کد خبر: ۲۳۹۹۲۹
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۲

حمله جدایی‌طلبان حامی روسیه به یکی از پایگاه‌های وزارت کشور در اوکراین

پایگاه خبری اینترفاکس امروز (پنجشنبه) اعلام کرد، جدایی طلبان حامی روسیه نیمه شب به پایگاه گارد ملی اوکراین، که یکی از زیر مجموعه‌های وزارت کشور است، حمله کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت کشور اوکراین اعلام کرد، در تیر اندازی که نیمه شب در شهر "ماریوپل" واقع در کرانه دریای "آزف" صورت گرفت سه تن از جدایی‌طلبان حامی روسیه کشته شدند.

بر اساس گزارش‌های اولیه، سه تن از جدایی‌طلبان کشته، 13 تن زخمی و 63 تن دیگر بازداشت شدند.

پایگاه خبری اینترفاکس افزود: پس از آنکه جدایی طلبان حامی روسیه تلاش کردند تا به این پایگاه حمله کنند، این تیراندازی صورت گرفت. این رویداد نیمه شب آغاز و اوایل صبح امروز پایان یافت.

وزارت کشور پیشتر در بیانیه‌ای گفت: گروهی از معترضان مسلح به این پایگاه آمده و از نیروهای گارد ملی خواستند از قیام آن‌ها علیه دولت جدید حامی غرب اوکراین حمایت کنند.

در ادامه این بیانیه آمده است: هنگامی که این گروه از متفرق شدن امتناع کرده و تلاش کردند تا وارد این پایگاه شوند، نیروهای گارد ملی تیرهوایی شلیک کردند.

جدایی طلبان حامی روسیه ساختمان‌های دولتی در دست کم 10 شهر شرقی اوکراین را تصرف کردند. دولت اوکراین اعلام کرده که این حملات از سوی ماموران روسیه طراحی شده است.

شهرداری ماریوپل، در حال حاضر تحت کنترل جدایی طلبان حامی روسیه است.

روسیه می‌گوید، این حملات اعتراض روسی زبان‌های اوکراین نسبت به دولت جدید این کشور است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین