کد خبر: ۲۴۰۰۳۷
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۷

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

بازتاب بسیار گسترده اقدام اولیای دم یک مقتول در بخشش فرد قاتل، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا و برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی هسته ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شودبازتاب بسیار گسترده اقدام اولیای دم یک مقتول در بخشش فرد قاتل، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران، آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران توسط آمریکا و برگزاری دور جدید مذاکرات کارشناسی هسته ای ایران و گروه 1+5 در نیویورک، از جمله مهمترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است. 

به گزارش «تابناک»، انتشار اخبار و تصاویر مربوط به بخشش یک محکوم به اعدام از سوی اولیای دم مقتول، همچون یک بمب خبری در سرتاسر جهان مورد توجه قرار گرفته و از روز گذشته تاکنون، تقریباً همه مطبوعات و رسانه های معتبر بین المللی گزارش هایی را در این زمینه منتشر کرده اند.

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود
خبرگزاری «آسوشیتدپرس» با انتشار گزارشی درباره این واقعه، می نویسد «زن ایرانی، قاتل پسرش را پای چوبه اعدام بخشید». این خبرگزاری می نویسد اعدام فردی که در ایران به جرم قتل متهم شده بود، در دقیقه آخر متوقف شد و در یک صحنه دراماتیک، مادر مقتول در زمانی که طناب دار بر گردن قاتل آویخته شده بود، وی را مورد عفو قرار داد. این خبرگزاری در ادامه ضمن اشاره به ماجرای قتل عبدالله حسین زاده، می نویسد طی روزهای اخیر شماری از هنرمندان، فوتبالیست ها و دیگر افراد از خانواده مقتول درخواست کرده بودند قاتل را مورد عفو قرار دهند. آسوشیتدپرس سخنان مادر مقتول را نیز مورد اشاره قرار داده که گفته بود پسرش در خواب به سراغش آمده و از وی خواسته قاتل را مورد عفو قرار دهد.


وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

سایت خبری «گلوبال پست» نیز از جمله آخرین رسانه هایی است که این موضوع را مورد توجه قرار داده و کار مادر عبدالله حسین زاده در عفو قاتل فرزندش درست پیش از اعدام را اقدامی «خارق العاده» توصیف کرده است. این سایت با اشاره به اینکه مادر عبدالله حسین زاده با زدن یک سیلی به صورت قاتل فرزندش، طناب دار را از گردن وی باز کرد، به سخنان وی پس از این اقدام اشاره می کند. گلوبال پست با اشاره به اینکه پسر دیگر خانواده حسین زاده نیز در تصادف موتورسیکلت درگذشته، می نویسد مادر وی خطاب به جمعیت گفته که آیا می دانند زندگی در یک خانه خالی چقدر سخت است؟ 

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

اما در میان دیگر موضوعات، انتشار گزارش جدید آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره فعالیت های هسته ای ایران، از جمله مهمترین موضوعاتی است که در عرصه بین المللی مورد توجه قرار گرفته است. «کریستین ساینس مانیتور» از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می نویسد بر اساس گزارش آژانس، ایران حتی جلوتر از برنامه زمانبندی پیش بینی شده در توافق ژنو، به تعهدات خود در چارچوب این توافق عمل کرده است. این روزنامه اشاره می کند که بنا بر اعلام آژانس، ایران ذخایر اورانیوم غنی شده با درصد بالای خود را تا حد زیادی کاهش داده و با سرعتی بیش از آنچه پیش بینی شده بود در حال عمل به سایر تعهدات خود است.

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

در همین زمینه، خبرگزاری «رویترز» می نویسد که در پی انتشار گزارش جدید آژانس، ایالات متحده نسبت به آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران اقدام می کند. به نوشته این خبرگزاری، ماری هارف، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا ضمن اعلام این خبر گفته همه طرف تاکنون به تعهدات خود در قالب توافقنامه ژنو عمل کرده اند. وی گفته در پی تأیید پایبندی ایران به تعهداتش از سوی آژانس، وزارت خزانه داری آمریکا اقدامات لازم را برای تسهیل روند آزادسازی 450 میلیون دلار از دارایی های بلوکه شده ایران آغاز کرده است. 

وقتی عفو یک محکوم به اعدام، تیتر نخست مطبوعات جهان می‌شود

در نهایت، در مطلب دیگری در حوزه هسته ای، سایت خبری «البوابه» موضوع برگزاری دور جدید مذاکرات هیئت های کارشناسی ایران و گروه 1+5 در نیویورک را مورد توجه قرار داده است. این سایت می نویسد کارشناسان هسته ای ایران و گروه 1+5، دور جدید مذاکرات خود را در روزهای 5 تا 9 مه در نیویورک برگزار خواهند کرد. البوابه اشاره می کند که این مذاکرات، پیش از برگزاری دور جدید گفت و گوهای مقامات ارشد طرفین انجام می گیرد که قرار است در تاریخ 13 مه در وین برگزار شود. هدف از این گفت و گوها، دستیابی به توافق جامع و نهایی برای موضوع هسته ای ایران است. 


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین