کد خبر: ۲۴۰۰۴۸
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۶

نصیرزاده: صحبت‌های براتی: اظهارات او بی‌ربط و مصداق نشر اکاذیب است!

رییس کمیته حقوقی و تدوین مقررات فدراسیون فوتبال در واکنش به انتقادهای احمدرضا براتی به اساسنامه و نحوه حضور افراد در کمیته انضباطی و کمیته استیناف، گفت: بهتر بود ایشان قبل از بیان این صحبت‌ها بیشتر مطالعه می‌کردند چون اظهارات‌شان بی‌ربط و مصداق نشر اکاذیب است!
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: هوشنگ نصیرزاده در گفت‌وگو با ایسنا، با انتقاد از صحبت‌های احمدرضا براتی یکی از کارشناسان حقوقی که با ایسنا انجام داده بود، اظهار کرد: متاسفانه احمدرضا براتی که بارها تحت عناوین معاون حقوقی اتحادیه باشگاه‌ها یا کارشناس حقوقی فوتبال اظهارنظر می‌کند، بیانشان بی‌ربط، غیر مسوولانه و خلاف استانداردهای فوتبال بوده و ذهن جامعه فوتبال را به دلیل بی‌اطلاعی از عمق مقررات بین‌المللی این رشته، مشوش می‌کند. ایشان که هیچ تحصیلاتی در رشته فوتبال ندارند، به اعتبار نشستن در کلاس نقل و انتقال بازیکن که چند سال پیش در تهران برگزار شد، مدعی کارشناسی حقوقی در رشته فوتبال هستند؛ در حالی که به اعتراف خودشان چنین رشته‌ای در دانشگاه‌ها برای تدریس وجود ندارد و ایشان نیم‌واحد هم درباره مقررات بین‌المللی فوتبال در هیچ دانشگاهی پاس نکرده است.

وی با اشاره به مصاحبه براتی، ادامه داد: مصاحبه اخیر ایشان به دلیل تعارض با مسایل بین‌المللی فوتبال به شرح زیر قابل پاسخگویی است:

1-محرومیت از بازی بدون تماشاگر هرگز قطعی نیست و در آیین‌نامه‌های انضباطی در جهان قابل استیناف است و لذا تصمیم درباره بازی پرسپولیس و داماش و واگذاری آن به استیناف کاملا منطقی بود.

2-ایشان به دلیل عدم اطلاع از سوابق افراد،‌ تحصیلات اعضای محترم استیناف را نفی کرده و در حالی که قاضی صالحی، قاضی موسوی از قضات برجسته و تجدیدنظر کشور و همچنین دکتر نورشرق وکیل معتبر حقوقی و استاد دانشگاه در این کمیته حضور دارند، با مصداق نشر اکاذیب در مصاحبه خود، اعضای استیناف را غیرحقوق‌دان معرفی می‌کند! اگر ایشان قبل از مصاحبه اساسنامه فدراسیون مطالعه می‌کرد، می‌دانست که شرط تحصیلات حقوق در فیفا فقط برای رییس و نایب‌رییس وجود دارد نه برای سایر اعضا.

3-ازطرف دیگر صحبت‌هایشان مبنی بر اینکه چرا رییس کمیته انضباطی توسط رییس فدراسیون معرفی می‌شود، باید گفت که چنین چیزی وجود ندارد بلکه روسای رکن قضایی توسط هیات رییسه انتخاب می‌شوند و در آخرین اجلاس فیفا که در جزیره موریس برگزار شد قرار شد شش کنفدراسیون جهان از تمام 209 کشور فیفا نظرسنجی کنند تا انتخاب روسای رکن قضایی را به مجمع واگذار کنند. این نظرسنجی در 13 فروردین 93 در دنیا تمام شده و تاکنون اساسنامه‌های جدیدی برای چنین رویه‌ای در کشورهای دیگر تدوین نشده است. بنابراین اظهارات ایشان در این باره با واقعیت موجود مطابق نیست. ضمنا در فدراسیون‌های دنیا افرادی که قرار است احکام تنبیه بدهند، باید تحصیلات حقوق داشته باشند مانند روسای کمیته‌های انضباطی، اخلاق و استیناف. اما چنین شرطی نه در ایران، نه در اروپا و نه در فیفا برای مثال جهت رییس و کلیه اعضای کمیته حقوقی که قرار است آیین‌نامه تصویب کند، وجود ندارد. چون فیفا می‌داند چنین رشته‌ دانشگاهی در دنیا تدریس نمی‌شود.

نصیرزاده در پایان خاطرنشان کرد: این صحبت‌ها بدون مطالعه و توجه به واقعیات موجود و اساسنامه‌های مصوب بوده و از الفاظ بد مانند توپ‌جمع کن برای اشخاصی که دارای مسوولیت هستند، استفاده می‌کند ولی ما به ایشان احترام گذاشته و می‌گوییم بهتر است قبل از بیان چنین صحبت‌هایی، مطالعه داشته باشید.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین