کد خبر: ۲۳۹۷۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

تست موفق تصویربرداری از مرزها با بالن‌

فرمانده مرزبانی کشور از موفقیت رزمایش «اقتدار 3» در دستیابی به سناریوهای از پیش تعیین شده خبر داد و گفت: «اقتدار 3» تهدیدی برای همسایگان ایران ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سردار حسین ذوالفقاری امروز صبح در محل برگزاری رزمایش «اقتدار3» در جمع خبرنگاران اظهار داشت: رزمایش «اقتدار 3» در دستیابی به اهداف و سناریوهای از پیش تعیین شده خود موفق بوده است.

ذوالفقاری تصریح کرد: در روزهای گذشته در این رزمایش سلاح‌های مختلف و نوینی در یک رزم رو در رو با دشمن فرضی آزمایش شده که تولید داخل بوده و حاصل خلاقیت و تلاش نیروهای ایرانی بوده‌اند.

فرمانده مرزبانی کشور حفظ آمادگی و اقتدار همیشگی نیروهای مرزبانی کشور در منطقه را از دستاوردهای این رزمایش عنوان کرد.

به گفته وی، ایمن‌سازی خودروهای گشتی مرزبانی با همکاری شرکت‌های سازنده و آزمایش موفقیت‌آمیز بالن‌هایی که تصاویر آنلاین را از نوارهای مرزی کشور مخابره می کنند را از جمله دست‌آوردهای دیگر این رزمایش اعلام کرد.

وی با اشاره به استقرار دو بالن آزمایش شده در منطقه برای ارسال تصاویر نقاط  مرزی غرب کشور، گفت: برای کنترل مرزهای شرقی کشور نیز از همین بالن ها استفاده خواهیم کرد.

ذوالفقاری خاطرنشان کرد: خودروهایی ایمن‌‌سازی شده گشتی مرزبانی که در این رزمایش مورد آزمایش قرار گرفتند نیز در برابر آتش اشرار در مناطق مرزی بسیار مقاوم هستند.

وی با اشاره به تدارک زیرساخت‌های فیزیکی برای اجرای این رزمایش از 6 ماه گذشته، اذعان داشت: تمام امکانات موجود را با همکاری پس از پایان رزمایش در اختیار کاروان‌های راهیان نور قرار خواهیم داد.

فرمانده مرزبانی کشور یادآور شد: مراسم رژه نیروهای مرزبانی و سناریوی اختصاصی به‌صورت عینی در ارتفاعات محل رزمایش امروز برگزار می‌شود.

ذوالفقاری هدف از اجرای رزمایش «اقتدار 3» را نمایش اقتدار نیروهای مرزبانی کشور دانست و افزود: این رزمایش حاوی پیام صلح برای کشورهای همسایه بوده و هیچ تهدیدی برای آنان محسوب نمی‌شود.

به گزارش فارس، گفتنی است، رزمایش «اقتدار 3» با حضور 80 گروهان مرزبانی از استان‌های کرمانشاه، خوزستان، ایلام، کردستان و آذربایجان غربی با رمز «یا فاطمه زهرا (س)» از 24 فروردین ماه در منطقه عمومی قصرشیرین آغاز شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین