کد خبر: ۲۳۹۸۹۲
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۰:۱۴

علی جنتی: عدالت فرهنگی را در دستور کار خود داریم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه مشکل فرهنگی استان سیستان و بلوچستان کمبود و یا فقدان فضاهای فرهنگی و هنری است، گفت: عدالت فرهنگی را در دستور خود داریم و این به معنای کمک کردن بیشتر به توسعه فرهنگی است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، «علی جنتی» عصر سه شنبه پیش از شروع مراسم دیدار رییس جمهوری با ایثارگران و منتخبین استان سیستان و بلوچستان این مطلب را در جمع خبرنگاران بیان کرد.

وی که به همراه کاروان تدبیر و امید به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است، صبح امروز سه شنبه دیداری با نویسنده ها، هنرمندان و اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه داشت و این باره گفت: جلسه بسیار خوبی بود که هدف اصلی آن آشنایی با اصحاب فرهنگ و هنر استان و آشنایی با مسائل و مشکلات آنها بود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، ادامه داد: در استان سیستان و بلوچستان سرمایه های انسانی بسیار خوبی داریم و در جشنواره های مختلفی که در تهران اجرا شد، شاهد عرضه تولیدات خوب فرهنگی از سوی برگزیدگان استانی بودیم.

«جنتی» با بیان اینکه مشکل اصلی فرهنگی در استان سیستان و بلوچستان کمبود و یا فقدان فضاهای فرهنگی و هنری است، اظهار داشت: این بخش نیز همچون بخش های دیگر استان از محرومیت برخوردار است و باید توجه ویژه ای به آن شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه سیاست کلی دولت نسبت به سیستان و بلوچستان و استان های محروم تقدم در تخصیص اعتبارات است ، تصریح کرد: در حوزه فرهنگ و هنر این سیاست را دنبال می کنیم.

«جنتی» در پاسخ به این سوال که برنامه شما برای ساخت فضاهای فرهنگی چیست، گفت: «در زمینه فعالیت های عمرانی و ساخت فضاهای فرهنگی دولت با مشکلات و محدودیت هایی مواجه است.»

وی خاطر نشان کرد: در زمینه فعالیت های جاری هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه همچون چاپ و نشر کتاب، ساخت فیلم و یا کمک به بعضی سایت های هنری قابل انجام است.

«جنتی» اضافه کرد: «ایجاد فضای فرهنگی در چارچوب پروژه های عمرانی می گنجد و دولت در این زمینه محدودیت هایی دارد از این رو نمی توان به راحتی قول ساخت این فضاها را بدهیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین