کد خبر: ۲۳۹۶۷۱
تاریخ انتشار : ۲۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۶

تلاش مخالفان وزیر ارشاد برای گرفتن حرفی از آیت‌الله علیه فرزند

برخی برای برای تضعیف وزیر ارشاد حتی روی به سوی پدرش، آیت‌الله احمد جنتی آورده‌اند و با فشار به وی خواستار بیان حرفی علیه فرزندش شده‌اند. کاری که از سوی این گروه‌ها مسبوق به سابق بوده و بارها در برابر مخالفان خود از این روش‌ها استفاده کرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی نمایندگان مجلس نهم که مدت‌هاست شمشیر مخالفت خود با علی جنتی را از رو بسته‌اند، به هر بهانه‌ای به دنبال استیضاح این وزیر دولت اعتدال هستند. آن‌ها برای کشاندن وزیر ارشاد به مجلس بارها تلاش کرده‌اند و به وی کارت زرد نیز نشان داده‌اند؛ کارت زردی که واکنش رئیس‌جمهور را در پی‌ داشت و در دفاع از وزیر خود گفته بود از جنتی راضی است و «دولت او اصلاً از کارت زرد نمی‌ترسد.» اما این دفاع رئیس‌جمهور هم نتوانست مخالفان جنتی را از ادامه انتقادها منصرف کند.

به گزارش خرداد، وزیر ارشاد اگرچه برنامه‌ها و عملکردش مورد استقبال بسیاری از اهالی فرهنگ و هنر قرار گرفته است اما از همان ابتدای شروع وزارتش با انتقادهای برخی افراد و جریان‌های سیاسی مشخص مواجه شد. وی که معتقد است هنرمندان از دولت تدبیر و امید انتظار معجزه ندارند و فشارهای سیاسی در داخل و خارج را رصد می‌کنند، شاید این انتظار را نداشت که دیدار نوروزی‌اش با سیدمحمد خاتمی، رئیس‌جمور پیشین این مملکت‌ و دوست دیرینه‌اش بهانه‌ای برای مخالفانش باشد تا بار دیگر او را مورد هجوم انتقادهای خود قرار دهند و به مجلس احضار کنند.

گویا فرهنگ و هنر این مملکت و وزیر ارشادش قربانی کشمکش‌های سیاسی شده است. روزی وی را بخاطر توقیف نکردن برخی مطبوعات به مجلس احضار می‌کنند و زمانی دیگر به‌خاطر تذکر به برخی نشریات و توقیف «یاالثارات» و «9 دی» در رسانه‌ها و مجلس اصولگرا مورد انتقاد شدید قرار می‌گیرد. خلاصه اینکه مخالفانش از هر فرصتی برای مخالفت و حذف وی استفاده می‌کنند.

عمده‌ترین مخالفان و منتقدان وزیر دولت اعتدال و فرزند دبیر شورای نگهبان را می‌توان در گروه موسوم به جبهه پایداری مشاهده کرد. اکثر انتقادها و جوسازی‌هایی که علیه وزیر ارشاد انجام می‌شود، تحت تاثیر نمایندگان و افراد این گروه سیاسی است. کسانی که در سال‌های اخیر از نزدیکترین یاران محمود احمدی‌نژاد بودند.

 اما دلیل مخالفت‌های شدید و جوسازی‌های این افراد علیه علی جنتی چیست؟ واقعاً این افراد نگران فرهنگ و هنر کشور یا وضعیت مطبوعات و رسانه‌ها هستند که این‌گونه در مقام مخالفت و انتقاد از وزیر ارشاد گوی سبقت را از همدیگر ربوده‌اند و گاهی نیز به تخریب و تهمت به وی روی می‌آورند یا پای منافع جناحی در میان است؟  

 براساس شنیده‌ها این افراد برای برای تضعیف وزیر ارشاد حتی روی به سوی پدرش، آیت‌الله احمد جنتی نیز آورده‌اند و با فشار به وی خواستار بیان حرفی علیه فرزندش شده‌اند. کاری که از سوی این افراد و گروه‌ها مسبوق به سابق بوده و بارها در برابر مخالفان خود از این روش‌ها استفاده کرده‌اند.

 برخی بر این باورند که یکی از عمده‌‌ترین دلایل مخالفت‌های نمایندگان حامی جبهه پایداری در مجلس با وزیر ارشاد، بالا بردن هزینه رد صلاحیت احتمالی‌ آن‌ها در انتخابات آتی مجلی شورای اسلامی است. تحلیلگران معتقدند که این افراد با فشار و فضاسازی علیه وزیر ارشاد، می‌خواهند این مسئله را در افکار عمومی جای بدهند که اگر در انتخابات مجلس دهم رد صلاحیت شدند بخاطر مخالفت‌ها و انتقادهایشان از فرزند دبیر شورای نگهبان بوده است. بنابراین از هر بهانه‌ای برای تخریب وزیر ارشاد نهایت بهره را می‌برند وگرنه چه دلیلی داشت که از میان همه دولتمردانی که در ایام عید به دیدار خاتمی رفته‌ بودند، این افراد انتقادهای خود را تنها متوجه وزیر ارشاد بکنند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین