کد خبر: ۲۳۹۸۸۴
تاریخ انتشار : ۲۷ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۶

سرکرده القاعده در یمن وعده حمله به آمریکا داد

سرکرده شاخه القاعده در یمن در یک فیلم تازه منتشر شده ویدئویی وعده حمله به آمریکا داد.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به‌ گزارش ایرنا به نقل از رویترز از دبی، این فیلم ویدئویی ظاهرا گروهی از اعضای القاعده را درحال جشن گرفتن به مناسبت فرار زندانیان از زندانی در صنعا نشان می دهد. 

مهاجمان عضو القاعده چندی پیش با کار گذاشتن بمب و حملات نارنجکی و گلوله ای به زندان اصلی شهر صنعا، زندانیان را فراری دادند. 

ˈناصر الوحیشیˈ سرکرده شاخه القاعده در یمن در فیلم ویدئویی منتشر شده اظهار داشت: نباید فراموش کنیم که همیشه با بزرگترین دشمن در حال مبارزه هستیم. 

ˈعبدالرزاق الجمالˈ روزنامه نگاری که با اعضای القاعده در شبه جزیره عربی مصاحبه کرده است، اعلام کرد که این فیلم ویدئویی بزرگترین گردهمایی نیروهای القاعده در یمن را به نمایش می گذارد.

وی به رویترز گفت: حدود 400 نفر در فیلم دیده می شوند، هرچند این تعداد کل اعضای این گروه نیستند، از اینرو این گردهمایی موید دستیابی القاعده به نفوذ و قدرت است. 

القاعده در شبه جزیره عربی که در سال 2009 تشکیل شد، به اهداف نظامی، گردشگران و دیپلمات های غربی در یمن حمله کرده است.

در همین حال، شماری از شخصیت های مظنون به عضویت در گروه القاعده در شبه جزیره عربی از جمله ˈانور العولقیˈ در حملات هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی کشته شده اند. العولقی که متولد آمریکا بود، به ارتباط با توطئه بمب گذاری در یک فروند هواپیمای مسافربری عازم دیترویت در سال 2009 و هواپیماهای باری آمریکا در سال 2010 متهم شد. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین