرد زحمت شماروکشیده
مهرداد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
56
10
روزنامه نگاران برزیلی نام دیپلمات ح- غ و ۵۰ ساله اعلام کردند. آنها همچنین اعلام کردند این دیپلمات به عنوان مشاور حقوقی در سفارت ایران در برزیل خدمت می کند.
از این جور کارها در دولت و تدبیر و امید هم خواهیم تازه اول راه این دولت جوجه را آخر پائیز می شمارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
اینو راست گفت خداییش منفی ندین بهش دیگه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
2
47
باید دولت قاطعانه این افراد بهم زننده ارامش و منافع ملی را دستگیر کند ... تا کی این خوارج برای رضای خدا هر ... کنن کسی جلودارشان نیست. کم به مراجع و متدینین با چوب و پماق پریدن هیچکس هم به آنها کار نگرفت!!!حتما ادمای ... پشتشان است!!
یکی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
2
80
روزگار عجیبی است ، به زنده اش منزل هدیه میکنند ، و مرده اش را جاسوس می دانند !
احسان
|
Canada
|
۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
43
باید .... جای تاسف داره که .... کاش می گفت شیراز دفنش کنن
پاسخ ها
روحانی برشنه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
گل گفتی کاش نامایندگان شیراز با خانوادشون صحبت میکردن و میاوردنش شیراز دفنش میکردن.اون وقت ثابت میشد شیراز مهد تمدن و فرهنگه
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
66
اقا خداییش کی دیده تو امریکا یکی بنویسه مرگ بر ایران رو درو دیوار یا پرچم مارو اتیش بزنن یا اجازه دفن یه ایرانیو ندن
پاسخ ها
متین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
عوضش پولها مونو بلوکه می کنن برج منهتن و تگزاس و جاهای دیگه که مال ایران هست و قبضه می کنن به سفیرمون روادید نمی دن ... به صدام کمک مالی میکردن ...
جمشید
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
ایرانی تو هم حرفی زدیا؟؟؟مرگ بر ایران نمینویسن ولی ....به افغانستان حمله میکنن،به عراق حمله میکنن هرجا بخوان میتازن ملتشونم میگن زور داریم میتونیم حالا ... میره سوریه کمک میده ملت ما دادشون در میاد چراااا؟؟؟سیاست یعنی همین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
جمشید جان اینا که گفتی ایران توش نبودا ؟ بعدشم به ما زور میگن ما هم زور بگیم چرا بی حرمتی کنیم ؟ منم مثل شما ازشون خوشم نمیاد ولی با اقتدار بد کردن جوابشونو بدیم.
مروارید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
38
دوستان عزیز! من با دفن ایشان در اصفهان یا جاهای دیگه بحثی ندارم ولی فکر می کنم شرکت نکردن در انتخابات به ویژه مجلس، کارها را از این هم بغرنج تر می کند . موافق نیستین ؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
4
91
مردم عزیز اصفهان حواستان باشد در دوره بعدی مجلس به این نمایندگان رای ندهید .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
3
80
من فرای را نمی شناسم و مطمئن هسنم اقایانی که مخالفن نیز او را نمی شناسند فقط می خواهند ما را مسخر عام و خاص کنند
Hamid
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
10
بیچاره فرای، از ... ما خبر نداشت !
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۶
0
11
اين همه هياهو براي منحرف كردن افكار عمومي از چپاول و غارت بيت المال در ٨ سال گذشته هستش.
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
16
ایا فرهنگ وتمدن بزرگ ایرانی این است؟ که یک نفرکه کلی به ایران خدمت نموده وعاشق ایران بوده اینطور جوابش را بدهیم؟ ننگ بزرگ یعنی این ....؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
15
بدن بی جان فرای گیرم جاسوس هم بوده باشد خطری ندارد !!!!
آنچه برای کشورمان بسیار بسیار خطرناک است و بنیانهای کشور را فرو می‌ریزد ، افکار متحجر و واپسگرا و منفعل ... است .
سودابه محمدي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1
15
با سلام
قربون قلم نويسنده راست گفتي
اين اقايان نماينده عضو حزب ...هستند
به جاي اين ... فكري براي گراني و بيكاري جوانان و كم شدن سربازي اجباري و وضع ازدواج جوانان و فساد و فحشا كنيد تا كي پول.... خدايي هم ناظر داريم،
jam
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۴:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1
13
دیدیدکه فورادولت تاجیکستان اعلام امادگی برای دفن این شخص راکرده .متاسفم ازاین که یکسری فقط مسلمان بودن را یدک میکشند ولی هیچ کتاب دینی رانخوانده و حتی از ایین اسلام چیزی نمیدانندکه اسلام دین معرفت و انسانی میباشد همینها کشورمان را خراب کرده اند
مختار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
15
اين نمايندگان مشكلات مردم از قبيل بيكاري،آب وفعال نمودن پروژه هاي عمراني را برطرف كرده اند حالا دنبال بي آبرو كردن مردم شريف اصفهان بين جهانيان هستند بياييد درانتخابات بعد فعال شركت نماييم تا نمايندگان واقعي مردم بمجلس بروند0
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1
7
تحلیل های شما هم نشان جناحی بودن می داد.
ریچارد فرای جاسوس بود؟ می شود در این مورد توضیحاتی بیشتر ارائه دهید؟
ناشاس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
15
واقعا ... اصولگرایان.اقایان دیگر بس است.در عرض یک هفته وضع اقتصاد رو ویران کردین که تا هشت سال بعد هم سخت یشه جبران کرد ولی باز ادعاا دارین.یک کلام ملت به اعتدال و اصلاحات رای داده و تا اخر از دولت حمایت میکند.شما هم بهتر است افکار .. خود را تغییر دهید تا نزد مردم دارای احترام باشین!!!!!!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
11
آقایان مسئول! لطفا بجای همهمه درباره یک جسد به چند مورد لطفن فقط فکر کنید حالا عمل کردن پیش کش شاخص بورس سقوط کرده و خیلیها بیچاره شدند-ماشینهای فرسوده موجب بیماری و مرگ خیلی از هموطنها شده- ماشینهایی که دست مردم میدید از کیفیت بسیار پایینی برخوردار است .. وضعیت معیشت سخت و دشوار شده-هر شورای شهری اگه درست به شهرش نگاه کنه میبینه هزارتا مشکل حل نشده داره و...
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
14
با سلام
آقایان دقت داشته باشید که باید مسئله را از قبل دید چرا زمان حیات ایشان تقدیر و اهدا منزل هیچ ترس و اشکالی نداشت و هیچ کس سوالی نپرسید اما الان برای مرده ایشان ترس و اشکال پیش آمده چرا آنروز هیچ کس نگفت ایشان جاسوس است اما امروز فقط بدلیل تخریب دولت هزار تهمت میزنیم واقعا که جای تفکر دارد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
14
شمار را بخدا نگذاريد يك عده ... 8سال قبل كه به به و چه چه ميكردند با آبروي دين بازي كنند. كدام اصفهاني شريف اول اجازه دفن ميدهد بعد مقبره را خراب ميكنن جز طرفداران .....
بابا
|
Turkmenistan
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
11
من اصفهانی نیستم اما متاسفم از این نمایندهای مردم فهیم اصفهان که به جای تحلیل منطقی و روشن نمودن افکار مردم خود دنباله عده ای افراطی هستند و جرات و عرضه کوچکترین مخالفتی با عناصر تندرو را ندارند.
شریف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
12
2
ازقدیم گفتن برای کسی بمیر که برایت تب کند زنده مارا به مقر سازمان ملل راه نمی دهند اتهاماتی رابه ایشان می زنند دقیقا"لایق خودشان است حالا اینقدر برای این جاسوس مرده ناراحت نباشید این ایرانشناس جاسوس می خواهدبعداز مرکش بازهم جاسوسی کند حتما"می پرسی چه جوری . ببین اینها (جاسوسهای امریکایی)هروقت خواستند جاسوسی کنند یک نفر یاچند نفر را راهی ایران می کنند به بهانه فاتحه خونی . می فهمی من چی میگم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
10
ای کاش از همین مردم به قول ایشون غیرتی یک امتحان تاریخ و جغرافی از ایران بگیرن بخدا اگه یکیشون بدونن مساحت ایران چقدره یا بتونن 5تا سلسله ای که به ایران حکومت کردن را به ترتیب بگن حالا اینجور کاسه داغ تر از اش شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
چرا از مردم امتحان بگیرند ...از نمایندت ها امتحان بگیرند ...
محمد
|
Germany
|
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
12
اگر فراي آمريكايي وجاسوس اونها بود اينقدر ضربه به اسلام ومنش مسلمان نزده كه شما به ظاهر مسلمانها ضربه زديد مگه يه نفر مرده ميتونه چقدر منافع شما را تهديد كنه ميدونم كه شما وبچه هاتون از اين بحران تراشيها وخصومت كور وبي پايه ساختگي ميلياردرشديد ولي خوبه كه همه مردم شما را شناختند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
8
چرا دیروز که خونه به زنده ی این آدم میدادن حرف ... نمیزدین حالا به جسدش بهونه میگیرین ؟ واقعا که
علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
12
قطعامردم عزيز اصفهان در دوره بعدی مجلس به این نمایندگان رای نخواهند چرا كه اين نمايندگان ....والا در هشت سال دولت احمدي نزاد گوچكترين
اتتقادي به ان وضعيت اسفبار ميكردند.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
2
منظورتون همونی بود که گفتن ناشی از تفاوت فرهنگیست.....واقعا که ....
سید علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
5
0
میشه بگین منظورتون از اینکه آقای احمدی نژاد پول نفت را به حساب شخصی افراد واریز می‌کردند چیه؟به حساب چه افرادی؟ سند و مدرکی هم دارید؟ با تشکر...
غریبه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
12
0
شماها نه از سیاست سرتون میشه نه از دین و جامعه ی اسلامی بس دیگه نظر ندین....مگه بل خواجو قبرستونه که ما اشتباه رزیم شاهنشاهی لعنتی رو دوباره تکرار کنیم......برادران مسلمان و اصفهانی واقعا تاسف داره که از یه بنای ملی و تاریخی سو استفاده بشه
سید حسینی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
4
حالادیگرمردم می دانندکه کسانی که ازاحمدی نژادحمایت می کردن فقط فکرمنافع خودوجیبشان بودن نه عزت مملکت اگربعضی ازکارهای دولت قبل خوب نبود این که برای فرای احترام قائل بودازخوب احمدی نژداست واقعامتاسفم ... که ازجنازه این دانشمند می ترسنند این دیگه توجیه کارهای گذشته شان است بااین حرکات اصولی که ... برای انسانها قائل است به زیرسئوال رفت
یک ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
1
6
فقط باید افسوس خورد ... . خدا بیامرزه امام راحل را . تا وقتی زنده بود این گروه های تندرو جرات نداشتند اعتراضی کنند. باز خدا را شکر که رهبری پشت این دولت قرار داره و گرنه هر یک دقیقه یه ایراد برای دولت پیدا میکردند. آقایان برید در کنار سجاده هایتان از خداوند متعال طلب بخشش کنید و بزارید ما مردم ایران در این باطلاقی که شما و همفکرانتان در 8 سال گذشته درست کردید .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
10
این اولین بار نیست که عده ای به اجماع و نظر غالب تمکین نکرده و خود را قیم ملت بدانند. اما آنچه جای تامل بیشتر دارد یک ریاکاری در حال نهادینه شدن و فرصت طلبی افراد در هزینه از ارزشها در لوای احساسات و خلق چنین جنجالهایی برای ترقی است. به عقیده من دفن این آقا به هیچ وجه یک مساله در شان مجلسی که خود را نماینده ملت می داند و باید به حل مسایل کلان کشور بپردازد نیست!
مانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
10
اعتراضات اصفهان ازجنس اشغال سفارت انگلیسه...نه تنها خودجوش نیست بلکه قشون کشی خیابانی ... با اهداف صرفا سیاسیست...بانظرنویسنده موافقم
اکبری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۷
0
7
چرا زمانی که دختران جوان ایرانی در کشورهای عربی خلیج فارس به حراج گذاشته می شوند غیرت ملی و دینی کسی به جوش نمی اید ولی حالا با دفن یک ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
5
ok
جلال
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
9
میدونید دوستان!مشکل اینجاست که یه اکثریت عظیم مردم خاموش و سر بزیر و آرام ؛سر رشته امورات و زندگیشونو دادن دست یه گروه اقلیت ... ناآرام!مطمئنم که با این نظر،اکثریت ایرانیان موافقند!
ناشناس
|
United States of America
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
8
من فرای را نمی شناسم و مطمئن هسنم اقایانی که مخالفن نیز او را نمی شناسند فقط می خواهند ما را مسخر عام و خاص کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
8
من به عنوان یک اصفهانی با دفن ایشان در اصفهان کاملا موافقم،فقط سوال من از نمایندگان اینه تو این هشت سال این نمایندگان " با غیرت " کجا بودند وقتی که به ایشان خونه داده میشد و از زحماتشون تقدیر میشد، واقعا ...منافع ملی رو نابود کردید آبروی فرهنگ ایران رو دارید تو دنیا با این کارهاتون نابود می‌کنید. ای کاش بجای منافع شخصی کمی به فکر این خاک بودید و دست از تعصبات .... برمیداشتید تاریخ شما رو فراموش نخواهد کرد.
رضا امامی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
7
اگر این گروه خودرا نماینده اصفهان میدونند
کاری ندارد یک سازمان مسئول دولتی از مردم اینترنتی همه پرسی کنند .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
4
0
خوب این که راهکارش مشخصه البته اکر بر مر قانون پایبندند
یه استعلام از وزارت اطلاعات ، قوه قضاییه و دیگر نهادهای امنیتی که آیا آقای فرای جاسوس بوده یا خیر؟
نادر
|
United States of America
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
5
دولت یازدهم را با دل وجان دوست داریم ودولت یازدهم هیچ وقت بر خلاف مسائل مملکت گام بر نمیدارد.همواره هدفمندانه تلاش دارن. وما با اطمینان خاطر ه در راستای جمهوری اسلامی و بادیدگاه مقام رهبری ومصلحت ملت حرکت میکند
احمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
7
ﺁیﮐﺎﺵ ﺍﺟﺎﺯﻩ ﺩﻓﻦ ﺑﺪﻫﻨﺪ.ﭼﻮﻥ ﺑﻬﺘﺮبه ﺩﻧﯿﺎ بفهمانیﻡ ﻫﺮﮐﺲ ﺑﻪ ﮐﺸﻮﺭ ﻋﺰﯾﺰﻣﺎﻥ ﺧﺪﻣﺘﯽ ﮐﺮﺩﻩ ﻗﺪﺭ ﺷﻨﺎﺳﺶ هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
8
بهتر نمايندگان اول تكليف هديه ه9اي دريافتي از مرتضوي را روشن كنند بعد در باره يك جناز ه تصميم بگيرند
عیسی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
5
کسانی که مخالفن فقط به فکر منافع خودشون هستن
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
1
6
اقایان نماینده لطف کنید نماینده مردم باشید ...
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
0
14
چند سوال از مخالفان خاکسپاری این محقق بزرگ در اصفهان :
آیا یک خط از کتابهای ایشوت رو خوندن؟
آیا زنده یک آمریکایی یهودی جاسوس کثیفتر است یا مرده آن؟
دولت دهم به چه دلیل از او دعوت کرد به ایران بیاید؟
آیا زمانی که او در دولت قبل به ایران آمد آقای شریعتمداری به دنیا نیومده بود؟
آیا دهخدا بیشتر می فهمید یا حسین شریعتمداری؟
آیا شخصی که 70 سال ایرانشناسی کرده ایرانی تر است یا برادرانی ...
تبریزی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۸
4
15
ما آذربایجانیها با جان و دل دوست داریم این مرد فقید را در کنار شهریار دفن کنیم مرده این مرد بزرگ هم برای ما ارزش دارد و همیشه به خاطر زحماتش برایش فاتحه خواهیم فرستاد .روحش شاد و یادش گرامی باد. کاش ...
خسته از جهل
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
2
12
اگر توانستی فردی در حد و قواره ی ریچارد فرای تربیت کنی تا بعنوان ایرانشناس در مسیر تاریخ و فرهنگ این کشور پیر شود و بمیرد تعصب های شما را می پذیرم. آقایان اصفهانی بگذارید این ملت، با فرهنگ و تاریخ اصیلش در جهان معرفی شود. چرا با حرکات و رفتار ناشایستتان این ملت بزرگ و تاریخ دار و تاریخ ساز را بدنام می کنید. چرا در سالی که عنوانش فرهنگ است بی فرهنگی راه انداخته ایم.
قطره
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۹
0
5
امیدوارم روزی به سطحی ازشعور برسیم که بدون فحش وتوهین وتهمت ودروغ وفقط باحربه ادب ومنطق به دنبال پیشبرد اهداف خود باشیم.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
2
5
وای بر ما...
تفکرات کودکانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
10
اين جنازه يك جاسوسه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!اگه زير زمين اطلاعات بفرسته چطور بايد تعقيب بشه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
asghar
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
8
نمايندگان بايد همگام با دولت باشند.
اين نماينده ها قطعا در دور بعدي راي نمي اورند
esmaili
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
14
0
تا انجائی که من اطلاع دارم اقای فرای جاسوس سازمان سیا بوده که در پوشش فرهنگی در ایران فعالیت داشته چرا به این موضوع هیچ کس اشاره ای نمیکند ؟ حتی همسر وی هم به جاسوس بود نامبرده اعتراف کرده ! البته اگر سایت آفتاب نظر من را منتشر کند !!!!!
مسلمون بی ریش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
12
ولی خدائیش اینائی که دارن رو دیوار مینویسن ...رو دقت کردین (فقط از مسلمونی ریش دارن و بس ...) فقط و فقط زارع تخم کینه و نفرتند و ...
روح الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
10
بعضی ها هستن که خیلی ادعاشون میشه
منم همش میگم خدارو شکر خدا رزق و روزی رو نداد شما ها تقسیم کنید وگرنه خیلی ها از گشنگی مرده بوذن
دوستدار تاریخ ایران
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
1
15
نزدیک نیم قرن پیش هنگامی که بسیاری از ما نبودیم یا اگر هم بودیم کودکی بودیم که به سیب زمینی تیب دمینی میگفتیم ریچارد فرای کتاب گرانسنگ میراث باستانی ایران را نگاشت. این کتاب یکی از چندین کتاب فاخر این مرد در باره تاریخ ایران بزبان انگلیسی است. او فقط یک وجب خاک برای دفن در کنار زاینده رود میخواست و میخواهند آاین را هم از او دریغ کنند! واقعا که....
پاسخ ها
ایمان
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
درود بر تو شیرین گفتی
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
13
گذشته از اینکه برخی از مستشرقین و ایرانشناسان ممکن است جاسوس ویا بنفع دولت ومملکت خویش جاسوس بوده وباشند اما اگر این صنف آدمها نبودند ما کمترین اطلاع ودانشی از میراث گذشته خود نداشتیم یعنی ما بنحوی مدیون این ها هستیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
14
ازطرف شیرازیهای ایران دوست پیشهاد میکنم آقای فرای را در شهر شیراز و درجوار مقبره سعدی یا در باغ ارم یا درباغ قوام که مکانهای عمومی و درمعرض دید توریستهاست دفن نمایند و بزرگ منشی ایرانیان را بار دیگر به جهانیان نشان دهند.
پاسخ ها
سلیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
من پیشنهاد میکنم در زرین شهر کنار زاینده رود دفنش کنند هنوز هم آب داره
رجب
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
11
متاسفم
بعد ها تاريخ از ما ...به بدي ياد خواهد كرد.
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۰
0
6
روزگار عجیبیست
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
3
1
اكنون سال 1400 است دولت جديد بر سركار آمده و شروع به افشاگري دولت يازدهو دوازده نموده است . سرعت گذر زمان بسيار است
کر مونی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
0
7
مرده که جا سوسی نمکنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
15
0
دفن ريچارد فراي زمينه نوين سلطه امريكا برفكرايرانيان آينده خواهدبود
اونا بااين جوركارها به واقع مي خواهند نظم نوين جهاني(امريكايي)پايه ريزي كنند.
پاسخ ها
بهروز
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
بابا آمريكا شناس.....
ايران با وجود ... كه هيچ وقت پيشرفت نميكنه. يه سوال ميكنم ... جواب بده.آقا چند نفر استاد ايراني ميشناسيد كه توي دانشگاههاي آمريكا تدريس ميكنند يا رييس اداره و ارگاني توي آمريكا هستند؟ حال توي كشور خودمون يه دونه آمريكايي ميشناسي كه توي يه دانشگاه درس بده؟از خودت بپرس چرا.جوابش رو من بهت ميگم.چون اونجاييها براشون كار و سواد و شخصيت طرف مهم است و كاري به اعتقادات شخصي طرف ندارن ولي .... ما به تنها چيزي كه كار داره اعتقادات كه كي چه فكري داره و كي چه حرفي زده و كي چقدر محاسن بالا و پايينش رو تيغ نميزنه.اصلا سواد و علم و شخصيت توي كشور ما ...معني نداره......... حالا ... فكر كن و جواب منطقي بده
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
1
12
اصولگرايان 8سال مملکت دستشون بود ... صداوسيما، مطبوعات ....ابروبادومه وطوفان ازشون حمايت كردندتنهاهنرشون رساندن دلار900تومان به 3700تومان -رشدمنفي اقتصادي منهاي5وبيكاري 14درصدبودولي حالا 6ماه ازعمردولت گذشته انتظاردارندمملكت گل وبلبل شدوانتظارات مردم روفقط بالامي برند
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
1
14
بابا خوشا به غیرتتان ، ما به مرده آنها جاسوس می گوییم ، و انتظار داریم که آقای ابو طالبی را به عنوان سفیر بپذیرند و مخالفتی هم نکنند ، یه سوزن به خودت بزن یه جوالدوز به مردم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۱/۳۱
7
0
... یه مطلب به این بی ارزشی رو اینهمه کامنت گذاشتید و افتادید به جون هم.البته خودمم مثل شما!!! بابا بس کنید،... رها کنید به مسائل مهم مملکت توجه کنید. حال یا دفنش می کنن یا نه. بذارین مسئولین تصمصیم بگیرن. دفن شد بشه زمین به آسمون نمی رسه. نشد هم نشه اتفاقی نمی افته.
عباس
|
Kazakhstan
|
۰۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
7
چرا چهار نفر در نماز جمعه را افکار عمومی مردم اصفهان می دانید مردم اصفهان شماها را نماینده خود نمی دانند از طرف مردم اصفهان صحبت نکنید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
3
شک نکنید هر کس دنبال ایجاد بحران است منافعش به خطر افتاده و موفقیت آتی خود را در فراهم کردن شرائط بحران حال میداند اینها نه ارق دینی دارند نه ارق ملی خدا ..
حمید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
5
به نظرمن نویسنده حرف کاملا درست ومنطقی زده هست واما جای سوال هست برای من که هزارنفر مثلا مخالفت ادمهای تندرو که نمیشه اسمشو گزاشت مردم شهیدپروراصفهان که اقای سالک نماینده مجلس نام بردند بالای نود درصدموافق نظرنویسنده هستند کاراین اقایون تندروهم شرم اوره دولت بایدجلو این خودسرهاروبگیره
آریایی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
1
7
بیاریدش مازندران عالمیست زیباتر از اصفهان ..
هومن
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
10
من توصیه میکنم دوستان اول یه مقدار راجع به ایشان مطالعه کنند و بعد بیایند نظر بدند. من خودم دانشجوی تاریخ هستم. من میخوام بدونم این نمایندگان مجلس و این دوستانی که در اصفهان اقدام به اعتراض و اسپری پاشی به مقبره ی آرتور پوپ کردند چقدر ایشان و آقای فرای را میشناسند. اینها چقدر ایران شناسی و تاریخ ایران را می شناسند. چقدر خدمات ارزنده ی این خارجیها را به تاریخ ما میدانند. ایشان سالهای سال به تاریخ ما و زبان ما خدمت کردند و باعث آشنا کردن ملیت های مختلف با تا ریخ ما و زبان فارسی کردند و آیا حالا حق ندارند که در خاک ما دفن شوند؟ وا مصیبتا که این دوستان مثلا نماینده ی مجلس! درباره ی مرده ی دیگران نظر میدهند. من میخوام بپرسم که این نمایندگان مجلس برای ما ایرانیان و تاریخ ما چه حرکت مثبتی کرده اند؟
وای وای
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
6
واقعا عجب چیزی مشغول کرده ذهن ما را !
تازه اگر ورثه اش اجازه بدن جسدش اینجا دفن بشه من موافقم
افتخاریه برای ما ایرانی ها و قدر شناسیه ما رو نشون میده
یه بختیاری
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
0
6
میدونید بنزین لیتری چند میشه ! میدونید مواد غذائی چند میشه و هزاران؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟دیگر . واقعا" میدانید ؟!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۱
5
1
البته مطمینم که منتشر نمیکنید هر دو موضوع ننگ است سومیش هم در مصر تکرار شد ول چون اون خانومه رقاص با ... بود شما راحت از کنارش میگذری
حمیده
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
11
برای اولین بار خجالت می کشم بگم من یک شهروند اصفهانی هستم واقعا کارشون زشت وزننده بود این افرادانگشت شماربه مرده وزنده هیچ کس رحم نمی کنن.
یک شهروند ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۲
0
9
با سلام
این افراد که این نامه را نوشتند با این کارشان می خواهند به دنیا ثابت کنند که اگر فرهیخته ای پیدا بشود و فرهنگ و تمدن ایران را به دنیا معرفی کند نه تنها ازش به خوبی یاد نمی شود بلکه ممکنه مجازات هم بشود و کسی نباید ارزشها و فرهنگ ایران را مطالعه و پژوهش کند و به دنیا معرفی کند.
مریم
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
1
8
موضوع خوبیه برا فرافکنی...
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
4
اینها نمایندگان مردم نیستند بلکه نماینده افکار وجریانات خودشان هستند انشاء الله ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
6
0
ایرانشناس؟!!!!!! در امریکا ایران شناسی می کند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ لورنس هم خاورشناس یود ولی یک خاورشناس خائن از نوع جاسوسش. لطفا نظرات همین اقای فرای را در مورد ایران که در رسانه های آمریکایی مطرح می کرد رو بخونید بعد پابوسش بشین.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
3
چقدر زشته كه ... اينقدر ...نسنجيده حرف بزنند اگر شما ذره اي ديانت وراستي در كلام وعمل مي داشتيد در دولت قبل جلوي تقدير ودادن خانه به آقاي فراي را مي گرفتيد نه الان با ايجاد ژست وشوي سياسي عوام فريبي مي كنيد .مهم مليت فراي نيست رسالت اودر جهت شناساندن فرهنگ ايران بود واين خيلي ارزشمنده.
رضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
0
4
محمد على قاجار؟؟؟؟!!!!
یه ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۳
6
1
سلام به همه هموطنای عزیزم من دختریه جانبازشیمیایی هستم شماشایداون موقع که بابای من شیمیایی شودهنوزبه دنیانیومده بودیدولی من بودم ودیدم که بابای خوب ومهربونم باهمین بمبای ساخت غرب به این روزافتادکه دیگه دخترقشنگشونشناسه وبراش پدرکاملی نباشه اگه یه غربی بخوادبه ماهویت بده پس ابروی خانواده شهداوجانبازای جنگ چی میشه بیایدیه ایرانی سربلندباشیدمثل همیشه وسرهرچی به جون هم نیفتید اگه یه روزحرف دفاع ازمملکت باشه بایدکنارهم باشیم نه روبروی هم.
آرش
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
8
عزیزان من توجه کنید این آقا
1- ایران شناس بوده
2- فرهنگ ایرانی را معرفی کرده
3-در مورد ایران وایرانی کلامی بد نگفته
4- بخاطر علاقه اش به ایران این وصیت را کرده
5- دفن وی طبق وصیتش هیچ گونه ضرری به کسی نمی رسونه
حال این سوال پیش می آید که آیا ما با جلو گیری از دفن چنین فردی به جهان یان تفهیم
میکنیم که متمدن هستیم؟ یا خیر
مصطفی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
5
سلام- امام جمعه موقت محترم قلب کدام مردم جریحه دار شده!؟ شما مردم 3 میلیونی را نمی بینید و ... دست شما درد نکنه پیامبر اسلام (ص) حتی به یهود متعصب هم احترام میگذاشت وقتی بیمار شد دیدنش رفت و.... یعنی میدیدش اما شما هم کیشان خدتون را به شمار نمی آورید.- اینها بهانه ای است تا خداوند ما را بیازماید.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
2
سلام عليكم،هر چند از برخي اقدامات آقاي احمدي نژاد دل خوشي نداشتم،اما برخي كارهايش را هم بايدستود،مثل همين جرات وشهامتش درپذيرش دفن مرحوم "فراي" درايران، مثل ساكت كردن اين مجلس و بها ندادن به آن كه حتي نمايندگان جرات مخالفت با اورانداشتند، مثل و.... وحتي ....و....
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
3
1
دفن این آقا در ایران بعدا شر می شه-ببینم اگه آمریکا آمد و گفت محل دفن این شازده جزئی از خاک ماست چه می کنی ها-مثل ترکیه که محل دفن شاه سلیمان در سوریه رو جزئی از خاک خود می داند-و یا قبر ملکه استر در همدان شده یک مکان مقدس برا یهودیان دنیا که ایران نمی تواند براحتی در آن دست اندازی نماید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۴
1
3
این بابا مردشم که نمیتونه جاسوسی کنه حداقل شاید چهار نفر از خونوادش برا دیدنش اومدن اصفهان
از ایلام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
1
4
اصفهانی های ... اصلا این بابا رو بیارید توی شهر ما دفنش کنید!
امیر
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
1
6
واقعا مردم خسته شدن از این کارا به جایه این که به فکر مشکلات مردم باشن هر روز یه مصیبت جدید درست میکنن به خدا اینا نماینده مردم نیستن اینا فقط به فکر منافع شخصی خودشون هستن.اقای روحانی خواهشن ... ملتی که بهت رای داده تا اخرش باهات هست
reza
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۵
7
2
... احمدي نژاد هرچي بود ايرانو براي ايران ميخواست نه براي كسي ديگه
ستار
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
3
... چرا به بنده خدا مدال قهرمانی دادید حالا بعد از مرگش نامرادی میکنید واقعا هیچ انسان ... این کار رو نمیکنه بنظرم کار این نماینده ها ...
سید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۶:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
1
دروغ به این بزرگی مردم باور می کنند ،کسانی که در هشت سال اخیر اجازه کوچکترین اظهارنظر و انتقاد به سیاست‌های احمدی‌نژاد را نمی‌دادند
علی
|
United States of America
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
1
2
عجب از کسانی که در دولت قبل اصلا اظهار نظر نمی کردن تا چه برسه به انتقاد و الان فقط انتقاد می کنند
badri
|
United States of America
|
۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۶
0
1
موافقم باعث افتخار ما اصفهانيهاست .درود بر همشهريهاى با فرهنگ كه ارامگاه پرفسور پوپ را اين روزها گلباران كرده اند
از همشهريهاى محترم خودم خواهش ميكنم نام اين نماينده هاى امضا كننده نامه را به ياد بسپاريد تا در انتخابات اينده دوباره ما اصفهانيها ...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۷
0
0
کاش پیروان تندرو ... که معلوم نیست ... به چه صراطی مستقیم هستند کمی هم منافع ملی کشور را به اختلافات حزبی و شخصی مرجح می دانستند.
ناشناس
|
United States of America
|
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
1
به هر طریقی که می تونن می خوان دولت را تضعیف کنن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
موافق
بینام
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
منهم موافقم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
0
0
همه این سر و صدای این آقایان رد گم کنی است. روزی با دادن خانه به آن مرحوم خود نمایی و خبرسازی و البته حواس مردم را پرت می کردند و امرووز با جلوگیری از دفن ایشان. سر و صداها ی اینها سبب می شود مردم عادی حداقل نام فرای را بشنوند. عدو شود سبب خیر....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
من فكر ميكنم ... نمايندگان بايد كمي ...سنجيده فكر كنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۰۹
0
0
من که کارگرم و حرفهای سیاسی شما را نمی فهمم ولی خوب می فهمم که در دولت قبلی هر .. صبح که از خواب بلند میشد جرات نمی کرد به کشور و ملت ایران بی احترامی بکند و ... . و فقط سخنگوی شما از هر 10 مورد گاهی خیلی محترمانه فقط محکوم کند.
احسان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
این لحن صحبت تنها موید نظر مرحوم شعبان جعفری در مورد خصوصیات مردم است.
اقای احمدی نژاد منتخب مردم بود. کارهای بزرگی انجام داد. به خیلی از کارهایش انتقاد وارد است. این که بگوییم فلانی مقصر است برای رفع مسئولیت چیز خوبی است ولی کم کاری ما را جبران نمی کند.
در خصوص این قضیه هم باید به مخالفان توضیح داد و آنها را قانع کرد که همه مردم جهان آن طور که به ما یاد داده اند ضد خدا و اهل مفاسد نیستند. وگرنه مقبره فرای که هیچ ما روی اثار باستانی خودمان یادگاری می نویسیم یا در مقبره کوروش نارنجک می زنیم یا حتی به قبر ناصرالدین شاه قاجار بی احترامی می کنیم و ..... اما اگر کسی سئوال کند فرای یا هر کس دیگر جاسوس، تو برای کشورت چه کار کرده ای پاسخمان چیست?
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
به همان اندازه که پرفسور فراي براي معرفي فرهنگ ايراني نقش داشت، امروز مخالفان دفن اين مرد بزرگ در ايران در مخدوش کردن نام ايران در جهان نقش دارند
ali
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۰
0
0
هسر او گفته 70 سال پیش به عنوان ماموریت سربازیش در جنگ جهانی دوم وظیفه اش کسب خبر از نیروهای ارتش نازی در یکی از جبهه ها بوده است. در زمان جنگ هر کشوری نیروی اطلاعات و عملیات جهت ضربه زدن به نیروی مقابل دارد. واقعا به این میگن جاسوسی. دروغ خیلی بد است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۱
0
0
ایا ایران تنها کشوری که هیچ ثبات ندارد و مردمش ....فرنگ هستند می گی نه ؟ دوست دارند بشنوند در همه زمینه ها اولند اما...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۴
0
1
صداقت احمدي نژاد مي ارزد به همه چيز . شما كه از اعتدال مي گوييد چرا سرانش دارايي هاي خود را اعلام نمي كنند چرا چرا چرا
اشکان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۱۵
0
1
این دوستان آبروی ِکشور را می برند متاسفانه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۳/۰۲
1
0
هر دو اشتباه بود و هست. اشتباه ربطي به اين يا آن دولت ندارد.
مرتضی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۲
0
0
به نظرم تصویر مونتاژ شده است.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین