کد خبر: ۲۳۹۸۷۳
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱

روحانی: دولت برای رفاه مردم سیستان و بلوچستان اقدامات جدی انجام خواهد داد

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود در جمع مردم چابهار، معضل بیکاری را در کشور و از جمله در استان سیستان و بلوچستان مهم دانست و گفت: در رتبه اول توسعه کشاورزی استان مدنظر ماست و در این زمینه تلاش خواهیم کرد از آب هایی که در این استان وجود دارد استفاده بهینه شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی افزود: کار بزرگی که انجام خواهد شد برنامه آبیاری تحت فشار برای کل استان و همچنین آبیاری با بهره وری کامل از طریق خطوط انتقال آب به وسیله لوله در منطقه شمال این استان است. در این باره ۴۶ هزار هکتار زمین برای آبیاری تحت فشار در برنامه است که سال ۹۳ و ۹۴ این برنامه ها محقق خواهد شد.

رییس جمهوری با بیان اینکه برای گاز، بهره وری آب، معادن، ایجاد پتروشیمی در ایرانشهر و چابهار، تثبیت شن های روان و اقدامات زیست محیطی برنامه های خوبی در این استان داریم، اظهار کرد: همه این برنامه ها اعلام شده و امروز در شورای اداری استان هم اعلام خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، دکتر روحانی با بیان اینکه برای شهرستان های مختلف این استان ۸۸ برنامه در سال ۹۳ و در ۶ ماهه اول سال ۹۴ مدنظر قرار گرفته است، افزود: همه این برنامه ها امروز در شورای اداری استان اعلام خواهد شد.

رییس جمهوری اضافه کرد: برای رفاه مردم عزیز استان از جمله منطقه چابهار اقدامات جدی انجام خواهیم داد و در سال جاری و سال ۹۴ شاهد تحول در بخش های مختلف، از جمله توسعه گردشگری به ویژه در منطقه چابهار خواهید بود.

دکتر روحانی افزود: برای توسعه گردشگری نیازمند سرمایه گذاری هستیم و زمینه های لازم را برای سرمایه گذاری بخش خصوصی آماده می‌کنیم.

رییس جمهوری در ادامه سخنان خود با بیان اینکه مرزهای ایران باید وجب به وجب به فرصت تبدیل شود، اظهار کرد: با کمک شما مردم به جای اینکه در مرزهای این استان شاهد قاچاق کالا و مواد مخدر باشیم، شاهد تجارت و توسعه اقتصادی در سراسر مرزهای شرقی و جنوبی این استان خواهیم بود.

دکتر روحانی اضافه کرد: استانی که هزار و ۲۰۰ کیلومتر مرز زمینی و حدود ۳۰۰ کیلومتر مرز دریایی دارد، یعنی آمادگی، ظرفیت و پتانسیل لازم را برای توسعه خود و حتی کمک به توسعه ملی دارد.
رییس جمهوری در پایان به وجود فرودگاه نظامی در کنارک اشاره کرد و گفت: طبق مذاکراتی که انجام شده، برای تامین نیاز فرودگاهی منطقه مقرر شده است فرودگاه نظامی کنارک توسعه یابد و به فرودگاهی بین المللی تبدیل شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین