کد خبر: ۲۳۹۸۳۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳

جزئیات سقوط جرثقیل بزرگترین سکوی نفتی ایران در دریای خزر

مدیر عامل شرکت نفت و گاز خزر با تشریح جزئیات یک حادثه نفتی در سکوی امیرکبیر ایران در آب های عمیق دریای خزر، اعلام کرد: جرثقیل سکوی نفت ایران در دریای خزر سقوط کرد.
آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: با ادامه حفاری دومنی حلقه چاه اکتشافی و توصیفی ایران در آب های عمیق دریای خزر توسط سکوی عظیم و نیمه شناور امیرکبیر، یکی از جرثقیل های این سازه غول پیکر سقوط کرده است.

علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت و گاز خزر با بیان اینکه سقوط جرثقیل سکوی امیرکبیر هیچ خسارت جانی و مالی به همراه نداشته است، گفت: این جرثقیل اسفند ماه سال گذشته در ساعت دو بامداد سقوط کرده است.

این مقام مسئول با اعلام اینکه فعالیت حفاری سکوی امیرکبیر با گذشت 48 ساعت پس از سقوط جرثقیل از سر گرفته شده است، گفت: حدود 120 نفر از متخصصان، کارگران و کارشناسان در سکوی امیرکبیر مستقر هستند که این حادثه منجر به حوادث دیگر جانی و مالی نشده است.

به گفته او با توجه به اینکه ساعت 2 صبح افراد در محدوده سقوط بوم سکوی امیرکبیر نبوده ضمن آنکه خسارتی به لوله ها و تاسیسات وارد نشده است.

علی ماجدی معاون امور بین‌الملل وزارت نفت پیشتر با بیان اینکه در حال حاضر فعالیت در حوزه آب‌های عمیق دریای خزر یکی از اولویت های کاری صنعت نفت ایران است، گفته بود: دانش حفاری در آب‌های عمیق تنها در انحصار تعداد معدودی از کشورها جهان استایران در میان کشورهای منطقه خاورمیانه تنها کشوری است که به فناوری حفاری در آب‌های عمیق دست یافته است.

علی اصولی مدیرعامل شرکت نفت خزر هم اسفند ماه سال گذشته با اشاره به حفاری دومین چاه توسعه‌ای ایران در موقعیت میدان گازی سردار جنگل در آب‌های عمیق دریای خزر، گفت: پس از انجام مطالعات و اثبات وجود 46 ساختار هیدروکربنی در دریای خزر سال گذشته ایران در این منطقه ذخایر جدید نفت و گاز طبیعی کشف کرده است.

برآوردها نشان می دهد در این بلوک اکتشافی حدود 8 تا 10 میلیارد بشکه ذخایر نفت خام وجود دارد که با توجه به ادامه فعالیت‌های اکتشافی در مورد حجم دقیق ذخایر نفت این بلوک در شرایط فعلی نمی توان اظهار نظر کارشناسی انجام داد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین