کد خبر: ۲۳۹۹۹۱
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۵۱

اخراج یک سوم زنان در بازگشت از مرخصی زایمان/ ثبت نام بیمه همگانی از اول اردیبهشت

تامین امنیت غذایی محرومان، پرداخت 750 میلیارد تومان مطالبات سازمان بیمه سلامت توسط دولت، صدور کدهای جدید برای معلولان بهزیستی،70 هزار خانواده نیازمند پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند، اخراج یک سوم زنان پس از بازگشت از مرخصی زایمان، خطر افزایش دوبرابری مصرف مواد مخدر روان گردان، و ... از مهمترین اخبار حوزه رفاه و تامین اجتماعی در این هفته بود.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: به گزارش مهر،در هفته جاری اخبار و وقایع مهمی در حوزه بهزیستی ، رفاه و تامین اجتماعی رخ داد که به مهمترین آنها اشاره می کنیم.

تامین امنیت غذایی محرومان

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در هفته جاری از تامین امنیت غذایی محرومان با اجزای فاز دوم هدفمندی یارانه ها خبر داد و گفت: باید کلمه اهدا را جایگزین انصراف کرده و جنبش اهدای یارانه تشکیل شود.

دکتر علی ربیعی در خصوص هدفمندی یارانه ها نیز افزود: در اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه ها به امنیت غذایی محرومان و نیازمندان توجه ویژه ای شده و وظیفه شناسایی محرومان نیازمند امنیت غذایی به وزارت رفاه سپرده شده است.

وی درباره ثبت نام برای بیمه همگانی افراد فاقد بیمه تاکید کرد: بودجه و امکانات تحت پوشش قرار گرفتن افراد فاقد بیمه از سوی دولت تامین شده و سرانه آن نیز مشخص شده است به طوریکه از اول اردیبهشت ماه دفاتر سازمان بیمه سلامت و همچنین سامانه این سازمان آماده ثبت نام از افراد فاقد بیمه هستند.

ربیعی از پرداخت 750 میلیارد تومان مطالبات سازمان بیمه سلامت از سوی دولت خبر داد و گفت: امروز تمام اسناد مالی مربوط به مطالبات بیمارستان‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته و پرداخت شده است .

صدور کدهای جدید برای معلولان بهزیستی

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی همچنین در هفته جاری از صدور کدهای جدید برای تمامی معلولان تحت پوشش این سازمان خبر داد و گفت: 9 هزار و 200 نفر کمک هزینه حق پرستاری دریافت می کنند.

دکتر یحیی سخنگویی افزود: تمامی اقدامات لازم برای صدور کارتهای معلولیت انجام شده و فقط مرحله خرید تجهیزات باقی مانده است که آن نیز بزودی انجام خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کدهای معلولیت برای معلولان صادر شده است،گفت: براساس نظر کمیسیونهای تعیین سازمان بهزیستی، کد و شدت معلولیت برای تمامی افراد تحت پوشش مشخص شده است بطوریکه تا کنون تعداد کدها به 20 هزار رسیده است.

معاون توانبخشی سازمان بهزیستی تاکید کرد: صدور کارتهای معلولیت نیاز به 2 میلیارد تومان اعتبار دارد که با توجه به افزایش اعتبارات ، بودجه مورد نظر تامین خواهد شد.

سخنگویی در مورد اعتبارات مربوط به توانبخشی اظهار داشت: در سال جاری 35 میلیارد تومان برای خرید وسایل توانبخشی مانند ویلچر اختصاص پیدا کرده است و بر همین اساس مشکلی برای تامین این وسایل معلولان وجود نخواهد داشت.

پوشش بیمه ای کودکان کار از طریق بهزیستی و کمیته‌امداد

در این هفته دومین جلسه شورای ساماندهی کودکان کار و خیابان برگزار شد و در این جلسه معاون رفاهی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مصوبات پیشنهادی دومین جلسه شورای عالی کودکان کار و خیابان را اعلام کرد.

احمد میدری ، تشکیل جلسه شورای عالی در سطح استانی را به عنوان نخستین مصوبه این شورا اعلام کرد و گفت:‌ پیشنهاد دبیرخانه این است که جلسات در سطح استانی برگزار و سپس وظایف با توافق وزارت خانه به دستگاه‌های مرتبط تفویض اختیار شود.

وی شناسایی این کودکان فاقد بیمه از طریق بهزیستی و کمیته امداد را دومین مصوبه این جلسه دانست و گفت: بسیاری از کودکان کار به دلایل مختلف فرهنگی و یا داشتن والدین غیرایرانی، فاقد شناسنامه و بیمه هستند.

70 هزار خانواده نیازمند پشت نوبتی تحت پوشش بهزیستی قرار می گیرند

رئیس سازمان بهزیستی نیز در هفته جاری از تحت پوشش قرار گرفتن 70 هزار خانواده نیازمند پشت نوبتی با جمعیت ۲۲۰ هزار نفر در خرداد ماه خبر داد و گفت هم‌اکنون تعداد قابل توجهی از خوشه‌ها و گروه‌های جمعیتی و نیازمندان تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند که با انصراف هموطنان می‌توان خدمات بهتری را به گروههای هدف تحت پوشش ارائه کرد.

همایون هاشمی تصریح کرد: معلولان، زنان بی‌سرپرست، بدسرپرست، بیماران روانی مزمن و کودکان یتیم از جمله افرادی هستند که تحت پوشش سازمان بهزیستی قرار دارند.

وی تاکید کرد: فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها و انصراف خانواده‌ها یک فرصت مطلوب برای سازمان بهزیستی خواهد بود و این می‌تواند گشایشی در سازمان‌های حمایتی باشد.

اخراج یک سوم زنان پس از بازگشت از مرخصی زایمان

معاون فنی درآمد سازمان تامین اجتماعی در روزهای میانی این هفته از اختصاص 294 میلیارد تومان برای اجرای افزایش 9 ماه مرخصی زایمان در آینده نزدیک از سوی دولت خبر داد و گفت: بر اساس مکاتبات انجام شده دولت قول پرداخت سریع بودجه مورد نیاز برای اجرای افزایش مرخصی زایمان را داده است.

محمد حسن زدا به جلسه معاونت راهبردی و برنامه ریزی ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: در این جلسه مقرر شد اعتبار مورد نیاز برای اجرایی شدن طرح افزایش مرخصی زایمان از 6 به 9 ماه تامین شود.

وی گفت: اجرایی شدن افزایش مرخصی زایمان منوط به تامین اعتبار است و در این صورت به سرعت در تمامی شعب تامین اجتماعی اجرایی خواهد شد.

وی به تحقیق و پژوهشی که در خصوص اخراج زنان پس از بازگشت ازمرخصی زایمان اشاره کرد و گفت: در طی مدت 18 ماه بررسی هایی که انجام شد مشخص گردید که از میان 145 هزار زنی که از مرخصی 6 ماهه زایمان استفاده کرده اند پس از بازگشت به کار 47 هزار نفر آنان از سوی کارفرمایان خود اخراج شده اند به همین دلیل پیش بینی می شود با افزایش 9 ماه مرخصی زایمان این ریزش زنان در محیط های کار به صورت تصاعدی بالا برود.

خطر افزایش 2 برابری مصرف مواد مخدر روان گردان

یک متخصص علوم رفتاری و آسیب شناس اجتماعی در هفته جاری با اشاره به افزایش دو برابری مصرف مواد مخدر روان گردان، نسبت به تشدید آسیبهای اجتماعی و ناهنجاریهای رفتاری در جامعه هشدار داد.

دکتر مجید ابهری افزود: نیروهای ناتو و آمریکایی که در افغانستان مستقرند تریاک را با قیمت گران تر از قاچاقچیان خریداری می کنند تا وارد ایران نشود. یکی از پیامدهای این اقدام  آنها افزایش  دوبرابری مصرف مواد مخدر روان گردان در کشور است.

وی گفت: تریاک های موجود در بازار تا 90 درصد از مواد زاید افزودنی از مدفوع انسان تا شیر خشک و رنگ مو و زهره گاو است که بیماریهای مختلف کبدی را برای مصرف کنندگان بدنبال خواهد داشت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین