کد خبر: ۲۳۹۷۷۹
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۷

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده: به ابوطالبی اجازه ورود نمی دهیم چون در سفارت ما گروگانگیری کرده

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا با تأکید بر مواضع پیشین دولت واشنگتن در عدم صدوی ویزای نماینده دائم ایران در سازمان ملل بار دیگر تصریح کرد که امکان صدور ویزا برای وی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جین ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، در کنفرانس خبری روزانه خود و در پاسخ به سؤالی درباره نامه ارسالی ایران به کمیته روابط با کشور میزبان سازمان ملل گفت: "همانگونه که گفتیم می‌توان اقداماتی را انجام داد و ایرانی‌ها نیز اشاره کرده‌اند که نامه‌ای به کمیته روابط با کشور میزبان ارسال کرده‌اند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه گفت: "اما ما به سازمان ملل و دولت ایران اعلام کرده‌ایم که این ویزا را صادر نخواهیم کرد. این امر تغییری نیافته است. ما به صورت علنی و خصوصی اعلام کرده‌ایم که این انتخاب قابل پذیرش نیست."

جین ساکی در اشاره به نقش ابوطالبی در جریان تسخیر سفارت آمریکا در تهران گفت: "نمی‌خواهم در مورد اینکه ما درباره نقش وی در بحران گروگان‌گیری چه می‌اندیشیم وارد جزئیات شوم، وی خود اعلام کرده که در این قضیه دست داشته است. و با توجه به نقشی که در رویدادهای سال 1979 داشته، که به وضوح برای مردم آمریکا اهمیت بسیاری دارد، اعطای ویزای آمریکا به وی غیرقابل پذیرش است. و این پیامی است که ما با وضوح تمام به سازمان ملل و همچنین دولت ایران منتقل کرده‌ایم."

به گزارش تسنیم، در پی عدم اعطای ویزا به حمید ابوطالبی، نماینده پیشنهادی ایران در سازمان ملل، توسط آمریکا، مقامات کشورمان با تأکید بر اینکه جایگزینی برای وی وجود ندارد نامه‌ای را به کمیته روابط با کشور میزبان سازمان ملل ارسال کرده و خواهان تشکیل جلسه این کمیته برای بررسی موضوع شدند.

استفان دوجاریک، سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد ضمن تأیید دریافت نامه‌ ایران توسط کمیته روابط با کشور میزبان اعلام کرد که این کمیته روز 2 اردیبهشت نشستی را برای بررسی موضوع عدم ارائه ویزا به نماینده ایران در سازمان ملل، برگزار خواهد کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین