کد خبر: ۲۳۹۵۸۳
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۶

اهداف و برنامه های بازدید رییس جمهوری از منطقه آزاد چابهاراعلام شد

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اهداف و برنامه های بازدید رییس دولت تدبیر و امید از جنوب کشور به ویژه منطقه آزاد چابهار را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: به گزارش شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، اکبر ترکان سفر اخیر رییس جمهوری به جنوب کشور و منطقه آزاد چابهار را نگاه استراتژیک دکتر روحانی به توسعه سواحل جنوبی کشور دانست و تصریح کرد: توجه رییس جمهوری به مسائل استراتژیک از جمله توسعه سواحل جنوب کشور، رخدادهای بزرگی را برای کشور و این خطه به همراه خواهد داشت.



** الحاق چابهار به منطقه آزاد

مشاور رییس جمهوری با اشاره به موضوع الحاق چابهار به منطقه آزاد گفت: ا لحاق کامل شهر چابهار به منطقه آزاد یکی برنامه های مهم قابل طرح برای این منطقه و یک دستاورد بزرگ برای مناطق آزاد کشور در آینده ای نزدیک محسوب می شود.



** راه آهن چابهار

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی تصریح کرد: بررسی موقعیت و ارزیابی شرایط احداث راه آهن چابهار ـ زاهدان یکی دیگر از برنامه های سفر رییس جمهور به منطقه آزاد چابهار بود که امید است مسیر ساخت این خط ریلی که یکی از مهم ترین محورهای ریلی کشور به لحاظ تجاری و ترانزیتی مطرح است، محقق شود.

ترکان ابراز امیدواری کرد با سفر رییس جمهور به این منطقه سرعت احداث این خط آهن سرعت بهتری به خود بگیرد.

مشاور رییس جمهوری ادامه داد: چابهار مسیر جاده ای مطلوبی دارد و به مرکز و شمال کشور متصل است اما برای توسعه این بخش برنامه هایی همچون تکمیل محور چابهار به میلک در مرز افغانستان وجود دارد که امید است با تدابیر رییس جمهور بتوانیم دو بانده شدن این مسیر ترانزیتی مهم را در دستور کار قرار دهیم.



** ایجاد فرودگاه مشترک در چابهار

مشاور رییس جمهوری با اشاره به برنامه های شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای حل شدن مشکلات فرودگاه چابهار و برقراری خطوط پروازی بیشتر به این منطقه، از مشارکت ستاد کل نیروهای مسلح به دلیل ایجاد تفاهم برای ایجاد یک فرودگاه مشترک در منطقه قدردانی کرد و افزود: با اضافه شدن 400 هکتار به فرودگاه کنارک هم جوار با چابهار؛ امکان برقراری خطوط پروازی و ایجاد ارتباطات بیشتر این منطقه با تمام نقاط کشور فراهم خواهد شد.



** احداث مجتمع فولاد و پتروشیمی در چابهار

ترکان احداث دو مجتمع فولاد و پتروشیمی در چابهار را از دیگر فعالیت های جاری این منطقه عنوان کرد و گفت: این دو مجتمع آینده اقتصادی این منطقه را متحول می کند به نحوی که اشتغال، درآمد و رونق بیشتری را برای این منطقه به همراه خواهد داشت.



** الحاق بنادر کلانتری و شهید بهشتی به چابهار

دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی، الحاق اسکله های شهید بهشتی و کلانتری به منطقه آزاد چابهار را از دیگر برنامه های قابل طرح به رییس جمهوری در این سفر عنوان کرد و افزود: لایحه الحاق این اسکله ها به منطقه آزاد چابهار هم اکنون در مجلس شورای اسلامی ارائه شده که امید است به نتیجه مطلوب منجر شود.



** الحاق شهرهای آبادان و خرمشهر به اروند

مشاور رییس جمهوری افزود: برای الحاق شهرهای آبادان و خرمهشر به منطقه آزاد اروند نیاز به تصویب هیات وزیران بود که این اقدام با حضور رییس جمهوری عملی شد اما برای مناطق آزادی که لایحه ایجاد آنها به تصویب مجلس رسیده است، باید لایحه ای تنظیم کرد تا الحاق شهر چابهار به منطقه آزاد به مجلس شورای اسلامی ارائه شود.



** احیاء منطقه ویژه اقتصادی رامشار

ترکان گفت: در کنار دو بانده شدن محور چابهار به میلک افغانستان یک منطقه ویژه اقتصادی پیش بینی شده و در حال حاضر با عنوان منطقه ویژه اقتصادی فعالیت دارد که با تکمیل این محور فعالیت های این منطقه نیز گسترش خواهد یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین