کد خبر: ۲۴۰۰۶۹
تاریخ انتشار : ۲۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸

صدیقی: نیروهای مسلح به ارمغان‌آورنده آرامش ولات و مسئولان هستند

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه "مطابق با گفته‌های رهبری به هیچ قیمتی از دستاوردهای دانشمندان خود در عرصه هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهیم کرد"، اظهار کرد: نه آب سنگین اراک و نه کانون‌های دیگر به هیچ‌وجه قابل تعطیلی نیستند.
آفتاب‌‌نیوز :
آفتاب: حجت‌الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران، همچنین با اشاره به فرا رسیدن ایام ولادت حضرت فاطمه زهرا(س)، به بیان ویژگی‌های شخصیتی این حضرت پرداخت و خاطرنشان کرد: عظمت حضرت فاطمه زهرا(س) در آیینه وحی و گفتار نبی اسلام و همچنین ائمه اطهار و کرامت محبوبیت ایشان در قلوب مؤمنان نشانه عظمت یک بانو در دین اسلام است.

وی با بیان اینکه "خداوند امکان و استعدادی در وجود بانوان قرار داده که می‌تواند به عالی‌ترین رتبه‌ای که خداوند تعیین کرده است، دست یابد"، افزود: حضرت زهرا(س) از نظر رتبه و مقام آیینه تمام عیار صفات جمال و جلال پروردگار و به تعبیر امیرالمؤمنین(ع) بقیةالنبوه هستند.

امام جمعه موقت تهران با همزمانی ولادت حضرت زهرا(س) و امام خمینی(ره) اظهار کرد: ویژگی عمده امام خمینی(ره) این بود که ایشان پرچم غدیری که حضرت زهرا(س) قربانی‌اش بودند، در کشور برافراشتند و ولایت فقیه را در عرصه زندگانی دارای نقش و رسالت قرار دادند که این اقدام حکومت‌های ساختگی و مجعول شرق و غرب را تحت شعاع خود قرار داد.

صدیقی با بیان اینکه "امام خمینی(ره) افکار بشریت را به راهی نو در زندگی که سبک زندگی دینی است و در آن حکومت،‌ فرهنگ،‌ مدیریت‌، اقتصاد،‌ سیاست و ... همه آرم خدایی دارد، هدایت کرد"، افزود: ایشان آغازگر این مسیر بودند و امیدواریم که پایان این مسیر به ظهور حضرت مهدی (عج) ختم شود.

وی به فرا رسیدن روز زن اشاره کرد و با بیان اینکه "دنیای غرب در ارتباط با زنان به جز خیانت و تعرض به حقوق آنان هیچ خدمت دیگری نکرده است"، اظهار کرد: دنیای غرب زن را به ابزاری برای تبلیغ کالا و ارضای شهوات قرار داشته است. در دنیای غرب و دنیا کفر نه زن و نه مردم، هیچ‌یک دارای ارزش نیستند. دنیای غرب این موجود را در حد یک حیوان و پایین‌تر از آن آوردند و شیوه فریب، زورگویی و تجاوز ارمغانی است که آنها برای جامعه بشریت پیش آوردند.

صدیقی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد جایگاه زن و برابری زن و مرد در محضر پروردگار خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آمده است چه مرد و چه زن اگر هر کدام اعمال صالح انجام دهند، وارد بهشت می‌شوند و در این ورود نیز هیچگونه ممنوعیتی برای بانوان و جود ندارد.

خطیب جمعه این هفته تهران در ادامه خطبه‌های دوم نماز جمعه با اشاره به روز ارتش و همچنین روز تأسیس سپاه با اشاره به نامه امام علی(ع) به مالک اشتر، به بیان ویژگی‌های ذکر شده در این نامه در مورد نیروهای مسلح پرداخت و گفت: امام علی(ع) در منشور حکومتی خود چهار مدال مختلف به نیروی مسلح داده‌اند. امام علی(ع) نیروهای مسلح را دژی مستحکم دانسته‌اند که با وجود آنها ملت‌، امنیت،‌ پشتیبان و پناهگاه دارد.

وی با بیان اینکه "نیروهای مسلح به ارمغان‌آورنده آرامش ولات و مسئولان هستند"، اظهار کرد: اگر در اختیار مسئولان و ولی بازوی پر توان قرار نداشته باشد نه تنها نمی‌توانند در صحنه‌های بین‌المللی سر خود را بلند کنند بلکه طمعه گرگ‌ها می‌شوند. نیروهای مسلح ما اقتداری هستند که دنیا مادی از آن ترس دارند، چراکه آنها از نمازهای شب امام خمینی(ره) خبر نداشتند اما زمانی که ارتش احیا و سپاه تأسیس شد و این دو بیش از هشت سال حماسه‌ها خلق کردند، از ما ترسیدند.

صدیقی در ادامه با اشاره به پرونده هسته‌ای ایران، به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان و کارکنان سازمان انرژی اتمی اشاره کرد و گفت: همانطور که مقام معظم رهبری تاکید کرده‌اند، مسأله انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای برای ما در عرصه‌های مختلف کارساز بوده و از این انرژی برطرف‌کننده نیازهای همه‌جانبه ما در ابعاد مختلف نظیر انرژی، کشاورزی، پزشکی و ... است.

وی با تاکید بر اینکه "بحث پرونده هسته‌ای ما یک جرقه و نقطه عطفی در تمدن اسلامی ماست"، اظهار کرد: بحث انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای یک باور و ایمان جدیدی است که می‌توان در دامن دین بود و بدون نیاز به شرق و غرب به قله‌های علم و صنعت ارتقا پیدا کرد.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه "بدون استغنا، استقلال قابل نهادینه شدن نیست"، گفت:‌ آنچه امروز ملت را استوار و با آرامش در مسیر پرواز قرار می‌دهد این است که بداند بدون کمک استکبار می‌تواند روی پای خود بیایستد. در مسأله علوم هسته‌ای هیچ کدام از شرق و غرب دانشمندان ما را یاری نکردند و این دانشمندان ما بودند که با اعتقاد، ایمان، جهاد و مجاهدت این علم را بومی‌سازی و شرق و غرب را مبهوت خود کردند.

صدیقی به بحث غنی‌سازی 20 درصدی ایران اشاره کرد، با بیان اینکه "ما زمانی توانایی غنی‌سازی اورانیوم با غنای 20 درصد را نداشتیم"، خاطرنشان کرد: در مورد رآکتور تهران، دنیا برخلاف قانون‌ها با ما کنار نیامد و هنگام به نتیجه رسیدن معامله با کارشکنی‌هایی که آمریکا انجام داد در مقابل ما عقب‌نشینی کردند اما در مدتی کمتر از آنچه آنها گمان می‌کردند، دانشمندان ما توانستند به غنی‌سازی 20 درصد دست پیدا کنند و رآکتور تهران را راه بیاندازند. این اقدام یک پیروزی فرهنگی، اسلامی و پیروزی ایمان است.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری اظهار کرد: همانطور که رهبری نیز فرموده‌اند، ما به هیچ قیمت از دستاوردهای که دانشمندان ما در مسأله هسته‌ای صلح‌آمیز به دست آورده‌اند دست نخواهیم کشید؛ بنابراین با فرمان مقام معظم رهبری نه آب سنگین اراک و نه کانون‌های دیگر به هیچ وجه تعطیل‌بردار نیست.

امام جمعه موقت تهران در ادامه با بیان اینکه "فکر نمی‌کنم بحث پرونده هسته‌ای ایران موجب اعمال تحریم علیه کشور شده باشد"، گفت: به نظر من فتنه موجب اعمال تحریم علیه کشور بود؛ چراکه تحریم‌های از ابتدای انقلاب آغاز شده اما اوج آن ضربه‌ای بود که فتنه‌گران وارد کرده‌اند و دولت را ضعیف نشان دادند. در این هنگام آنها جرأت کردند که اینگونه حرکات غیرقانونی و زورگویانه را نسبت به ما به عمل بیاورند.

صدیقی افزود: اگر دنیا استکبار بتواند چرخ‌های سوخت هسته‌ای ما را از کار بیاندازد، نه تنها چرخ تولید ما سرعت پیدا نمی‌کند بلکه چرخ اقتصاد و توسعه ما بیشتر گرفتار اختلال می‌شود. این دو با هم دارای ملازمه هستند. اگر ما توانستیم در این جهت اقتدار خود را نشان دهیم، در بُعد تولید هم می‌توانیم اینگونه عمل کنیم و در غیر این صورت ما شکست‌خورده واقعی خواهیم بود.

خطیب نماز جمعه این هفته تهران به سفر رئیس‌جمهور به استان مرزی سیستان و بلوچستان اشاره کرد و با بیان اینکه "اینگونه سفرها مورد تایید و تشویق مقام معظم رهبری است"، اظهار کرد: در این نوع سفرها هم آشنایی رودرو با ملت و دلگرم کردن آنها و هم تشخیص اولویت‌ها و نیازهای این مناطق، هر دو مطلوب هستند. امیدوارم اینگونه سفرهای دولت به نفع مردم و در راستای تقویت نظام قرار بگیرد.

وی در ادامه با اشاره به بیانیه پارلمان اروپا، ضمن سخیف و بی‌شرمانه خواندن این بیانیه، تصریح کرد: آنها پس از سال‌ها تجربه در مورد ایران گمان کرده‌اند شرایط جدیدی بوجود آمده است. این مذاکرات آنها را به اشتباه انداخته است و گمان کردند که می‌توانند در دین، فرهنگ و ارزش‌های ما دست‌اندازی کنند، این در حالی است که خودشان ناقض حقوق بشر هستند.

صدیقی افزود: به لطف خدا ملت ایران با استقامت در موضوع هسته‌ای و تقویت فرهنگ اسلامی در ابعاد مختلف جوابی دندان‌شکن به اتحادیه اروپا و استکبار آمریکا خواهند داد.

وی در پایان خطبه‌ دوم نماز جمعه این هفته تهران با اشاره به نامگذاری سال 93 با عنوان فرهنگ و اقتصاد، با عزم ملی و مدیریت جهادی، خاطرنشان کرد: سال فرهنگ یعنی سال عمل به دین؛ هم در کاهش گناهان و هم در ابعاد مختلف ریشه‌های علمی و فرهنگی. اگر ملت ما به فرمان رهبری عمل کنند در ابعاد مختلف پیشرفت‌هایی خواهند داشت.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین صدیقی در خطبه‌های نخست نماز جمعه این هفته تهران نیز با اشاره به آیات قرآن کریم، به بیان ویژگی‌ها و پیام‌های سوره مبارکه حمد پرداخت و معرفت را نخستین پیام قطعی این سوره مبارکه دانست.

امام جمعه موقت تهران همچنین، شکر،‌ رجاء، خوف و اقتدا به اسوه‌ها و افراد ره‌یافته را از دیگر پیام‌ها و ویژگی‌های سوره مبارکه حمد عنوان کرد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین