کد خبر: ۲۳۹۹۴۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۸

نشست ویژه اوکراین در ژنو با برگزاری دیدارهای دو جانبه آغاز شد

خبرگزاری آلمان ( د.پ.آ) در خبری از ژنو از آغاز نشست ویژه اوکراین در این شهر خبر داد و نوشت:در مرحله ابتدایی این نشست که با هدف تلاش برای پایان دادن به بحران اوکراین و کاهش تنش ها در منطقه تشکیل شده است،شرکت کنندگان در دیدارهای دو جانبه مواضع خود را مطرح می کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش ایرنا، این رسانه آلمانی در خبر خود از آغاز نشست ویژه اوکراین در ژنو می افزاید : وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه و اوکراین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی در نشست امروز خود ابتدا با برگزاری نشست های دو جانبه سعی در نزدیک کردن دیدگاه ها و طرح مواضع خود در مسیر تلاش برای پایان دادن به بحران اوکراین هستند.

براساس این گزارش امروز همچنین قرار است نشست چهارجانبه ای بین جان کری، سرگئی لاوروف، کاترین اشتون و همچنین وزیر امورخارجه اوکراین تشکیل شود تا طرفین با تبادل نظر در این نشست به راهکار عملی مورد نظر برای جلوگیری از افزایش تنش ها و در نهایت پایان دادن به بحران اوکراین دست یابند.

این رسانه آلمانی همچنین درگزارش خود به نقل از محافل دیپلماتیک نزدیک به هیات های شرکت کننده در نشست ژنو نوشت: طرف اوکراینی قرار است در خلال مذاکرات و طرح دیدگاه های خود پیشنهاداتی را در مورد مد نظر قرار دادن خواسته های اقلیت روسی ساکن در اوکراین مطرح کند.

براساس این گزارش، هیات اوکرانی به سرپرستی وزیر امور خارجه این کشور همچنین تصمیم دارد در نشست چهارجانبه اسنادی خود را از نقش مسکو در انجام عملیات مسلحانه تجزیه طلبان حامی روسیه در مناطق شرقی اوکراین ارائه داده و پایان دادن به این اقدامات را درخواست کند.

نشست ویژه ژنو درمورد اوکراین درحالی امروز با حضور وزیران امور خارجه آمریکا، روسیه و اوکراین و همچنین مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپایی برگزار شده است که غربی ها نسبت به شکست احتمالی آن هشدار داده اند.

فرانک والتر اشتاین مایر وزیر امور خارجه آلمان که برگزاری این نشست را مقدمه ای برای تشکیل گروه تماس بین المللی برای حل سیاسی بحران اوکراین قلمداد می کند روز گذشته در اظهاراتی نسبت به شکست احتمالی نشست ژنو و ناکامی در تحقق اهدافش هشدار داده بود.

در همین رابطه کاخ سفید نیز اعلام کرده که اگر مذاکرات ژنو شکست بخورد،آنها خواستار تشدید تحریم های علیه مسکو خواهند بود.

ˈگرنوت ارلرˈ هماهنگ کننده امور روسیه در دولت آلمان نیز روز پنج شنبه در گفت و گو با شبکه تلویزیونی ZDF، از دولت روسیه خواست با نمایندگان دولت موقت اوکراین وارد مذاکره شده و با فاصله گرفتن از هر نوع خشونت در این کشور از افزایش تنش ها جلوگیری کند.

این مقام آلمانی خاطرنشان کرد:یکی از دلایل مهمی که این بحران هنوز به پایان نرسیده این بوده است که روسیه به صورت روشن و شفاف با اعمال خشونت در مناطق شرقی اوکراین مخالفت نکرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین